Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studies fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studies fotografie

    weet er iemand 'n school zijn, die in BSO de richting fotografie heeft ?
    liefst in oostvlaanderen.
    Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
    Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

  • #2
    Re: Studies fotografie

    Hmm, ik denk niet dat dat bestaat eigenlijk. Fotografie in het secundair is volgens mij sowieso KSO.

    Comment


    • #3
      Re: Studies fotografie

      Oost-Vlaanderen weet ik het niet maar in Hasselt geeft het KTA2 fotografie. Dat is 2de graad TSO. Fotografie in het secundair buiten KSO is dus wel mogelijk.

      GO! Next Level X staat voor secundair expertenonderwijs: Level 1, Business, Care, Design, IT, STEM, Leren & Werken en de Wereldklas. Een ruim netwerk binnen verschillende sectoren en hoger onderwijs zorgt voor een goede voorbereiding op de toekomst.

      Comment


      • #4
        Re: Studies fotografie

        ik zou ook niet weten waarom je in BSO wilt gaan ipv KSO?
        tenzij je momenteel in BSO zit en niet meer naar KSO kan overstappen natuurlijk.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Studies fotografie

          Voor middelbaar KSO zijn er geloof ik toelatingsproeven. daar geraak je zo maar niet binnen.

          Comment


          • #6
            Re: Studies fotografie

            toch niet op alle scholen, en zeker niet in oostvlaanderen.

            in gent is 't viso tso, daar kan je fotografie studeren.
            't ski, is kso.

            voor beide zijn er geen toelatingsproven.

            Comment


            • #7
              Re: Studies fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
              Voor middelbaar KSO zijn er geloof ik toelatingsproeven. daar geraak je zo maar niet binnen.
              ik denk dat je, als je niet slaagt voor die toelatingsproeven, je in het latere beroepsleven als fotograaf/kunstenaar ook weinig kans maakt :s

              of vergis ik mij daar in? ik ben mij wat aan het informeren geweest voor hogeschool (master fotografie dus) en daar moest je een beperkte basiskennis hebben, maar vooral laten zien wat je kan (veel talent of helemaal niets) als ik het goed las en navroeg. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat de kans dat je er je brood (liefst meer dan enkel een snee brood) mee kunt verdienen klein is.
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Studies fotografie

                Hier op de KHLim moet je toch al wat kunnen bewijzen eer dat je er binnen mag.

                "Er zijn ontelbaar veel motieven om een opleiding aan dit departement te willen starten. Die motieven gaan we met jou onderzoeken. Een toelatingscommissie van docenten peilt naar de motivatie waarmee je deze studie aanvat en naar je algemene, culturele en specifieke bagage. Je omgaan met creativiteit en je houding tegenover kunst en vormgeving worden besproken. Samen kijken we of je beantwoordt aan het profiel dat we voor een student in ons departement vooropstellen."

                Comment


                • #9
                  Re: Studies fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                  Hier op de KHLim moet je toch al wat kunnen bewijzen eer dat je er binnen mag.

                  "Er zijn ontelbaar veel motieven om een opleiding aan dit departement te willen starten. Die motieven gaan we met jou onderzoeken. Een toelatingscommissie van docenten peilt naar de motivatie waarmee je deze studie aanvat en naar je algemene, culturele en specifieke bagage. Je omgaan met creativiteit en je houding tegenover kunst en vormgeving worden besproken. Samen kijken we of je beantwoordt aan het profiel dat we voor een student in ons departement vooropstellen."

                  http://193.190.56.244/mda/toelatingsproeven.html
                  Ik heb daar zelf toelatingsproef gedaan en 1 jaar gestudeerd.
                  Dat "wat kunnen bewijzen" houdt in dat je een klein dossier moet voorbereiden waarin je wat foto's bespreekt en dat je uitlegt waarom je fotografie wilt studeren. Ook wordt er een (poging tot) IQ-test afgenomen en krijg je een lijst met vragen zoals o.a. 'Wat is Magnum?', 'Wat is het MuHKA?' etc. Over het algemeen wordt er op de KHLim niemand geweigerd (heeft een van de leerkrachten mij zelf verteld). Bij die toelatingscommissie moet je je ook niet teveel voorstellen, in mijn geval was dat 1 leerkracht waarmee ik dat dossier en de uitslag van die testen overliep. Sowieso vind ik het niveau van de fotografieopleiding op de KHLim ondermaats.

                  Fotografie in KSO raad ik niemand aan, ik ken een aantal mensen die dit gedaan hebben en nu fotografie doen in het hoger onderwijs en zij hebben geen enkele voorsprong op de andere studenten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studies fotografie

                    ken je iemand die ervaring heeft met het deeltijds onderwijs op het stedelijk kunstacademie van Hasselt?

                    Comment

                    Working...
                    X