Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

    Hoewel mijn eerste foto totnogtoe geen commentaar heeft gekregen, waag ik het toch een tweede (en laatste, ik beloof het! ) van hetzelfde "Castel" te posten. Ditmaal de achterkant. De foto werd een vijftal minuten later gemaakt, even na tienen dus...


    EXIF: f/9; 30 sec; ISO 100; 17mm
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

    eerste foto vind ik mooier, met dat gras en de uitgebloeide paardebloemen op de voorgrond.

    Comment


    • #3
      Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

      Ik vind deze net iets mooier, een mooier zicht op het gebouw, en bijzonder fraai van licht
      en kleuren.
      Moet een leuke plaats zijn om te verblijven en van daar uit (foto)tochtjes te maken.

      Comment


      • #4
        Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

        vind deze nog mooier dan de vorige, het licht is beter.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

          Net zoals de eerste ook erg goed
          Mijn voorkeur gaat uit naar deze aangezien er meer detail te zien is in en op het dak.
          Op mijn monitor in ieder geval (wel gekallibreerd) is op de eerste foto het dak wat meer donker.
          Zoals geschreven als reactie op uw eerste foto vond ik die ook erg goed.
          Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

          Comment


          • #6
            Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

            Ik vind deze ook meer "sfeer" uitstralen dan de eerste.
            In eenvoud herkent men de meester.

            Grtz, Luc
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

              Alles is reeds gezegd.
              Beter dan je vorige.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                Prima belichting, goede uitsnede. Ik zou hem toch een beetje proberen recht te trekken of, als je daar de middelen niet voor hebt, rechtzetten op het midden van het gebouw (of mijn zicht bedriegt mij)
                Dit is beter dan de eerste (die ik ook nu pas gezien heb)

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                  mooie kleuren, goede compo
                  Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                  www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                    Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                    Prima belichting, goede uitsnede. Ik zou hem toch een beetje proberen recht te trekken of, als je daar de middelen niet voor hebt, rechtzetten op het midden van het gebouw (of mijn zicht bedriegt mij)
                    Dit is beter dan de eerste (die ik ook nu pas gezien heb)

                    Groeten, Bert
                    Beschik wel over de middelen, hoor (zoals Photoshop CS4). Wat bedoel je met rechtzetten hier? Enige perspectiefvervorming is al toegepast (via Filter>Lens distortion), al wilde ik niet tot absoluut (akelig) loodrecht, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou er iets geroteerd moeten worden (met het ruler tooltje), of wat stel je voor?

                    @allen: dank voor de mooie commentaren!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Beschik wel over de middelen, hoor (zoals Photoshop CS4). Wat bedoel je met rechtzetten hier? Enige perspectiefvervorming is al toegepast (via Filter>Lens distortion), al wilde ik niet tot absoluut (akelig) loodrecht, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou er iets geroteerd moeten worden (met het ruler tooltje), of wat stel je voor?

                      @allen: dank voor de mooie commentaren!
                      Les,

                      Ik heb daar toch eens een draadje over gestart? Niets zo makkelijk dan dat....
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Beschik wel over de middelen, hoor (zoals Photoshop CS4). Wat bedoel je met rechtzetten hier? Enige perspectiefvervorming is al toegepast (via Filter>Lens distortion), al wilde ik niet tot absoluut (akelig) loodrecht, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou er iets geroteerd moeten worden (met het ruler tooltje), of wat stel je voor?

                        @allen: dank voor de mooie commentaren!
                        Les, ik kan je mening over dat overdreven perspectief corrigeren wel volgen.
                        Maar, ik heb de indruk dat je hem rechtgezet hebt op de linkerkant van het gebouw waardoor alles vanaf het midden naar rechts wat achterover valt.
                        ik zou hem recht richten op het midden (je hebt daar een prima hoek voor) dan zal ie waarschijnlijk wat meer in evenwicht zijn.

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                          Bedankt, mannen, ik zal vandaag 'ns zien wat ik kan doen!

                          En nog 'ns aandachtig dit draadje bekijken, waar jullie ook gereageerd hebben. Waar trouwens schoonSpikke z'n tutorial te vinden is.
                          Last edited by LesC; 11 juni 2010, 08:06.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                            Les, ik heb hem even "rechtgezet" in Lightroom om te laten zien wat ik bedoel. Gericht op de regenpijp in de hoek in het midden.

                            Als ie eraf moet laat het maar weten.

                            groeten, Bert

                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

                              Bedankt, Bert. Nee, hoeft helemaal niet verwijderd, want illustreert perfect waar we naartoe willen. Wat ik me afvraag... welke tool gebruik je daarvoor? Ik beschik over LR 3 ß2, en word er nu aan herinnerd dat de software eind van de maand zou moeten "up-ge-grade" worden naar de officiële versie. Maar ik heb nog steeds niet uitgemaakt welke richting ik uit wil; ik begin nl. redelijk thuis te geraken in Photoshop (volg daarvoor ook cursus), terwijl ik ook al even over Aperture 2 beschik, en dus nu over LR ß. Maar die programma's gebruik ik hoofdzakelijk voor problemen ivm belichting, terwijl ik PS verkies voor hulplijnen, lagen (heb je zoiets in LR, dacht het niet), enz.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X