Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meetup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meetup

    Hey,
    bij deze een lijst van de strobisten op het forum hier,
    De lijst moet volgende punten bevatten

    -Al je gear m.b.t Strobisme
    -je woonplaats
    -eventueel je leeftijd
    -een beknopte ervaringsopsomming
    -een overzicht met je vrije dagen( in de vorm van: woensdagnamidagen en weekends bvb)
    -eventuele locaties ter beschikking

    allereerst mezelf:

    Kevinekke
    Nikon D90 ,2x SB-600, 1x SB-900, Ezybox hotshoe softbox, 4 statieven, 3 plus, 60 cm reflectiescherm, o-Flash ringflits voor SB-900
    Wilrijk( Centrum Antwerpen)
    20 jaar oud
    Ben al een jaar bezig met strobisme ( modellenshoots en eigen probeersels)
    Ik heb zondag meestal vrij, maar maak vrij makkelijk andere dagen vrij
    momenteel geen locatie ter beschikking

    Dizze
    Materiaal: Nikon D90, sb 600, YN 460II, 2 in 1 paraplu (westcott), 2triggersetjes, 2 flitsstatieven (lumopro), reflectiescherm 105cm 5 in 1 + houder en statief.
    Woonplaats: Mechelen
    Leeftijd: 49
    Ervaring: Strobist nog geen (buiten wat oefenen) enkel 2 workshops studio gevolgd, en daardoor sterk geintresseerd geraakt in strobist.
    Vrije tijd: Zaterdag en zondag is meestal geen probleem.

    Dpaul
    Groot Antwerpen als basisstek
    Vrij veel ervaring
    4 flitsers, seculine triggers, plu's, relfectieschermen enz.
    Geen voorkeur voor bepaalde dagen.

    Sam Jae
    Materiaal: Nikon dslr, diverse SB's, triggers, statieven, boom, plu's, softbox,...
    Woonplaats: Deurne
    Leeftijd: niet te oud om bij te leren
    Ervaring: beperkt
    Vrije tijd: weekends

    Traveler
    Materiaal: Nikon dslr, 1 x SB24, 1 x SB600, 1 x Lumopro
    Seculine Twinlink triggers
    2 x paraplu + statieven
    Woonplaats: Antwerpen
    45 jaar
    beetje ervaring met strobist, enkele fotoshoots met modellen op buitenlocatie, waar strobist materiaal is gebruikt om bij te lichten.
    Kan enkel in weekend en geen locatie.

    RL (digiluc andere sites)
    Canon 30D, sb24 & 26, eos 550II, statieven, paraplu's, PW's
    Woonplaats: Merksem (Antwerpen)
    Leeftijd 59
    Nogal wat ervaring (www.lucroovers.be)
    Vrij vanaf sptember heel de week.
    Locaties: ....
    mail: digiluc@gmail.com

    Naam: Lieven De Vlaminck
    Gerief: Nikon D80, aantal speedlights, plu's, beauty dish, RF-602 triggers
    Ervaring: ik weet wel min of meer hoe je een flitserke laat afgaan
    Woonplaats: Wondelgem bij Gent
    Vrije dagen: weekends
    Locaties: niet direkt, maar der zijn er genoeg.

    4nik
    Gerief: Canon 400D, 17-55mm 2.8, 430EX, sb26, 2 Lumopro statiefjes, 2x westcott paraplu's, 102 cm 5-in1 reflectiescherm,Seculine trigger en 2 ontvangers
    Woonplaats: Antwerpen stad
    Leeftijd: 30
    Ik kan mijn plan wel een beetje trekken
    Vrije tijd: liefst weekend, 's avonds in de week eventueel ook
    geen locatie

    zunoel
    Materiaal: Nikon dslr, diverse SB's, PW's, statieven, plu's, softbox, Sunbounce,...
    Woonplaats: Hageland
    Leeftijd: 40+
    Vrije tijd: zondags


    Peter
    Locatie : Ranst (Antwerpen)
    Gear : veel te veel om op te noemen.
    Leeftijd : 40
    Ervaring : http://www.strobistworkshops.be en http://www.fotobedrijf.be
    Vrij : hangt af van mijn agenda, dus geen vaste dagen.

    dwm400
    Materiaal: D300 & D60 SB800, 2x SB28 6plu's 5 tal statieven selfmade snoots, manfrotto achtergrond set.
    3 x triggers ,2x Bowens esperit 500w + softboxen.
    Ik woon te Vilvoorde.
    Mijn leeftijd 48j.
    Ervaring niet vrij veel wel de laatste maanden een paar shoots gedaan op strobist way.September beginnende portretfotografie.
    Vrij tijdm de week een vrije week.
    Locatie tja da is de moeilijkheid goede te vinden

    Frakkie
    -2x SB900 1 x YN641 (niet zeker wat de nummer is), 2 plu's, sunbounce, sunmover, RF602, Drie statieven, wat accesoires, grids etc.
    -Aarschot/Langdorp
    -25
    -Eerste half jaar ermee bezg bijna en resultaatjes terug te vinden op mijn website www.photomatix.be
    -Vrije dagen is afhankelijk van de planning van het werk
    -Locaties, ja is afhankelijk, maar altijd wel iets te vinden!

