Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorrijders ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • motorrijders ?

    Zitten hier ook motorrijders op het forum ?
    Het is nu al een paar zomers dat ik denk : met een chopper, op een rustige baan, onder ze zon, een toertje doen, dat moet toch zalig zijn.
    Niet met zo'n racemachine ! Maar gewoon rustig op een chopper ...
    Het zal wel m'n midlifecrisis zijn maar het idee laat me niet los.
    Nog mensen in die situatie hier, of pro's of contra's ?
    Last edited by kdm; 3 juni 2010, 20:42.

  • #2
    Re: motorrijders ?

    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
    Zitten hier ook motorrijders op het forum ?
    Het is nu al een paar zomers dat ik denk : met een chopper, op een rustige baan, onder ze zon, een toertje doen, dat moet toch zalig zijn.
    Niet met zo'n racemachine ! Maar gewoon rustig op een chopper ...
    Het zal wel m'n midlifecrisis zijn maar het idee laat me niet los.
    Nog mensen in die situatie hier, of pro's of contra's ?
    Ach, ik heb er ook al aan gedacht op ( opnieuw ) een moto te kopen . . . je bent zeker niet de enige . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: motorrijders ?

      Hier twee stuks motorrijders. ;-)

      Niet met een chopper maar toch redelijk rustig (normaal).
      Doorvlammen ligt niet aan de machine maar aan uw rechterhand ... met elke moto kan je rustig rijden of de gek uithangen.

      Pro's ... het is een uitlating om al de zorgen van de week even achter je te laten.
      Contra's ... als het regent wordt ge nat.

      Midlifecrisis dat aan m'n 18e begonnen is en nog niet gestopt is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: motorrijders ?

        Hier nog ene
        Pro's:
        weinig last van de file
        weinig parkeer problemen

        con's:
        Het belgische weer

        Rij al jaren met de motor en kan dit echt NIET missen (mijn fototoestel ook niet )
        I love my D500

        Comment


        • #5
          Re: motorrijders ?

          Ik ben nog altijd mijn vrouwtje aan het overtuigen dat ik in mijn mid-life crisis zit en dringend een Harley Fat Boy nodig heb ... maar het wil maar niet pakken

          Ik heb vroeger een V-Max gehad (dodelijk beest als je niet weet wat je doet) en daarna een 1400 Intruder die vervangen werd door een Gold Wing 1500 SE ... stuk voor stuk schitterende motoren, maar uiteindelijk een cabrio gekocht ... en met een gezin is dit toch iets praktischer om boodschappen te doen ... ondertussen ook weer verkocht omdat ik er geen tijd meer voor had om mee te rijden, mijn neefje heeft hem gekocht en is er nu gelukkig mee

          Maar zo'n Fat Boy steekt nog altijd mijn ogen uit, sinds ik de Terminator op eentje heb zien rijden, die dichte wielen zijn fantastisch, en een Harley is een way of life, net zoals een Lambo ... hebben ze toch iets gemeen

          Nog effe sparen, en dan eens diep in mijn vrouwtje haar oogjes kijken

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: motorrijders ?

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik ben nog altijd mijn vrouwtje aan het overtuigen dat ik in mijn mid-life crisis zit en dringend een Harley Fat Boy nodig heb ... maar het wil maar niet pakken

            Ik heb vroeger een V-Max gehad (dodelijk beest als je niet weet wat je doet) en daarna een 1400 Intruder die vervangen werd door een Gold Wing 1500 SE ... stuk voor stuk schitterende motoren, maar uiteindelijk een cabrio gekocht ... en met een gezin is dit toch iets praktischer om boodschappen te doen ... ondertussen ook weer verkocht omdat ik er geen tijd meer voor had om mee te rijden, mijn neefje heeft hem gekocht en is er nu gelukkig mee

            Maar zo'n Fat Boy steekt nog altijd mijn ogen uit, sinds ik de Terminator op eentje heb zien rijden, die dichte wielen zijn fantastisch, en een Harley is een way of life, net zoals een Lambo ... hebben ze toch iets gemeen

            Nog effe sparen, en dan eens diep in mijn vrouwtje haar oogjes kijken

            Mark
            Vraag komende zondag nog eens
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: motorrijders ?

