Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxipost en taksen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taxipost en taksen...

    Hoe zit het nu eigenlijk met die douane en of invoerkosten?

    Ik heb een printplaat besteld in china, was 27 euro. Nu zit er een briefje in de de bus van taxipost dat ik 10 euro kosten moet betalen.

    Ik vind die kost ferm overdreven, is dat wel wettelijk dat ze op iets van 27 euro 10 euro kosten aanrekenen?

    Als ik weiger te betalen krijg ik het pakje mee, kan ik dan de zending weigeren en sturen ze deze dan terug naar afzender? Ik zie het niet zitten om 10 euro extra te betalen voor iets dat 27 euro kost incl verzending.

    Ik heb al dikwijls iets uit China besteld met die waarde en nog nooit kosten gehad. Deze kwamen met de postbode mee. Waarom komt dit kleine pakje nu met taxipost?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Taxipost en taksen...

    Helaas pindakaas.

    Ook al eens aan de hand gehad met een levering uit de VS. In principe betaal je -*altijd*- invoerrechten en zou je het moeten aangeven als ze niet automatisch aangerekend worden. Je mag dus blij zijn dat je het de andere keren niet hebt moeten betalen.

    Enige oplossing is het laten opsturen door "een vriend" als "cadeau" en erop schrijven dat het minder dan een bepaald bedrag kost. Dacht dat het 160 euro was of zo, misschien zelfs minder.

    Comment


    • #3
      Re: Taxipost en taksen...

      Maar kan ik die zending weigeren en mijn geld terug vragen?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Taxipost en taksen...

        Geen idee. Ik denk niet dat ze in China je geld zomaar gaan teruggeven in die zin dat zij waarschijnlijk ook verzendkosten aangerekend gaan krijgen als het pakje terug moet.

        Comment


        • #5
          Re: Taxipost en taksen...

          nee, jij hebt willen invoeren, jij bent verantwoordelijk voor extra kosten.

          Comment


          • #6
            Re: Taxipost en taksen...

            Met welke verkoopsvoorwaarden ben je akkoord gegaan?

            Anderzijds, 10 Euro is het einde van de wereld niet. Verdeel die 10€ over je vroegere aankopen, wees een grote jongen en de zaak is opgelost...

            Met wat geluk brengen je zonnepanelen vandaag meer op.

            Comment


            • #7
              Re: Taxipost en taksen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

              Met wat geluk brengen je zonnepanelen vandaag meer op.
              lol

              Ja maar t'is altijd bij taxipost en DHL dat ik het aan mijne rekker heb, 10 euro is niet veel maar wel als het een nutteloze uitgave is.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Taxipost en taksen...

                Je hebt vroeger gewoon geluk gehad.
                Ga nu niet klagen dat de douane eens zijn werk gedaan heeft.
                De wet is de wet.

                Wees gelukkig dat ze je niet vroeger hebben laten betalen.

                Comment


                • #9
                  Re: Taxipost en taksen...

                  Kijk ik tracht aankopen buiten de buurlanden te beperken vanwege die taksen. Maat het artiker die ik nu heb gekocht kan je in europa gewoon niet kopen. Dus ja zal maar weer betalen he.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taxipost en taksen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Je hebt vroeger gewoon geluk gehad.
                    Ga nu niet klagen dat de douane eens zijn werk gedaan heeft.
                    De wet is de wet.

                    Wees gelukkig dat ze je niet vroeger hebben laten betalen.
                    Misschien omdat dat betalen meer afhangt van de willekeur van de koeriersdiensten dan van wetgeving.
                    Onder de 150 euro ben je geen invoerrechten verschuldigd (wel Btw vanaf 22 euro).
                    Veel koeriersdiensten verrekenen toch standaard onkosten voor douaneformaliteiten.
                    Dit doen ze voor eigen rekening.

                    groetjes,

                    Comment

                    Working...
                    X