Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC (opstart?)probleem...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC (opstart?)probleem...

    Hoi.

    Ik had een vraagje:
    Gisteren was mijn computer blijven hangen, en als ik hem nu opstart,
    komen er verticale strepen door mijn beeld.
    Ook start hij niet op... hij blijft hangen.
    Dit komt erop te staan:

    "Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgestreden. De installatie van Windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de Windows-installatie opnieuw als u Windows wilt installeren"

    Dan klik ik op OK ... en dan valt hij opnieuw uit.

    En hij doet steeds hetzelfde iedere keer.


    Iemand die mij kan helpen?

    Bedankt alvast!!

  • #2
    Re: PC (opstart?)probleem...

    stel hem terug in op die datum, toen alles nog werkte.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: PC (opstart?)probleem...

      Dan moet hij hem wel eerst kunnen opstarten hé Bouk. Misschien duiden de strepen op
      een kapotte videokaart.
      Probeer hem op te starten in veilige modus F11 ? en dan zien wat er komt
      Succes
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

      Comment


      • #4
        Re: PC (opstart?)probleem...

        Ik dacht dat je op F8 moest drukken om in veilige modus te geraken.
        Anders de schijf van Windows insteken, de pc laten opstarten vanaf de schijf en een herstel laten uitvoeren.
        Het kan een kapotte VGA zijn, of een geheugenlatje (maar dan krijg je meestal een blauw scherm) of het kan een corrupt MBR zijn.
        Ja, het kan zelfs een virus zijn of ander malware.
        In ieder geval hoop ik dat je een backup op een afzonderlijke schijf hebt staan?


        PS: Welke BIOS beep krijg je te horen bij de opstart?

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: PC (opstart?)probleem...

          Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
          Dan moet hij hem wel eerst kunnen opstarten hé Bouk. Misschien duiden de strepen op
          een kapotte videokaart.
          Probeer hem op te starten in veilige modus F11 ? en dan zien wat er komt
          Succes
          Leo
          Lukt ook niet.. in veilige modus opstarten...

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik dacht dat je op F8 moest drukken om in veilige modus te geraken.
          Anders de schijf van Windows insteken, de pc laten opstarten vanaf de schijf en een herstel laten uitvoeren.
          Het kan een kapotte VGA zijn, of een geheugenlatje (maar dan krijg je meestal een blauw scherm) of het kan een corrupt MBR zijn.
          Ja, het kan zelfs een virus zijn of ander malware.
          In ieder geval hoop ik dat je een backup op een afzonderlijke schijf hebt staan?


          PS: Welke BIOS beep krijg je te horen bij de opstart?

          Grtz, RF
          Ik heb de schijf van Windows al ingestoken. Maar dat doet hij dan, maar daarna komt gewoon weg hetzelfde weer.. de verticale strepen en vast blijven hangen bij het opstarten.
          Neen, geen blauw scherm, wel verticale strepen.
          Back up heb ik wel.

          Wat bedoel je met BIOS beep?

          Alvast bedankt iedereen voor de hulp!

          Comment


          • #6
            Re: PC (opstart?)probleem...

            Elke pc als die opstart maakt een biep geluidje
            Eentje is goed meerder is een fout, en dan moet je weten wat en dat kan door op te zoeken op internet.
            Of start de pc op en luister of hij bliept, 1 goed meer bliepjes FOUT
            kijk hier even

            Comment


            • #7
              Re: PC (opstart?)probleem...

              Euh, om de pc te kunnen opstarten vanaf de schijf moet de boot volgorde gewijzigd worden.
              Normaal doe je dat in het BIOS maar er zijn pc's waarvan je, door op één of andere F toets te drukken de boot orde kunt wijzigen zonder in het BIOS te zitten.

              Met de BIOS beep bedoel ik dat je normaal één korte beep mag horen als de pc opstart.

              Afhankelijk van het BIOS en de beeps (bios central) is te achterhalen wat er aan de pc scheelt.
              Mocht je een reserve VGA kaart liggen hebben zou ik die eens monteren.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: PC (opstart?)probleem...

                Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                Elke pc als die opstart maakt een biep geluidje
                Eentje is goed meerder is een fout, en dan moet je weten wat en dat kan door op te zoeken op internet.
                Of start de pc op en luister of hij bliept, 1 goed meer bliepjes FOUT
                kijk hier even
                Ik heb maar 1... een korte.
                Is dat goed?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Euh, om de pc te kunnen opstarten vanaf de schijf moet de boot volgorde gewijzigd worden.
                Normaal doe je dat in het BIOS maar er zijn pc's waarvan je, door op één of andere F toets te drukken de boot orde kunt wijzigen zonder in het BIOS te zitten.

                Met de BIOS beep bedoel ik dat je normaal één korte beep mag horen als de pc opstart.

                Afhankelijk van het BIOS en de beeps (bios central) is te achterhalen wat er aan de pc scheelt.
                Mocht je een reserve VGA kaart liggen hebben zou ik die eens monteren.

                Grtz, RF
                Wat moet ik wijzigen in de boot?
                Ik geraak tot daar. Als ik F2 duw, kom ik in de BIOS...

                Hij maakt maar 1 korte beep ook.

                Een Kapotte VGA kaart kon betekenen dat hij niet kan opstarten?

                Bedankt!!

                Comment


                • #9
                  Re: PC (opstart?)probleem...

                  Je moet daar de boot volgorde wijzigen, als boot 1 moet staan cd-rom, als boot 2 moet staan HDD.
                  Inderdaad, een kapotte of oververhitte VGA kaart, kan beletten dat de pc opstart om verdere schade te voorkomen.
                  Doet er mij aan denken, is de VGA lucht gekoeld, zo ja draait de ventilator nog?


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC (opstart?)probleem...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Je moet daar de boot volgorde wijzigen, als boot 1 moet staan cd-rom, als boot 2 moet staan HDD.
                    Inderdaad, een kapotte of oververhitte VGA kaart, kan beletten dat de pc opstart om verdere schade te voorkomen.
                    Doet er mij aan denken, is de VGA lucht gekoeld, zo ja draait de ventilator nog?


                    Grtz, RF
                    Heb ik gedaan... de boot volgorde gewijzigd, maar steeds hetzelfde.
                    En de ventilator draait nog...

                    Je kan nergens zien dat het aan de VGA kaart ligt?

                    Hoe weet je eigenlijk welke VGA kaart geschikt is voor je pc?
                    Last edited by Freaky_87; 7 juni 2010, 11:51.

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC (opstart?)probleem...

                      Wat je ook kan proberen :

                      Haal de videokaart er eens uit (wel niet vergeten eerst de stekker van de voeding uit te trekken), en dan de kaart er terug insteken.
                      IDE of SATA kabel van de harde schijf uittrekken en dan weer insteken (kan een slecht contact zijn).

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC (opstart?)probleem...

                        Een korte als je bios AMI is is niet goed
                        Als je de pc opstart en op F2 of Del drukt kom je in je bios en bovenaan staat welke je hebt geef ons die eens mee aub.




                        Kleine tip, weet niet hoeveel geheugen latjes je hebt maar zijn het er 2 draai ze eens om.
                        Wil zeggen de eerste laatst steken en de laatste eerst.
                        Begin daarmee, en als dit niks helpt volgende tip wisselen van drive C voor D en omgekeerd

                        Je vga kaart die bios kan je ook zien bij opstarten pc als je tenminste voor tradioneel opstarten gekozen hebt en geen opstart scherm van de pc (bios merknaam enz... ziet staan
                        Links in de bovenhoek hou uw vinger klaar bij pause toets en als de pc opstart zie je de bios en ram enz.. van je vga kaart
                        Als dat verschijnt is er niks mis met de vga kaart.

                        Denk eerder dat je probleem bij een slechte drive ligt, weet niet of je meerder schijven in je pc steken hebt.
                        MAar als je er eentje vrij hebt stop die op in de plaats van de C drive.
                        LET OP NIET FORMATEREN maar instalereren van de nieuwe OS
                        Zo blijven je backupbestanden op die drive onaangetast als er plaats genoeg vrij is tenminste.
                        Zo kan je ook zien of het effectief aan de C drive ligt
                        Dus veel testen met eigen matteriaal alvorens op de koop te gaan.


                        Heb ook eens voorgehad dat de pc altijd maar herstarte en bleek toen ook een Drive (de C) die stuk was.
                        Heb ze extern getest en bleek dat er een paar clusters kapot waren maar met partion magic die verdoken en nu gebruik ik ze als opslag is nog 450Gb goed en de eerste 50 heb ik verborgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC (opstart?)probleem...