    JeGe
    - Sony a550 - Minolta's, adapters , RF 602, Cactus v4, DIY stuff...
    - Kessel-Lo
    - 27 jaar
    - Ontgroening al eventjes terug
    - Weekends aub
    - Locaties? Iemand stelt iets voor en afspreken maar!

    KazzZ
    Materiaal: Canon 50D: Canon EF 70-200 mm f/4L USM + Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO + Lowepro Flipside 300 + Speedlite 430EX + RF602's
    Woonplaats: Overwinden (Tussen tienen en Landen)
    Leeftijd: 28
    Ervaring: beperkt
    Vrije tijd: weekends

    Paly
    Locatie : Opglabbeek (Limburg)
    Gear : veel (3xsb25 en nog een aantal andere )
    Leeftijd : 40
    Ervaring : ja
    Vrij : hangt af van m'n agenda en andere familiale verplichtingen
    Locatie: nee


    W1ck3D
    Neerpelt
    Canon 5D + Canon 70-200 2.8 IS II USM
    Canon 350D + Canon 17-55 2.8 IS USM
    Canon 430 EXII
    Twinlink triggers
    Westcott softbox


    Peeke
    -gear m.b.t Strobisme
    Canon 50D; Canon 580 EXII; YN461; 2x RF602 trigger; 2 x 2in1 Westcott plu's; 2 x lichtstatief (lumopro) en twee swivels waarvan 1 nog onderweg is (vervanging)
    -woonplaats
    Lommel (Noord-Limburg)
    -leeftijd
    37
    -een beknopte ervaringsopsomming
    Starter, ik heb net het materiaal samen en wil graag met een 1ste shoot beginnen
    -vrije dagen
    zaterdag, zondag en maandag
    -locaties ter beschikking
    Lommel heeft veel mooie natuurplekken (sahara, wateringen, ...) en een mooi centrum

    woonachtig in het nederlands limburg te Maasbracht
    Apparatuur: canon 450D van 17 tot 200 2.8 glas
    Flitsers canon 550EX en 430EZ
    triggers; RF 602 zender met 3 ontvangers.
    Statief voor camera en een kapotte statief omgebouwd tot lampstatief.

    Slimpie
    Ben pas begonnen: vandaar het geringe strobistmateriaal.
    Nog geen plu's en echte lampstatieven.
    Ervaring met strobist: zeer weinig.
    Ervaring fotografie: 1 jaar cursus aan centrum van de kunsten gevolgd. Opgegeven voor de vervolgcursus.

    LiquidIce
    Boom
    Ik heb een nikon d90 met 1 sb 600 en 2 sb20's met twinlink triggers wat paraplus en statiefjes.

    Steve.B
    D300 met veel glas
    4 lampstatieven
    3 manuele strobist flitsers, wa paraplu's, ne softbox, phottix RT04 triggers, ...
    Nog weinig ervaring, dus wil heel veel bijleren.

    Schorrie
    Strobist uitrusting tot op heden betreft: 3 flashes (1x430EX, 2xVivitar), Seculine triggers, 2 doorflits plu's
    Woonplaats: regio Antwerpen
    Ik heb geen specifieke vrije dagen. Mijn dienstrooster op het werk bestaat uit zeer wisselende uren.
    Niettegenstaande veel lectuur en een paar tryouts heb ik eigenlijk weinig ervaring.
    Last edited by kevinneke; 3 juli 2010, 08:33.
    facesofecuador.com

  • #2
    Re: Meetup

    Iets te doen 23 /24 of 25 juni? Wil anders wel eens samenwerken.

    Ik kan voor modellen zorgen. "t zijn wel naakt modellen (en ze hebben 4 poten en ne staart)
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Meetup

      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Iets te doen 23 /24 of 25 juni? Wil anders wel eens samenwerken.

