Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onbetrouwbare en triestige verkopers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onbetrouwbare en triestige verkopers

    Manmanman! Sorry dat ik ff ventileer maar heb er ff nood aan... Op elk forum vind je toch van die ellendige mensen!! Wil je een koop doen, moet je maar wachten en wachten, word je aan het lijntje gehouden, je hoopt toch op een snelle verkoop maar leest dan, dat die verkoper het 2 dagen ervoor verkocht heeft aan iemand anders. Zelf krijg je geen bericht, niks verwittiging, heb je andere aanbiedingen laten afschieten...je probeert die persoon via pb te bereiken, heeft hij afgesloten. Zijn emailadres is ook afgesloten....wat voor iemand is dat hè??

    Toch soms triestige mensen imo...
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

  • #2
    Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

    Mocht het een troost zijn, het bestaat ook in de omgekeerde richting. Ik heb enkele jaren geleden te maken gehad met een koper van bepaald materiaal (de prijs ging richting de 2000€ alles gecombineerd), die mij aan het begin van mei gezegd had dat hij het geld eind juli zou hebben. 2 weken voor einde juli krijg ik opeens niets meer te horen van meneer, komt niet meer naar meetings etc. etc. ... Dat ging dus wel om materiaal dat heel gegeerd was, dus veel heb ik er niet aan verloren, maar ik vind het gewoon not done. Niet als koper, niet als verkoper. Wanneer je een afspraak gemaakt hebt, hou je je daaraan. Ik heb in het verleden ook al opdrachten van grote (internationale) klanten moeten laten voorbij gaan omdat ik al bij kleinere klanten ingehuurd was... Spijtig, maar dat is dan maar zo.

    Comment


    • #3
      Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

      Tja, dat is een probleem, en zal altijd een probleem blijven. Toch even vermelden dat ik al
      diverse aankopen en verkopen via dit forum gedaan heb en dat alles netjes en correct is
      verlopen.

      Comment


      • #4
        Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

        kijk eerst naar het postgedrag van koper of verkoper alvorens je er mee in zee gaat!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

          Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
          Mocht het een troost zijn, het bestaat ook in de omgekeerde richting
          Onlangs meegemaakt, geef mijn foon en hoor er niks meer van, geef mijn foon aan een ander en die komt direct en verkocht, dag erna belt de eerste zeg hem dat verkocht is begint die me te verwijten dat het niet fair is.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          kijk eerst naar het postgedrag van koper of verkoper alvorens je er mee in zee gaat!
          grt,bouk.
          Maakt geen zier uit hoeveel die post, zo kan iemand hier al jaren lid zijn en geen enkele post heeft, maakt dat iemand minder betrouwbaar?
          Ik zou het eerder niet betrouwbaar vinden als die juist is geregistreerd en dan direct iets verkoopt.

          Zijn er die iets posten om veel berichten achter hun naam te staan, mij maakt dat geen zier uit.
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment


          • #6
            Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

            En toch moet ik Bouk gelijk geven.
            Er zijn mensen die zich enkel geregistreerd hebben om te verkopen, die voelen verder helemaal geen binding met BD.
            Die laat ik volledig links liggen.
            En wees gerust, de meesten zijn echt wel eerlijke verkopers/kopers hoor.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht


              Maakt geen zier uit hoeveel die post, zo kan iemand hier al jaren lid zijn en geen enkele post heeft, maakt dat iemand minder betrouwbaar?

              Zijn er die iets posten om veel berichten achter hun naam te staan, mij maakt dat geen zier uit.
              goed lezen, ik schrijf het postgedrag, maar ja als je dat al niet begrijpt?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                Ik kocht al 2 lenzen via BD, en telkens prima verlopen!
                Een lens werd me gewoon opgestuurd, ik mocht die testen, als ze me beviel moest ik betalen, indien niet mocht ik ze terugsturen. Da's nogal vertrouwen hebben!
                http://pxgarden.tumblr.com/
                Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

                Comment


                • #9
                  Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Raptorken Bekijk bericht
                  Ik kocht al 2 lenzen via BD, en telkens prima verlopen!
                  Een lens werd me gewoon opgestuurd, ik mocht die testen, als ze me beviel moest ik betalen, indien niet mocht ik ze terugsturen. Da's nogal vertrouwen hebben!
                  Dat is inderdaad chique,

                  ik heb mijn camera ook gekocht via iemand op BD, eerst een PM om te horen wat voor bedrag hij wou, volgende dag stond ik al in Genk als ik me niet vergis
                  Canon 50D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                    De ene koper of verkoper reageert al wat sneller op je mail of privebericht dan de andere, maar dat is normaal, niet iedereen heeft de hele dag tijd om op het forum rond te hangen.

                    Het is wel handig dat de verkoper duidelijk aangeeft of iets gereserveerd of verkocht is, dan moet je zelf al geen moeite meer doen om op de aanbieding te reageren.
                    Als verkoper is dat ook handig, dan moet je geen onnodige mails en privéberichten beantwoorden.

                    Als ik iets beloofd heb aan iemand tegen een afgesproken prijs, dan zal ik mij daar ook aan houden, zelfs als er achteraf iemand meer biedt. Afspraak = afspraak.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                      Enkele weken geleden had ik een deal met een BD-er voor de 70-200 VRI.
                      Die persoon kon echter niet direkt de lens komen ophalen.
                      Een andere bieder wilde direkt de lens komen halen en me bovendien nog € 100 bovenop de afgesproken prijs geven, toch een niet onaardige surplus.
                      Maar een woord is een woord
                      Kwestie om corect te blijven...

                      mvg,

                      Roland

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                        Soms zou het wel handig zijn dat een topic afgesloten wordt wanneer het object verkocht is.
                        I love my D500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                          Ik kocht van een redelijke poster hier op het forum een sigma 150-500mm, ik wacht nog altijd op de factuur van de lens die hij zou nasturen... Je ziet dus: het aantal posts hier geeft geen totale zekerheid over betrouwbaarheid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                            Ik kocht van een redelijke poster hier op het forum een sigma 150-500mm, ik wacht nog altijd op de factuur van de lens die hij zou nasturen... Je ziet dus: het aantal posts hier geeft geen totale zekerheid over betrouwbaarheid
                            nogmaals:
                            het gaat niet om het aantal posten, maar het postgedrag.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onbetrouwbare en triestige verkopers

                              Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                              Ik kocht van een redelijke poster hier op het forum een sigma 150-500mm, ik wacht nog altijd op de factuur van de lens die hij zou nasturen... Je ziet dus: het aantal posts hier geeft geen totale zekerheid over betrouwbaarheid
                              Als ik iets koop/verkoop van een zekere waarde vraag ik volledige naam, adres en telefoonnummer. Vergroot je mogelijkheden om later terug contact op te nemen.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment

                              Working...
                              X