Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s of Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3s of Canon 5D

    Beste,


    mss kunnen jullie me uit deze impasse helpen.
    Ik werk al jaren met Nikon maar nu begin ik te twijfelen. ik moet een nieuwe cam kopen maar ik kan niet kiezen tss deze 2.
    verschillen die mij doen twijfelen zijn de meer megapixels canon, sneller, goedkoper.

    thnx

    ccf

  • #2
    Re: Nikon D3s of Canon 5D

    ik zie helemaal niet in hoe je kan twijfelen tussen een D3s en een 5DmkII
    waarom bvb geen D700?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3s of Canon 5D

      tja dat is ook een mogelijkheid. dus dit dilemma wordt nog groter. een Nikon D3s , D700 of een canon 5d

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3s of Canon 5D

        waarom twijfel je aan nikon??
        al es een d3s in je handen gehad?
        mss helpt dit ook wel iets: klik

        of dees: klik

        ik zou het wel weten.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3s of Canon 5D

          aantal megapixels doet je twijfelen? er zijn niet veel soorten fotografie die winst maken met nog meer megapixels. meer megapixels is ook minder fotonen per fotogevoelige cel op de sensor, en dus minder presteren bij weinig licht. da's waarom de D3X lagere iso's aankan dan de D3

          je bent gewend met nikon te werken .. ik geef je op een blaadje dat je gaat content zijn met zowel de D700 als de D3s. Ik heb een D3, en elke keer dat je die in je hand neemt, is dat een plezier om te werken.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3s of Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
            aantal megapixels doet je twijfelen? er zijn niet veel soorten fotografie die winst maken met nog meer megapixels. meer megapixels is ook minder fotonen per fotogevoelige cel op de sensor, en dus minder presteren bij weinig licht. da's waarom de D3X lagere iso's aankan dan de D3

            je bent gewend met nikon te werken .. ik geef je op een blaadje dat je gaat content zijn met zowel de D700 als de D3s. Ik heb een D3, en elke keer dat je die in je hand neemt, is dat een plezier om te werken.
            dat gewoon zijn vind ik wel een punt. zelf werk ik met fuji, maar die zien er vrij gelijkaardig uit als de nikons
            als ik dan een canon vastneem, moet ik eerst lang zoeken voor ik iets vind en dan doe ik het nog vaak fout. en ja, je went wel, en ja, je kan je handleiding lezen, maar ik heb niet de gewoonte om in 1 keer een volledig nieuw toestel vanbuiten te gaan leren. dat wat je nodig hebt enz. als je dan telkens de meest basis dingen opnieuw moet gaan opzoeken, vloek je (of ik toch )

            D3s en D700 is wel een iets andere prijsklasse als ik het goed heb
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3s of Canon 5D

              Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
              aantal megapixels doet je twijfelen? er zijn niet veel soorten fotografie die winst maken met nog meer megapixels. meer megapixels is ook minder fotonen per fotogevoelige cel op de sensor, en dus minder presteren bij weinig licht. da's waarom de D3X lagere iso's aankan dan de D3

              je bent gewend met nikon te werken .. ik geef je op een blaadje dat je gaat content zijn met zowel de D700 als de D3s. Ik heb een D3, en elke keer dat je die in je hand neemt, is dat een plezier om te werken.
              Over mijn D3 en D3x kan ik alleen maar goeds vertellen !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3s of Canon 5D

                De D3s is gewoon een topcamera (net als de 5D2 en de D700) dus als je hem kan/wil betalen zou ik niet switchen... switchen van merk kost altijd meer.
                Ik weet niet welke lenzen je hebt maar als je al wat fatsoenlijk glas hebt, zou ik zeker bij Nikon blijven. Alleen om de megapixels omschakelen vind ik wat nutteloos eigenlijk...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3s of Canon 5D

                  dank je wel tot hiertoe, ik denk dat ik idd maar beter bij mijn nikon blijf maar meer dan 5000 euro geef ik er op t moment nog niet aan aangezien ik er ook nog van moet leven daarom dacht ik dat een canon een goedkoper (lees evenwaardig) alternatief was.

                  en verder heb ik dit nog gevonden al weet ik niet of die betrouwbaar zijn en of de UK wel goedkoper is,

                  We are reputable and renowned distributors and retailers of mobile phones, camcorders and cameras, laptops, games, general electronics and the TOM TOM GO navigators at reasonable and affordable prices. Our products are brand new and are sold at reasonable prices throughout the World.For more information and inquiries contact us, Brand New Nikon D3: $ 800 USD

                  groet,

                  ccf
                  Last edited by ccf; 9 juni 2010, 12:27.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3s of Canon 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccf Bekijk bericht
                    dank je wel tot hiertoe, ik denk dat ik idd maar beter bij mijn nikon blijf maar meer dan 5000 euro geef ik er op t moment nog niet aan aangezien ik er ook nog van moet leven daarom dacht ik dat een canon een goedkoper (lees evenwaardig) alternatief was.

                    groet,

                    ccf
                    Heb jij geluk dat een D3s maar 4300 € kost
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3s of Canon 5D

                      heb je de middelen, ga voor de D3, wil je prijs/kwaliteit en toch wat sparen, ga voor de D700 .. maar doe je veel indoor sport of concerten, overweeg dan toch de D3s .. die heeft toch "iets" meer, en dus net iets minder prullemand foto's in extreme omstandigheden. soit, 't is uw geldbeugel en uw beslissing

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3s of Canon 5D

                        als je kwaliteit en MP wilt is er natuurlijk ook nog middenformaat
                        geen idee van prijzen, maar ik vermoed prijskaartjes in verhouding tot de sensor
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3s of Canon 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccf Bekijk bericht
                          dank je wel tot hiertoe, ik denk dat ik idd maar beter bij mijn nikon blijf maar meer dan 5000 euro geef ik er op t moment nog niet aan aangezien ik er ook nog van moet leven daarom dacht ik dat een canon een goedkoper (lees evenwaardig) alternatief was.

                          en verder heb ik dit nog gevonden al weet ik niet of die betrouwbaar zijn en of de UK wel goedkoper is,

                          We are reputable and renowned distributors and retailers of mobile phones, camcorders and cameras, laptops, games, general electronics and the TOM TOM GO navigators at reasonable and affordable prices. Our products are brand new and are sold at reasonable prices throughout the World.For more information and inquiries contact us, Brand New Nikon D3: $ 800 USD

                          groet,

                          ccf
                          $800 voor een nikon d3? Dan kan je beter je geld gebruiken om de haard mee aan te steken, heb je er nog iets aan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3s of Canon 5D

                            thanks dat is duidelijk dus

                            Comment

                            Working...
                            X