Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgelost? Problemen met hosting sites -OpenDNS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgelost? Problemen met hosting sites -OpenDNS

    Sinds vanmorgen raak ik niet op Tinypic. Het begon met foto's (bv in Shoot Challenge) die voor mij onzichtbaar bleven, al was het adres correct.
    Zowel Tinypic als Photobucket (andere heb ik nog niet geprobeerd) leveren een scherm op met:
    This domain is blocked OpenDNS guide
    Site blocked. nl.tinypic.com is not allowed on this network
    This site was categorized in File storage, Photo sharing
    Contact your network administrator

    (dat laatste is een link - je kunt inderdaad daar een boodschap ingaan en op Send drukken, maar waar gaat dat naartoe? Heb dit vanmorgen voor we naar de cursus vertrokken gedaan...)

    Ik heb het vage vermoeden dat, hoewel er niets veranderd is aan mijn (draadloos) netwerk, het ofwel lokaal bij mij zit (maar hoe los ik dit op? ) ofwel bij Skynet, mijn ISP.

    Wie kan me raad geven? Ik werk met Macintosh, OSX 10.6.3.
    Dank voor alle hulp.

    Intussen een screenshot kunnen uploaden naar mijn persoonlijke webspace bij m'n provider, als dat eventueel kan helpen...
    Last edited by LesC; 3 juni 2010, 13:27.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Problemen met hosting sites

    Opgelost, of toch?

    Ik heb de volgende getallenreeksen
    208.67.222.222
    208.67.220.220
    in de linkerkolom (DNS-servers) verwijderd


    en ik kan weer bij Tinypic. (En zie ook meteen alle foto's op BD die op Tinypic gepost staan)
    Ik vermoed dat ik nu niet langer gebruik maak van OpenDNS. Is dat een goed idee of niet?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Opgelost? Problemen met hosting sites -OpenDNS

      Ben net erop geweest en ik heb geen enkel probleem.
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

      Comment


      • #4
        Re: Opgelost? Problemen met hosting sites -OpenDNS

        Het is dan ook een lokaal (=op ons draadloos netwerk alleen) probleem (geweest). Maar goed dat wij geen contact met onze ISP (Skynet) hebben opgenomen. Zo Mac-vriendelijk is men daar niet.
        Vraag is nu natuurlijk hoe het komt dat door het verwijderen van die Open-DNS servers de toegang weer vrij is. Heeft OpenDNS iets veranderd t.o.v. picture hosting sites?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Opgelost? Problemen met hosting sites -OpenDNS

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Het is dan ook een lokaal (=op ons draadloos netwerk alleen) probleem (geweest). Maar goed dat wij geen contact met onze ISP (Skynet) hebben opgenomen. Zo Mac-vriendelijk is men daar niet.
          Vraag is nu natuurlijk hoe het komt dat door het verwijderen van die Open-DNS servers de toegang weer vrij is. Heeft OpenDNS iets veranderd t.o.v. picture hosting sites?
          Wel, de DNS servers van OpenDNS blokkeren de sites van tynipic om een of andere reden. Als je dus andere DNS servers gebruikt, die tynipic niet blokkeren, is het probleem opgelost.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment

          Working...
          X