Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een avonduitstap...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een avonduitstap...

    ... gisteren op het strand ergens tussen Cap Blanc Nez en de belgische kust leverde wat fotowerk op.
    Natuurlijk jeukte het om de beelden af te werken (of wat dacht je? ).
    Deze is er eentje van:



    Enjoy!

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Een avonduitstap...

    Idee, uitwerking, compo, kleuren zijn heel goed !

    Maar... voor mij is die veels te donker !
    Zou de helft van de lucht wegnemen, en zeker de voorgrond proberen oplichten.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Een avonduitstap...

      mooie kleuren ... sfeervol beeld
      Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
      www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

      Comment


      • #4
        Re: Een avonduitstap...

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Idee, uitwerking, compo, kleuren zijn heel goed !

        Maar... voor mij is die veels te donker !
        Zou de helft van de lucht wegnemen, en zeker de voorgrond proberen oplichten.
        das ook mijn gedacht
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Een avonduitstap...

          Het is nochtans een blend van 2 belichtingen. Ik zou die kunnen oplichten, maar zo verliest hij IMHO teveel van de sfeer die die avond uitstraalde.

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: Een avonduitstap...

            Er zit duidelijk sfeer in deze opname en begrijp de visie van de auteur ten volle. Naar mijn gevoelen toch iets te somber. Spijtig ook van die vliegtuigstrepen in de lucht maar daar kan jij als auteur ook niks aan veranderen, of toch
            grt.hogteneer
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Een avonduitstap...

              Ook voor mij komt hij een tikkeltje donker over op de bleke achtergrond van BD...wanneer je hem bekijkt op een donkerdere achtergrond komt hij toch beter tot zijn recht.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Een avonduitstap...

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Ook voor mij komt hij een tikkeltje donker over op de bleke achtergrond van BD...wanneer je hem bekijkt op een donkerdere achtergrond komt hij toch beter tot zijn recht.
                Als ik hem full-screen bekijk in diavoorstelling van Windows, dan komt hij inderdaad beter over op die zwarte achtergrond. Het zou super zijn mochten we hier op 't forum ook zelf de achtergrond kunnen bepalen per topic. Maar dat zal wel altijd een utopie blijven

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: Een avonduitstap...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Als ik hem full-screen bekijk in diavoorstelling van Windows, dan komt hij inderdaad beter over op die zwarte achtergrond. Het zou super zijn mochten we hier op 't forum ook zelf de achtergrond kunnen bepalen per topic. Maar dat zal wel altijd een utopie blijven

                  Mvg,
                  Frederic
                  Ik heb dit reeds ooit nog niet zo lang geleden trouwens voorgesteld maar is gewoon naar de vergetelhoek verwezen..Goed dat je het weer eens aanhaalt.

                  Ik vind deze foto zeer geslaagd en zeker niet te donker.
                  Soms moet je in een foto ook nog de sfeer van die tijd van de dag kunnen bekijken en die heb je hier zeker genoeg.
                  Ik zou wel even opletten dat de schaduwpartijen niet verloren gaan wat dat is nu net op het randje vind ik..

                  Voor de rest mag hij blijven zoals hij is.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een avonduitstap...

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Ik heb dit reeds ooit nog niet zo lang geleden trouwens voorgesteld maar is gewoon naar de vergetelhoek verwezen..Goed dat je het weer eens aanhaalt.
                    Dat wist ik niet. Blij dat er nog mensen die mening delen, maar aangezien de forumsoftware beperkt wijzigbaar is, vrees ik dat de achtergrondkleur kiezen niet tot de mogelijkheden zal behoren...

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht

                    Voor de rest mag hij blijven zoals hij is.
                    Ik denk dat ik er bovenaan toch een stukje zal afdoen (met dank aan Dama voor de tip ) omdat dit de compositie toch sterker maakt!

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een avonduitstap...

                      Ook goed.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een avonduitstap...

                        Ik hou wel van de manier waarop de hemel hier het licht zachtjes binnenhaalt en de lucht
                        even doet blozen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een avonduitstap...

                          Ook bij dit beeld zal de interpretatie weer ferm afhangen van het PC-scherm waarmee iedereen dit bekijkt. Het is mij ook al overkomen. Beelden op het randje van de toonzetting (veel donkere tonen of veel hooglichten) zijn zeer moeilijk te beoordelen.
                          Op het scherm hier op mijn werk vind ik 'em ook een ietsiepietsie te donker. Er is veel kans dat ik dit vanavond, als ik 'em thuis bekijk, helemaal anders beoordeel.
                          In elk geval knap dat je de grenzen opzoekt !
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een avonduitstap...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Als ik hem full-screen bekijk in diavoorstelling van Windows, dan komt hij inderdaad beter over op die zwarte achtergrond.

                            das wat ik zie.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een avonduitstap...

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              http://www.fotofred.nl/
                              das wat ik zie.
                              grt,bouk.


                              Ik zie enkel 'gesloten'... Of is dit enkel te bezoeken tijdens de kantooruren?

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X