Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

    Met ondergetekende dus
    Ik heb steeds onder windows gedraaid en daarom staan mijn oude foto's op mijn Maxtor externe harde schijf. Nu ik - als kersverse Mac gebruiker - die inplug in mijn iMac doet die laatste alsof zijn neus bloedt.
    Nikske herkenning
    Ik snap dat je je disk op een ander manier formateert ifv je OS maar dan er geen contact is
    Ik had gehoopt via één of ander tooltje die files over te zetten via usb maar dit is blijkbaar geen optie
    Iemand een goede raad ? Mijn iMac terug buiten zetten is geen optie

    Tjerri

  • #2
    Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

    Mogelijk werd de schijf de vorige keer niet veilig verwijderd in Windows: in dat geval durft Mac OS hier lastig over doen. Ik dacht dat je dit kon oplossen d.m.v. de Disk Utility (te vinden onder Utilities bij Applications). Anders kun je eens proberen ze aan te sluiten op een Windows PC en ze dan wel op een veilige manier te verwijderen.

    Als dat allemaal niet gaat, kun je nog steeds op een Windows PC de foto's op een andere externe harde schijf overzetten. Deze is dan best als FAT32 geformatteerd.

    Comment


    • #3
      Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

      Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
      Mogelijk werd de schijf de vorige keer niet veilig verwijderd in Windows: in dat geval durft Mac OS hier lastig over doen. Ik dacht dat je dit kon oplossen d.m.v. de Disk Utility (te vinden onder Utilities bij Applications). Anders kun je eens proberen ze aan te sluiten op een Windows PC en ze dan wel op een veilige manier te verwijderen.

      Als dat allemaal niet gaat, kun je nog steeds op een Windows PC de foto's op een andere externe harde schijf overzetten. Deze is dan best als FAT32 geformatteerd.
      Disk utility geeft geen krimp
      'k Zal morgen eens proberen met het "correct" verwijderen op een Windows pc.

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

        je win disk is NTFS ipv FAT32 ? ik dacht dat mac geen NTFS lust .. tja .. ze hadden je zeker wijs gemaakt dat een mac makkelijker is dan een PC?

        Comment


        • #5
          Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
          je win disk is NTFS ipv FAT32 ? ik dacht dat mac geen NTFS lust .. tja .. ze hadden je zeker wijs gemaakt dat een mac makkelijker is dan een PC?
          Eerst opzoekwerk doen voor je zoiets opschrijft, ntfs is geen probleem. Ze hebben je wijsgemaakt dat je mac moet bashen.

          Comment


          • #6
            Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Eerst opzoekwerk doen voor je zoiets opschrijft, ntfs is geen probleem. Ze hebben je wijsgemaakt dat je mac moet bashen.
            Je schijf in ntfs format zal normaal gezien wel gelezen kunnen worden op de mac, maar mijn MacBook Pro vertikt het in elk geval om er op te schrijven (staat locked), dus ergens heeft hij toch wel gelijk

            Je kan wel tools downloaden die dit toelaten ... maar standaard heb je dus gewoon pech

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Je schijf in ntfs format zal normaal gezien wel gelezen kunnen worden op de mac, maar mijn MacBook Pro vertikt het in elk geval om er op te schrijven (staat locked), dus ergens heeft hij toch wel gelijk
              De TS wil lezen, namelijk kopiëren naar een andere schijf, dat heb jij dus niet gedaan.

              Comment


              • #8
                Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Je schijf in ntfs format zal normaal gezien wel gelezen kunnen worden op de mac, maar mijn MacBook Pro vertikt het in elk geval om er op te schrijven (staat locked), dus ergens heeft hij toch wel gelijk

                Je kan wel tools downloaden die dit toelaten ... maar standaard heb je dus gewoon pech

                Mark
                Als ik toch iets verstaan heb van de originele vraag wil de gebruiker niet dadelijk schrijven maar zijn bestaande foto's zien.
                Dus inderdaad kontroleer eerst eens aan je pc of daar alles normaal is. zoja, kan je altijd eens een kijkje nemen op volgende link.

                en kan dat kinderachtig gedoe van bashen nu eens eindelijk stoppen? de vraagsteller is daar absoluut geen sikkepit mee vooruit.
                Wil je dit toch doen ga dan in de politiek daar is dat standaard.

