Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ardens lentelandschapje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ardens lentelandschapje



    EXIF: f/9; 1/320sec; ISO 200; 70mm
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Ardens lentelandschapje

    Mooi, fris, puur...

    Mooie compositie !

    Had nog mooier geweest met de stam zichtbaar denk ik.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Ardens lentelandschapje

      Dank voor de snelle reactie!
      Op andere foto's die ik gemaakt heb, zie ik dat het om twee stammen gaat. Maar daarnaast staat een schuurtje, en vanuit dat standpunt ligt er nogal wat bruine mest (van een nabijgelegen silo) op het groene gras (). Vandaar dat ik een ander standpunt gekozen heb, om zo weinig mogelijk storende elementen te hebben.
      Hier is trouwens niets aan gecropt (wat ik altijd zal verkiezen, indien mogelijk).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Ardens lentelandschapje

        Mooi, fris, puur....... en ik zou er nog "zonder veel poes-pas" willen aan toevoegen als dat mag.
        De natuur zoals die is, kortom een foto naar mijn hart, punt uit.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Ardens lentelandschapje

          Eenvoudig maar o zo mooi

          Comment


          • #6
            Re: Ardens lentelandschapje

            Ja, een mooie foto met slechts 3 hoofdelementen en een heel klein stukje verte om de rechtzetzeurders (waar ik af en toe ook bij hoor) de wind uit de zeilen te nemen.

            En dan nog net een heel klein stukje hekwerk op links.
            Last edited by Plaatwerker; 5 juni 2010, 17:34. Reden: Alleen een spatie...
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Ardens lentelandschapje

              Dank voor de commentaren. Dat klein stukje rechts heb ik er opzettelijk bij gelaten, omwille van... je raadt het! Wat het hekwerk links betreft, daar twijfelde ik een beetje aan. Zoals gezegd is deze foto "as is" (niets aan gecropt, dus, en ook niet gekloond)
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Ardens lentelandschapje

                Ik zie hier een doodeenvoudig landschapje - en daar is niks mis mee voor alle duidelijkheid - dat n.a.v. de commentaren vraagjes oproept verwijzend naar alle passages binnen dit thema ! "Waar zijn de gedoodverfde witte wolken ?" "Dat stukje rechts (diepte in landschap) is er nu niet teveel aan ?" "En mocht het niet wat contrastrijker ?" Wat me ook opvalt is dat de foto goed verkocht wordt en "klonen" en "croppen" precies tot een zonde zou leiden, ook al zal je weinig kunnen bewijzen. Je bent een goed fotograaf en mod. maar kom je heel weinig tegen in de "comments". Bedankt alvast voor je cleane opname
                .... en nu mag ik mij aan serieus weerwerk verwachten. Heb de 112 al bij de hand
                grt.hogteneer
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Ardens lentelandschapje

                  Ik heb hier al vele overrompelende landschappen gezien. Dingen die je dwingen om ze mooi
                  te vinden, en dit waarachtig ook zijn. Maar dan heb je ook de eenvoud, de gewone dingen,
                  die zo langzaam aan je ziel knabbelen dat je niet eens weet dat je bent overwonnen. Mag
                  ik dit mooi vinden? Mag ik dit heel mooi vinden?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ardens lentelandschapje

                    Heel mooi, ik hou wel van deze kleuren, het eenvoudige, minimalistische bijna ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ardens lentelandschapje

                      Oorspronkelijk geplaatst door hogteneer Bekijk bericht
                      Ik zie hier een doodeenvoudig landschapje - en daar is niks mis mee
                      mee eens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ardens lentelandschapje

                        Voor mij is hij net íets te eenvoudig om dat tikkeltje meerwaarde te hebben. Sorry

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ardens lentelandschapje

                          Heel mooie eenvoudige foto maar meer moet dat niet zijn, ook geeft de schaduw op de voorgrond wat structuur
                          Groetjes Vicky

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ardens lentelandschapje

                            zo te zien is het de moeite geweest
                            mooi dat je het diepte gevoel nog in de foto gelaten hebt
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ardens lentelandschapje

                              De plaat is goed maar zonder het WOW affect bij me op te roepen.
                              Toch goed van kleuren scherpte en aflevering..
                              Als ik aan een Ardens landschapje denk dan denk ik aan bergen,bossen en rotsen(als die er zijn) en niet dadelijk aan een alleenstaande boom uiteraard want die kan ook ergens anders in Belgie staan.

                              Dus ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen Less.
                              Voor voor de rest prima hoor.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X