      Ik kan voor modellen zorgen. "t zijn wel naakt modellen (en ze hebben 4 poten en ne staart)
      ik zou graag met een 10 tal mensen meeten. Zodat we qua materiaal toch wel wat bij elkaar hebben. Die datums zijn voor mij niet meteen een probleem.
      facesofecuador.com

      Comment


      • #4
        Re: Meetup

        Heb hier ook wel intresse in , alleen is de voorgestelde datum niet haalbaar voor mij
        Nikon Z9 - Nikon D5
        NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

        Comment


        • #5
          Re: Meetup

          Kijk es op Flickr, bij de Belgium Strobist Group

          L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Re: Meetup

            ben ik een tijdje geleden lid van geworden maar er is nog geen datum voor in juni of in juli?
            facesofecuador.com

            Comment


            • #7
              Re: Meetup

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
              Kijk es op Flickr, bij de Belgium Strobist Group

              L.
              Flickr group is zo goed als stilgevallen.

              Eventueel kan men in dit forum verdergaan (in het Nederlands), hier is het nog levendig.

              Oorspronkelijk geplaatst door kevinneke Bekijk bericht
              Hey,

              ik ben zelf behoorlijk bezig met strobisme, en weet dat er in de buurt nog wat mensen zijn die zich er mee bezighouden.
              Is het geen goed idee dat we allemaal eens samenkomen om desnoods wat materiaal te bekijken, en wat technieken te bespreken en gewoon goede foto's nemen van eventuele modellen die we meebrengen.
              Ben ook wel geïntreseerd om eens samen te komen (kan je heel wat vertellen over materiaal en technieken)
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Meetup

                Ik sta altijd klaar voor zo een initiatief, maar waar wilde je dat organiseren?
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Meetup

                  Ik zie het ook wel zitten, maar.. ben gewoon een newb in strobisme.. Dus voor mij zou het enkel kijken en leren zijn.. Mag dat?
                  Canon 5D2 en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meetup

                    hey,

                    ik ben blij dat het hier ineens opleeft, zelf ben ik er heel veel met bezig, en ik leer nog elke dag bij, maar ik zou zeggen dat mijn basiskennis gedekt is, natuurlijk wil ik dit doorgeven en ik ben er zeker van dat er hier nog mensen zitten met genoeg kennis. Als ik het zo bekijk is het mss het beste dat we ergens rustig hebben dat vlot bereikbaar is. Mij maakt het niet zoveel uit, al is in de buurt van Antwerpen altijd wel een pluspunt, met dit goed weer zou het ook outdoor kunnen zijn. Zijn er anders mensen die samen met mij een website etc willen opzetten en de organisatorische kant wat willen bestrijken?

                    grtz
                    facesofecuador.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meetup

                      Sorry kan me pas aansluiten vanaf 29/6 ... dus later kan ik jullie vergezellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meetup

                        Ik ben gewonnen voor het idee maar wel met een drukke agenda.
                        Organisatorisch? Begin zoals op de Flickr groep met een lijst van deelnemers afhankelijk van het aantal modellen dat je verwacht en de ruimte die je hebt.
                        De plaats kan binnen of buiten zijn. Vergeet niet dat je eigenlijk overal foto's kan maken! Zo heb ik laatst foto's getrokken onder een brug van de snelweg waar veel graffiti was. Model erbij en hoppa, meer heb je niet nodig.
                        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meetup

                          Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                          Ik ben gewonnen voor het idee maar wel met een drukke agenda.
                          Organisatorisch? Begin zoals op de Flickr groep met een lijst van deelnemers afhankelijk van het aantal modellen dat je verwacht en de ruimte die je hebt.
                          De plaats kan binnen of buiten zijn. Vergeet niet dat je eigenlijk overal foto's kan maken! Zo heb ik laatst foto's getrokken onder een brug van de snelweg waar veel graffiti was. Model erbij en hoppa, meer heb je niet nodig.
                          Ja dat weet ik, maar als we met een aanzienlijk aantal willen samenkomen is dat niet meteen de geschikte plaats, een Flickrgroep heb ik net aangemaakt

                          Een strobist groep voornamelijk voor de mensen van BD, maar ook andere (liefst Belgische) leden zijn welkom.


                          Join maar allemaal zou ik zeggen.
                          facesofecuador.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meetup

                            Als je dan toch opnieuw voor een flickr groep kiest, waarom dan niet gewoon zelf initiatief nemen op een bestaande groep zoals http://www.flickr.com/groups/beneluxstrobists/ ?

                            Versnippering gaat enkel leiden tot nog meer inactiviteit lijkt me.
                            Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meetup

                              Oorspronkelijk geplaatst door kevinneke Bekijk bericht
                              Ja dat weet ik, maar als we met een aanzienlijk aantal willen samenkomen is dat niet meteen de geschikte plaats, een Flickrgroep heb ik net aangemaakt

                              Een strobist groep voornamelijk voor de mensen van BD, maar ook andere (liefst Belgische) leden zijn welkom.


                              Join maar allemaal zou ik zeggen.
                              Je hebt hier een gans forum ter beschikking (in het Nederlands) waar je je oproep doet, en dan ga je extern naar een Engelstalig forum voor de organisatie
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X