Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AV en vertragen pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AV en vertragen pc

    Welke AntiVirussen vertragen de pc??

    Zelf heb ik met norton dit al ondervonden.

    Hoe stelt mcafee het?
    Avast ziet er goed uit ,dit run ik op men desktop....


    Bevindingen??



    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: AV en vertragen pc

    Op Windows heb ik goede ervaringen met AVG Free. Voldoet perfect als bescherming en je merkt er niks van.
    Ondertussen heb ik echter geen antivirus meer nodig =)

    Trouwens, op een modern systeem is de impact sowieso minimaal hoor. Of je moet met een iets ouder singlecore systeem werken?
    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

    Comment


    • #3
      Re: AV en vertragen pc

      Avira is gratis en heb je normaal geen last van

      Comment


      • #4
        Re: AV en vertragen pc

        Ik ben grote fan van Avast, zeker de nieuwe versie 5! Je doorloopt de voorkeuren eens even, kan je icoontjes en meldingen en geluiden afzetten...het is alsof je geen antivirus hebt, doet nooit moeilijk, vraagt nooit lastige dingen en houdt alles tegen wat die moet tegenhouden

        Ik draai het al een jaar of 3 en heb het al bij verschillende (stuk of 8) mensen geïnstalleerd. Allen tevreden

        Heb geen ervaring met andere antivirusprogramma's behalve beperkt met AVG (ok, maar liever avast wegens no-nonsense) en vroeger Norton gehad...maar dat is jaarlijks 30-50 euro of zoiets

        Comment


        • #5
          Re: AV en vertragen pc

          Op mijn Aldi-pc stond standaard een proefversie van Bullguard, en die zorgde voor flinke vertragingen.
          Nu staat er Norton op, en daarmee is mijn computer een flink stuk sneller.


          Een aantal jaren geleden zorgde Norton ook voor vertragingen, maar dat hebben ze ondertussen wel goed opgelost.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: AV en vertragen pc

            thx voor alle snelle replies!!
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: AV en vertragen pc

              Alle antivirus-software vertragen je computer. Anders zitten ze maar te niksen en zijn ze waardeloos. Wil je geen vertraging door antivirus-software? Installeer dan geen antivirus-software.

              Het is best mogelijk dat je geen antivirus-software nodig hebt, als je 'n beetje slim om kan gaan met je computer.
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: AV en vertragen pc

                Thuis avast staan.

                Werkt heel goed, tot op bepaalde momenten van de dag het heel mijn systeem vertraagt. Waarom weet ik eigenlijk niet. Het icoontje rechts onderaan naast de klok staat dan heel de tijd rond te draaien.
                www.digitalclickx.com

                Comment


                • #9
                  Re: AV en vertragen pc

                  Hier Microsoft Security Essentials: werkt prima.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: AV en vertragen pc

                    McAfee 8.7 suckt behoorlijk. We gebruiken dat op het werk, en een pc met of zonder McAfee, dat voel je direct. Zowat alle AV vreten resources.
                    Thuis draai ik zelf geen AV op mijn windows bak. Als je een beetje gezond verstand hebt, weet je waar je best niet op klikt .
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: AV en vertragen pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      McAfee 8.7 suckt behoorlijk. We gebruiken dat op het werk, en een pc met of zonder McAfee, dat voel je direct. Zowat alle AV vreten resources.
                      Thuis draai ik zelf geen AV op mijn windows bak. Als je een beetje gezond verstand hebt, weet je waar je best niet op klikt .
                      Je kan toch niet altijd zeker weten waar een bepaalde link naartoe gaat als je iets aan het zoeken bent? Op een geïnfecteerde website hoef je helemaal niets aan te klikken om toch "prijs" te hebben.

                      Bij de installatie van de nieuwe Avast 5.0 op de laptop ( 3 jaar oud) was die daarna nog amper te gebruiken. Via diverse reviews en test heb ik moeten inzien dat die Avast niet langer de beste keuze was wegens de aanslag op systeemresources. Jammer, want Avast heeft hier toch enkele jaren tot grote voldoening gewerkt.
                      Nu staat Microsoft Essentials -ook gratis- in voor de veiligheid. Die had in de tests ook een vrij hoge score en het systeem voelt niet trager aan.

                      Willy
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: AV en vertragen pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Ik ben grote fan van Avast, zeker de nieuwe versie 5! Je doorloopt de voorkeuren eens even, kan je icoontjes en meldingen en geluiden afzetten...het is alsof je geen antivirus hebt, doet nooit moeilijk, vraagt nooit lastige dingen en houdt alles tegen wat die moet tegenhouden

                        Ik draai het al een jaar of 3 en heb het al bij verschillende (stuk of 8) mensen geïnstalleerd. Allen tevreden

                        Heb geen ervaring met andere antivirusprogramma's behalve beperkt met AVG (ok, maar liever avast wegens no-nonsense) en vroeger Norton gehad...maar dat is jaarlijks 30-50 euro of zoiets
                        De nieuwste Avast vind ook ik heel goed.
                        Vroeger gebruikte ik Trend Micro, toen was die goed echter nu niet meer.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: AV en vertragen pc

                          Heb hier een kleine Asus EEE 10" laptopje.
                          Staat geen anti virus op en nog nooit windows update mee gedaan en dat werkt bliksemsnel, zelf sneller dan mijne Mac Gebruik het dan ook enkel voor office toepassingen en niet voor te surfen
                          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                          www.cromagnonman.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: AV en vertragen pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Bij de installatie van de nieuwe Avast 5.0 op de laptop ( 3 jaar oud) was die daarna nog amper te gebruiken. Via diverse reviews en test heb ik moeten inzien dat die Avast niet langer de beste keuze was wegens de aanslag op systeemresources. Jammer, want Avast heeft hier toch enkele jaren tot grote voldoening gewerkt.
                            Nu staat Microsoft Essentials -ook gratis- in voor de veiligheid. Die had in de tests ook een vrij hoge score en het systeem voelt niet trager aan.

                            Willy
                            Bij mij net omgekeerd: op een netbook Avast 5, ik ondervind weinig vertraging, ik heb die eens verwijderd en Essentials geprobeerd. Na een uur terug verwijderd en opniuew Avast. Met Essentials stond de harde schijf constant te reutelen en was die PC niet meer vooruit te branden.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: AV en vertragen pc

                              Hier ook een avast gebruiker al jaren,maar nu de nieuwe versie draait alles vierkant,heb windows taakbeheer eens opengedaan en het cpu gebruik staat om te zeggen op 100%, AV even stil gelegd en de cpu valt naar een paar percent,en men pagina's vliegen op het scherm en ook de rest van de proggramma's dus ik weet het wel nu, spijtig het was een vertrouwd item.
                              https://ggpics.be/

                              Comment

                              Working...
                              X