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik ben nog altijd mijn vrouwtje aan het overtuigen dat ik in mijn mid-life crisis zit en dringend een Harley Fat Boy nodig heb ... maar het wil maar niet pakken
              Ge moet zo niet rond de pot draaien.

              Een correcte aanpak is : Vrouwtje ... ik heb mij een HD gekocht voor mijn midlifecrisis, zie eens hoe dat blinkt.

              Iets minder direct is gewoon alle twee dagen een half uur voor een HD-dealer zijn vitrine gaan staan en zeggen dat ge curieus bent of ze dat ander model ook ergens staan hebben tot ze het beu wordt en zegt "gaat dan eens binnen zien".
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: motorrijders ?

                hier ook ne motard .. gene chopper (not my style), hier een naked bike om bochtjes te trekken. De wagen wordt weinig gebruikt (enkel om de kids naar't school te doen) daarna wissel ik van voertuig en filter ik door de fille

                in't weekeinde regelmatig richting ardenen/luxemburg of als ik meer tijd heb naar de Eifel .. zalige motowegjes daar

                nadeel van de moto: 't is verslavend

                Aangezien 't ne moto voor de midlife crisis is .. je hebt je A rijbewijs vermoedelijk gratis gekregen, maar volg toch maar een paar rijvaardigheidscursussen, zodat je geen fouten aanleert die je nadien moet afleren. De 8 uurtjes rijschool die ze voor 't examen verplichten is eigenlijk te weinig om de mensen veilig op de baan te sturen.

                Comment


                • #9
                  Re: motorrijders ?

                  Hallo,

                  Hier is de Yamaha Diversion 900 de deur uit ...
                  ... en vervangen door een parelwitte Honda Silverwing
                  Het hoeft voor mij allemaal niet meer zo snel op de moto - geef mij nu maar comfort!
                  En die Silverwing moet in niets onderdoen qua rijplezier, integendeel ...
                  Ik blijf dus gemotoriseerd op 2 wielen, maar nu iets rustiger en met een veel groter comfort, zeker voor mijn duozitster

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: motorrijders ?

                    Eerst 4jaar Honda SA75 (scooter)
                    dan 14 jaar Yamaha Diversion XJ600s
                    nu twee jaar (de 6de juni exact 2jaar) een Moto Guzzi V7Classic:



                    20 jaar woon-werk verkeer, minstens 210 dagen per jaar
                    enkel als er ijzel ligt blijft de moto in de garage.

                    Regen? er bestaan goei regenpakken, de rest is een beetje rustiger rijden.

                    voordelen:
                    *geen last van files,
                    *na't werk de ideale manier om je geest te "resetten" (je hebt al je concentratie nodig om te rijden, er is gewoonweg geen plaats meer voor werk-perikelen)
                    *steeds plaats in de parkeergarage, en in de nabijheid van iedere winkel

                    nadeel: verslavend

                    Christiaan
                    Fuji Digitaal fototoestel

                    Comment


                    • #11
                      Re: motorrijders ?

                      Juist mijne Yamaha YJ750 weer van stal gehaald en verkocht, opgegroeid met motaars, maar wegens mijn rug niet meer mogelijk Ik was een fulltime(365d) rijder.
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #12
                        Re: motorrijders ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Nog effe sparen, en dan eens diep in mijn vrouwtje haar oogjes kijken
                        Mark
                        Wel, daar heb ik chance in. Mijn vrouw is er wel min of meer mee akkoord. Ze staat niet te springen van tevredenheid, maar ze gaat ermee akkoord
                        Volgens haar kiest een man in zijn midlife ofwel voor een jongere vrouw ofwel voor een motor. Een jongere vriendin kiezen is volgens haar veiliger

