Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beauty dish , softbox octabox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beauty dish , softbox octabox

    Hallo iedereen,

    Ik heb een probleem.

    Ik ben begonnen met een studio te maken op mijn zolder ik heb al 2 studiolichten met softbox van falcon eyes en ik vroeg me af wat ik beter zou aanschaffen een octabox of een beauty dish.
    Ik had graag wat geexperimenteerd met fahion , glamour shoots.
    Wat wordt daar eerder voor gebruikt?
    Kan ik een Octabox 150 cm gebruiken als main light en 1 soft box invul background light of is dat te weinig?
    Of neem ik beter mijn 2 sofboxen op falcon eyes en een beauty dish met speedlight dus 3 lichtbronnen?
    hebben jullie daar foto voorbeelden van
    Alvast bedankt,

    Gr Stef

  • #2
    Re: beauty dish , softbox octabox

    Ik denk dat dit wat een questi van voorkeur is.

    Frank Doorhof (Zit ook op BD en heeft een leerzame site) is weg van de Elinchrom Deep Octa van 100cm.

    Als je de diep octa gebruikt zonder difusors, maar wel met de elinchrom deflector disk, krijg je ook een soort Beauty Dish...


    De studio die ik huur heeft een Chimera Octa van 2m15. Ik vind die te groot en een te zacht licht geven. Ik zet de octa daarm zeer ver en heel hoog van het onderwerp. Zo heb ik toch een iets kleinere lichtbron en wat harder licht.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: beauty dish , softbox octabox

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
      Ik ben begonnen met een studio te maken op mijn zolder ik heb al 2 studiolichten met softbox van falcon eyes en ik vroeg me af wat ik beter zou aanschaffen een octabox of een beauty dish.
      Ik had graag wat geexperimenteerd met fahion , glamour shoots.
      je kan perfect experimenteren met wat je hebt... en dan later aankopen wat je echt nodig hebt...

      glamour en fashion, gaat vooral over de kledij... niet zo zeer de lichten...
      dus dan heb je eerder een styliste nodig en zeker een visagiste
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: beauty dish , softbox octabox

        Heel erg bedankt voor jullie reactie.

        Ik zal eerst proberen met de tools dat ik heb

        Gr Stef

        Comment


        • #5
          Re: beauty dish , softbox octabox

          Ik heb Frank Doorhof op Imaging in Nieuwegein bezig gezien met een Octa 180. Daar stond het model met haar wang/lichaam nagenoeg tegen het doek van de Octa aan. Echt verbluffend wat je daarmee kunt doen en hoe het licht als achtergrond wordt gebruikt. Momenteel is hij van deze stijl erg gek volgens mij, maar dat mag dan ook best. Het is erg mooi. Het andere coordeel is dat je studio helemaal niet groot hoeft te zijn. Meer dan 3x was het waarop hij stond te werken.

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment


          • #6
            Re: beauty dish , softbox octabox

            Is dit een STROBISTvraag?
            Gaat toch over studio-apparatuur?
            Zie een octa van 150cm nog niet op een staafflitser staan.

            Maar als je fashion wil fotograferen, is de kledij van kop tot teen belangrijk.
            Je hebt dan een zo groot mogelijke softbox nodig. Een octa kan, maar er bestaan ook rechthoekige softboxen van enorme afmetingen. En dergelijk grote softboxen tgo de standaardsoftboxen van Falcon Eyes maken wel degelijk een enorm verschil.

            Weet niet hoe groot de zolder is, maar als je mensen ten voete uit wil fotograferen voor fashion heb ook wel wat ruimte nodig hoor.
            Voor glamour is dat geen probleem.

            Succes!
            http://www.EAS007.jalbum.net

            Comment


            • #7
              Re: beauty dish , softbox octabox

              Is dit een STROBISTvraag?
              YEP.

              Forum voor (technische) discussies over off-camera flits- en belichtingstechnieken in het algemeen en het stobistgebeuren in het bijzonder
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment

              Working...
              X