Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modemprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modemprobleem

    Hey,

    Ik wou op een andere laptop mijn draadloze verbinding configureren en daar is vanalles mee foutgelopen. (Via Windows 7).
    Hij vindt mijn modem niet terug, enkel diene van de geburen.
    En wanneer ik mijn modem via een kabel aan de laptop hang, geraak ik ook niet op de pagina van het ip adres.
    HELP!!! Heb dus niets van verbinding.

    Heb de modem al eens gereset, maar allemaal de lampjes van Lan branden. Ofwel geen enkel...

    Het is een Philips Wifi modem.

    Op de andere laptop, waar ik dus altijd internet op had, heb ik nu ook niets meer.
    Waar zou dit kunnen aan liggen?

    Ben nogal een leek

  • #2
    Re: Modemprobleem

    Als je een leek bent bel dan best naar de helpdesk van u Provider
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Modemprobleem

      Zeker het lampje voor de WAN zal ook moeten branden, want anders zal het zeker niet lukken... En van die LAN lampjes zou enkel die mogen branden (of flikkeren), waarvan de netwerkkabel in zit.

      Is dat een ADSL modem, of heb je telenet ? Omdat je Philips zegt, vermoed ik het eerste.
      Maar dat betekent wel dat je de aanlog gegevens van je verbinding ook in die router moet proppen (want ik vermoed dat je een router hebt met ingebouwde modem).

      Zit er bij je modem geen CD met software om dat ding in te stellen ? Meestal is dat dan via een wizard wat het meestal makkelijker maakt.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Modemprobleem

        Oorspronkelijk geplaatst door wendy.dc Bekijk bericht
        Hey,

        Ik wou op een andere laptop mijn draadloze verbinding configureren en daar is vanalles mee foutgelopen. (Via Windows 7).
        Hij vindt mijn modem niet terug, enkel diene van de geburen.
        En wanneer ik mijn modem via een kabel aan de laptop hang, geraak ik ook niet op de pagina van het ip adres.
        HELP!!! Heb dus niets van verbinding.

        Heb de modem al eens gereset, maar allemaal de lampjes van Lan branden. Ofwel geen enkel...

        Het is een Philips Wifi modem.

        Op de andere laptop, waar ik dus altijd internet op had, heb ik nu ook niets meer.
        Waar zou dit kunnen aan liggen?
        Ik denk dat je ergens het interne IP van je modem gewijzigd hebt. Een reset naar factory default zou dus de oplossing kunnen zijn. Zoek in de manual of google hoe dat moet. Knop x seconden indrukken of pinnetje in een gaatje duwen.... Als je niet in de interface (meestal 192.168.1.1 of 192.168.2.1) geraakt zal er niet veel anders opzitten.

        Heb je een vast IP op je pc? Zo niet kan het ook zijn dat je DHCP hebt uitgeschakeld en dat je PC geen IP krijgt. Typ in het startmenu bij programmas cmd.exe en start dat prg, tup dan in het venster ipconfig, als je een 169.*.*.* IP ziet dan heb je geen IP van de modem gekregen...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Modemprobleem

          Dank je wel polleken en on4bam

          Ik heb ADSL bij Euphony. Mijne modem is al een aantal jaar oud en ik heb helaas de cd-rom niet meer van dat ding.
          Wat on4bam zegt zou wel kunnen. Want eerst vond hij op de laptop wel het Wifi netwerk maar omdat ik niet kon aanleggen heb ik heel de boel verwijderd, met de bedoeling om alles weer te installeren... Was niet zo een slim idee


          Zelfs met een reset geraak ik niet meer in de interface.
          Ik probeer vanavond eens te zien of ik iets krijg via dat programmas.cmd
          Hoe weet je of je een vaste ip hebt of niet?
          Want aangezien ik thuis geen internet meer heb, bekijk ik jullie ideeën vanop het werk.
          Ik hou je op de hoogte!

          Thx!

          Comment


          • #6
            Re: Modemprobleem

            @rikske, heb ik in eerste instantie gedaan, maar bij Euphony krijg je niet echt veel hulp. Geloof niet dat ze meer weten dan ik...

            Comment


            • #7
              Re: Modemprobleem

              Als je je ADSLmodem gereset hebt dan ben je ook je settings van je ADSL kwijt. Dus die ga je ook bij de hand moeten hebben.

              Spel resetten naar fabrieksinstellingen en daarna terug alles in geven (via de kabel).
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Modemprobleem

                Eerst ga je dus wel die lampjes op je modem weer "normaal" moeten krijgen, want dat ze ofwel allemaal, ofwel helemaal niet branden is niet echt normaal.
                Normaal is het daarvoor voldoende eens de stekker uit te trekken (die reset hoeft meestal niet).
                Die reset heeft er wel voor gezorgd, dat DHCP (die dus die IP's verdeelt) terug ingeschakeld is (wat de gemakkelijkske methode is).

                Inderdaad eens met die IPconfig kijken welke IP je router aan je PC uitgedeeld geeft.
                Normaal moet dat ergens in dat 192.x.x.x liggen (veelal 192.168.0.x). Welke range wordt gebruikt staat normaal in je handleiding (die je op de website van Philips zou moeten kunnen vinden, maar dan beginnen we weer aan het kip en het ei probleem).

                Als je IP zou in die range liggen : de IP van je router is wat achter "gateway" staat (als je die IPconfig hebt ingegeven). Als daar niets achter staat, zal het ook niet werken...
                Als je dat IP in je browser ingeeft, zou je naar de instellingspagina van je router moeten kunnen surfen. Hopelijk heb je geen paswoord nodig (maar in veel gevallen is dat 1234 ).
                Je hoeft in 1e instantie maar 3 zaken op te geven (type verbinding (voor ADSL zal dat waarschijnlijk iets zijn als PPPoE, of username/password connection). En dan geef je nog Login en paswoord in dat je van Euphony gekregen hebt.
                Normaal zou je nu moeten kunnen surfen via je netwerkkabel.
                Dan uiteraard wel nog best je draadloos netwerk instellen (zeker zorgen voor de beveiliging : dus zowel op de router als op je laptop) en je zou weer vertrokken moeten zijn...

                Als je na de reset geen IP krijgt van je router, en die lampjes blijven dom doen, zit je wel met een ander probleem : dan vrees ik dat het een andere router zal worden...
                Last edited by polleke_cgc; 8 juni 2010, 17:30.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Modemprobleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

                  Welke range wordt gebruikt staat normaal in je handleiding (die je op de website van Philips zou moeten kunnen vinden, maar dan beginnen we weer aan het kip en het ei probleem).
                  Niet echt een probleem he, want hoe zou ze het hier dan kunnen melden... Dus het is het ei, niet de kip

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: Modemprobleem

                    We weten niet hoe de werkgever dat surfen voor thuisgebruik apprecieert...
                    Dus misschien toch de kip ???
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment

                    Working...
                    X