                        Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                        Aangezien 't ne moto voor de midlife crisis is .. je hebt je A rijbewijs vermoedelijk gratis gekregen, maar volg toch maar een paar rijvaardigheidscursussen, zodat je geen fouten aanleert die je nadien moet afleren. De 8 uurtjes rijschool die ze voor 't examen verplichten is eigenlijk te weinig om de mensen veilig op de baan te sturen.
                        Inderdaad ... heb al enkele lessen gevolgd, maar waarschijnlijk nog niet voldoende om echt zeker de baan op te gaan. Ik wou absoluut toch enkele lessen volgen en niet zomaar onvoorbereid de baan op gaan.
                        Last edited by kdm; 9 juni 2010, 19:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: motorrijders ?

                          Hier ook een motorrijder. Sinds November 2001 op een BMW R1150GS (en die zal nog wel een tijdje blijven). Afgelopen Pinkstermaandag is die over de 100.000 Km gegaan. Wordt gedeeltelijk gebruikt voor woon- werkverkeer en langere trips. Afgelopen Pinksterweekend 2100 Km gereden op 4 dagen. Jammer genoeg is het door de aard van mijn werk niet altijd mogelijk om met de motor te gaan.

                          Was ik donderdagnamiddag blij dat ik wel met de motor naar het werk was gegaan. Door het zware ongeval op de E17 in Zwijndrecht (jammer genoeg met dodelijke afloop) zat het in Antwerpen volledig vast. Collega's van mij hebben er 1 tot 2 uur langer over gedaan om thuis te geraken. Ik was maar 10 minuten langer dan gewoonlijk onderweg.

                          Peter
                          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                          gspep.smugmug.com & steendorp.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: motorrijders ?

                            Ik heb een YBR125.. licht machientje, gebruik 't elke dag (ook in winter) om op mijn werk te raken (vnl op Antwerpse ring tussen de files door)..
                            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                            Comment


                            • #15
                              Re: motorrijders ?

                              Heb enige ervaring met motorrijden. In het verleden een 7'tal gehad, steeds snellere en hypersportieve maar op een gegeven moment besef je toch dat dit in het huidige verkeer niet meer veilig en haalbaar is. Dan een jaartje of 6 niks meer, maar de microbe blijft en zo heb ik terug een Honda VT1100 Ace overgekocht van een collega die ermee stopte. Het is een shopper, dus moest wel even wennen aan de rijstijl maar wil nu echt niks anders meer. Mede omdat deze niet echt uitnodigt om mee te 'vlammen'. Het is nu echt genieten van het rijden, alsook de omgeving observeren wat er vroeger niet bijhoorde. Het is voor mij een pure ontspanningbike, dus geen woon- werk verkeer ermee, maar kan wel hoor. De Honda is van 1995 maar is in perfecte staat, zowel optisch als mechanisch. De blok heeft maar een goede 20000 miles (amerikaans model) en kan gerust op naar de 200000 miles, dus is juist gerodeerd . Je vind deze in uitzonderlijk goede staat op het web voor weinig geld, en is echt een aanrader. Onderhoudsvriendelijk, betrouwbaar, zuinig en een lust om mee te genieten....

                              Hier alvast een fotootje !



                              Pro's : Onderhoudsvriendelijk, zuinig, betrouwbaar.
                              Genieten, genieten en genieten
                              Zielsverwanten leren kennen, sociaal contact !
                              enz...

                              Contra's : Steeds op 2 wielen
                              Kwetsbaar in het verkeer !
                              Je wordt 'echt' nat bij regenweer
                              Bij temperaturen > 22 graden wordt het echt warm ( beschermkledij ! ! ! )

                              Dus als je er eentje wil, ga ervoor, je zal er geen spijt van hebben, rekening houdende met de pro's en contra's.

                              Mvg,

                              Den Door.
                              Last edited by Den Door; 4 juni 2010, 10:26.
                              My site : http://www.photografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X