Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vleermuizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vleermuizen

    Hallo,
    Bij val-avond vliegen er steeds twee vleermuizen in de tuin boven en rondom de vijver.
    Ik had deze acrobaten graag eens gefotografeerd maar het is (nog)niet de bedoeling ze in close-up haarscherp vast te leggen. Ik zou al momenteel al gelukkig zijn met één scherpe foto.
    Iemand tips hoe ik dit het beste aanpak ? Instelling van m'n toestel ? Met welke lenzen ? Flitser ?
    Alle feedback is welkom.
    Alvast bedankt

    Ik heb Canon 50D met EF-S 18-200/3.5-5.6 IS of een 50 mm 1.4 prime.
    A.G.
    Canon met wat vergroot-gLas en een bougieke om bij te lichten.

  • #2
    Re: Vleermuizen

    IK heb dit ook al geprobeerd, en ik kan je verzekeren dat het niet makkelijk is en je veel geduld moet hebben.
    Ik zou je 50 mm lens pakken want die is lekker lichtsterk. Dan zou ik je neerzetten onder de vliegroute van de vleermuis want meestal vliegen ze langs de zelfde weg. Dan heb ik men lens op manueele focus gezet en zo goed mogelijk scherpgesteld (een beetje geschat waar ze ging vliegen) en enkele keren geprobeerd.
    Dan heb je twee manieren:
    ofwel pak je een lange sluitertijd en als ze juist overvliegt, ze inflitsen.
    Maar je kan ze ook gewoon trekken met je flits en hopen dat je ze mooi in beeld hebt.
    veel succes!
    groeten,

    Bert
    canon en zen glas

    Comment


    • #3
      Re: Vleermuizen

      Scherptediepte zo instellen dat die iets meer als de vijver afdekt, camera zo opstellen dat je het meeste kans heb ze te vangen, vliegpatronen bestuderen, flits erop en proberen, af uit natuurlijk.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Vleermuizen

        Oke, thanks voor de reacties. Hopelijk wordt het wat.....
        A.G.
        Canon met wat vergroot-gLas en een bougieke om bij te lichten.

        Comment


        • #5
          Re: Vleermuizen

          Is het zoiets wat je wilt? http://www.vildaphoto.net/searchresu...search-cats=64 De foto's zijn niet van mij maar van een fotograaf die ik vrij goed ken.

          Om dergelijke foto's te maken gebruikt hij een tunnel waar de vleermuizen door moeten vliegen. Wanneer ze door een infraroodstraal vliegen wordt de foto gemaakt. Bovendien heb je een paar flitsers met softbox nodig om harde schaduwen te vermijden...

          Comment


          • #6
            Re: Vleermuizen

            zo:

            Comment


            • #7
              Re: Vleermuizen

              ok , no way dus met het materiaal dat ik nu heb.

              thanks voor de feedback
              A.G.
              Canon met wat vergroot-gLas en een bougieke om bij te lichten.

              Comment


              • #8
                Re: Vleermuizen

                Oorspronkelijk geplaatst door Thorc² Bekijk bericht
                ok , no way dus met het materiaal dat ik nu heb.

                thanks voor de feedback
                Jammer!
                want het zijn zotte beesten!
                canon en zen glas

                Comment

                Working...
                X