                          Nee, we zitten fout te denken.
                          Als er slechts "1 beep" komt, wordt mi bij het booten alle hardware herkend door het moederbord.

                          Voor de strepen op het beeld zou ik eerst de kabels eens controleren.
                          Bijv. of ze los zitten, of dat sprake is van kabelbreuk (meestal net achter een stekker, waar de kabel dus tegen de muur is gedrukt, zo verging het mij eens).

                          Dan zou ik de PC opstarten, en gewoon eens geduld oefenen.
                          Dat windows niet wil opstarten moet ene reden hebben, die ligt in iets wat je hebt gedaan de laatste keer dat de pc nog goed werkte.
                          Wat heb je toen gedaan/veranderd/geïnstalleerd ?
                          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC (opstart?)probleem...

                            Euh?
                            Als de C HDD stuk is start de pc dan nog op?

                            Als de C HDD stuk is zal de BIOS wel genoeg beeps geven.
                            Evenwel kan het dat de MBR corrupt is en die kan door een simpel DOS commando hersteld worden.


                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC (opstart?)probleem...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                              Een korte als je bios AMI is is niet goed
                              Als je de pc opstart en op F2 of Del drukt kom je in je bios en bovenaan staat welke je hebt geef ons die eens mee aub.




                              Kleine tip, weet niet hoeveel geheugen latjes je hebt maar zijn het er 2 draai ze eens om.
                              Wil zeggen de eerste laatst steken en de laatste eerst.
                              Begin daarmee, en als dit niks helpt volgende tip wisselen van drive C voor D en omgekeerd

                              Je vga kaart die bios kan je ook zien bij opstarten pc als je tenminste voor tradioneel opstarten gekozen hebt en geen opstart scherm van de pc (bios merknaam enz... ziet staan
                              Links in de bovenhoek hou uw vinger klaar bij pause toets en als de pc opstart zie je de bios en ram enz.. van je vga kaart
                              Als dat verschijnt is er niks mis met de vga kaart.

                              Denk eerder dat je probleem bij een slechte drive ligt, weet niet of je meerder schijven in je pc steken hebt.
                              MAar als je er eentje vrij hebt stop die op in de plaats van de C drive.
                              LET OP NIET FORMATEREN maar instalereren van de nieuwe OS
                              Zo blijven je backupbestanden op die drive onaangetast als er plaats genoeg vrij is tenminste.
                              Zo kan je ook zien of het effectief aan de C drive ligt
                              Dus veel testen met eigen matteriaal alvorens op de koop te gaan.


                              Heb ook eens voorgehad dat de pc altijd maar herstarte en bleek toen ook een Drive (de C) die stuk was.
                              Heb ze extern getest en bleek dat er een paar clusters kapot waren maar met partion magic die verdoken en nu gebruik ik ze als opslag is nog 450Gb goed en de eerste 50 heb ik verborgen.
                              BIOS Version V3.15
                              BIOS release date: 06/16/2007

                              Ik krijg dus niks info... alleen als ik hem opstart gewoon Packerd Bell,
                              maar met verticale strepen. Nergens geen tekst of iets anders...

                              Ik heb maar 1 drive.. 1 schijf

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                              Nee, we zitten fout te denken.
                              Als er slechts "1 beep" komt, wordt mi bij het booten alle hardware herkend door het moederbord.

                              Voor de strepen op het beeld zou ik eerst de kabels eens controleren.
                              Bijv. of ze los zitten, of dat sprake is van kabelbreuk (meestal net achter een stekker, waar de kabel dus tegen de muur is gedrukt, zo verging het mij eens).

                              Dan zou ik de PC opstarten, en gewoon eens geduld oefenen.
                              Dat windows niet wil opstarten moet ene reden hebben, die ligt in iets wat je hebt gedaan de laatste keer dat de pc nog goed werkte.
                              Wat heb je toen gedaan/veranderd/geïnstalleerd ?
                              Kabels heb ik al vervangen enzo.. heeft ook niks geholpen.
                              En heb ook niks gedaan/veranderd/geïnstalleerd voordat het gebeurde...

                              Comment

                              Working...
                              X