                Comment


                • #9
                  Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                  Normaal als je een usb schijf aansluit op een mac, krijg je een icoontje op je desktop.

                  Dat gebeurt dus niet?

                  Heeft die schijf een externe voeding?

                  OSX kan windows ntfs schijven probleemloos lezen, maar niet schrijven zonder special tool.

                  FAT 32 kan zowel gelezen als beschreven worden.

                  Misschien onder windows eens een schijfcontrole uitvoeren? (rechts klik op drive in mijn computer, eigenschappen, extra, schijfcontrole)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                    Probeer ook eens een andere usb kabel..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                      OSX kan windows ntfs schijven probleemloos lezen, maar niet schrijven zonder special tool.
                      wist de nuance niet meer, maar herinner me wel dat ik ooit hard gevloekt heb toen ik met mijn externe schijf op een mac moest werken. FAT32 was geen optie omwille van bestanden van +4GB

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                        Wordt hier nog gelachen of hoe zit dat?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                          Als disk utility de harddisk ziet, dan is't de formatering.
                          Als de schijf niet in disk utility opduikt, is't waarschijnlijk hardware.

                          Voor alle zekrheid : je gebruikt toch niet de USB-poorten in je keyboard ?

                          T.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                            Als disk utility de harddisk ziet, dan is't de formatering.
                            Als de schijf niet in disk utility opduikt, is't waarschijnlijk hardware.

                            Voor alle zekrheid : je gebruikt toch niet de USB-poorten in je keyboard ?

                            T.
                            USB op mijn iMac.
                            Software of hardware matig ? Hoe meer ik er over tob hoe meer ik denk dat het de software is die 't em lapt. De maxtor is voorzien van een paswoord en krijg ik alleen te zien onder windows als ik een icoontje aanklik op mijn windows pc.
                            Mijn idee is nu dat dit een stukje software is die verhindert dat de hardware (maxtor) te "zien" is. Op mijn mac komt er dus niks, noppes te voorschijn. Dit is k*t om alles naar mijn mappen in Aperture over te schrijven
                            Nog iemand suggesties ?

                            Tjerri

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lachen met (sommige) Mac gebruikers ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              Als ik toch iets verstaan heb van de originele vraag wil de gebruiker niet dadelijk schrijven maar zijn bestaande foto's zien.
                              Dus inderdaad kontroleer eerst eens aan je pc of daar alles normaal is. zoja, kan je altijd eens een kijkje nemen op volgende link.

                              en kan dat kinderachtig gedoe van bashen nu eens eindelijk stoppen? de vraagsteller is daar absoluut geen sikkepit mee vooruit.
                              Wil je dit toch doen ga dan in de politiek daar is dat standaard.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              De TS wil lezen, namelijk kopiëren naar een andere schijf, dat heb jij dus niet gedaan.
                              Als jullie dan ook eens lezen wat er staat heb ik duidelijk vermeld dat je ntfs schijven WEL kan lezen op Mac OS x zonder extra opties of programma's ... en er is hier niemand om Mac aan het bashen zoals jullie zo vlotjes beweren ... gebruik zelf Mac en Pc naast elkaar, dus een beetje respect voor iedereen mag wel ! Ik heb geen zin om weer eens een topic op te gaan kuisen of af te sluiten ...

                              On topic : je kan eens via een PC proberen om de password protection weg te halen, dit is een Maxtor tool als ik mij niet vergis ... en ik vrees dat die niet op Mac zal werken als ik de resultaten lees ... klikkie

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X