Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geel soldaatje met raynox voorzetlens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geel soldaatje met raynox voorzetlens.

    Tussendoor het werk en werken aan de kinderkamer eindelijk eens even tijd gehad om nog eens wat foto's te maken. Heb ineens de tijd genomen om de Raynox DCR 5320 voorzetlenzen te testen. Ik had al resultaten gezien van mijn nonkel, en heb op die resultaten beslist, deze voorzetlenzen ook te kopen als "goedkoop" alternatief voor een macrolens totdat ik terug wat spaarcentjes heb.
    Het heeft een tijdje geduurd voordat ik het wat onder de knie kreeg, vanwege een groot werkverschil met een gewone macrolens. Maar eens dat ik er aan begon te wennen, verbeterde de resultaten zienderoog. Uit de losse hand is verschrikkelijk moeilijk. Scherptediepte lijkt me kleiner dan bij een gewone macrolens, waardoor de minste vooruit of achterbeweging wordt afgestraft door verkeerde scherpte.
    Foto gemaakt met D700 + Sigma 70-200 f2,8 + Raynox 5x op 200mm, f20 uit de losse hand.


    Bedankt voor het kijken.

  • #2
    Re: Geel soldaatje met raynox voorzetlens.

    leuke felle kleuren, enkel jammer dat de scherpte niet op het kopje ligt...
    Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
    http://gallery.atsharp.com

    Comment


    • #3
      Re: Geel soldaatje met raynox voorzetlens.

      Bedankt voor de reactie Mbili. En je hebt gelijk dat de scherpte niet 100% correct is.
      Maar aan de rest van de reacties te "lezen" kan ik beter nog even blijven oefenen op het macro gebied en het posten beperken tot de dieren afdeling.

      Comment


      • #4
        Re: Geel soldaatje met raynox voorzetlens.

        't is in alle geval beter dan mijn eerste probeersels met mijn nikon 105 macro.

        mss niet 100% scherp maar toch meer dan behoorlijk hoor
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Geel soldaatje met raynox voorzetlens.

          Bedankt.

          Comment

          Working...
          X