Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerline adapters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powerline adapters

    Een aantal mensen zullen hier wel ervaringen hebben met Powerline adapters (om bijvoorbeeld netwerk te voorzien in de omgeving van TV).

    Maar zijn er mensen welk in huis ervaring hebben met 2 netwerken via Powerline adapters? Ik wil bijvoorbeeld onze ADSL en Telenet aansluiting richting TV brengen.

    Ik neem aan dat je op zo'n Powerline adapter wel ergens kanalen kan kiezen?

    Maar zal dit invloed hebben op performantie? Zal het zowiezo wel werken?

    Alvast dank,
    Peter

  • #2
    Re: Powerline adapters

    hier ook een powerline voor telenet digitale tv.
    de eerst zit bij de telenet router in een stopcontact, die zet internet op de leiding.
    den 2de steekt in een stopcontact dicht bij onze digibox en gaat vrij goed nog nooit last van gehad.

    in principe kan je zoveel powerline bakje aansluiten als je wilt, zou geen probleem mogen zijn.


    de grote voorwaarde is wel dat alle elektriciteit via 1 en dezelfde meter moet gaan.
    (alles in 1 circuit)
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Powerline adapters

      Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht

      Maar zijn er mensen welk in huis ervaring hebben met 2 netwerken via Powerline adapters? Ik wil bijvoorbeeld onze ADSL en Telenet aansluiting richting TV brengen.
      Heb er nog geen ervaring mee, maar ik zou twee verschillende merken nemen voor twee verschillende netwerken. Want ik veronderstel dat je van een verschillende router vertrekt voor ADSL of Telenet (hoeft niet want er zijn routers met twee WAN poorten).

      Comment


      • #4
        Re: Powerline adapters

        Ik heb er twee van hetzelfde merk en dat werkt, het is te zeggen. Ik had 85mbit gekocht en toen er ineens 200mbitters aan min of meer dezelfde prijs stonden heb ik die genomen. Was wel een foutje in de prijs, want een paar weken later waren ze alweer een pak duurder, maar dit terzijde. Die van 85 en 200 vormen dus twee aparte netwerken.

        Anderzijds, het is wel een goeie standaard blijkbaar, want ik heb op het werk ook al een netwerk van 3 adapters gemaakt met twee verschillende merken, zelfs met encryptie. Als je dus twee aparte netwerken wil maken kan je best twee verschillende paswoorden zetten op die adapters. Daarvoor dienen die paswoorden ook.

        -c

        Comment


        • #5
          Re: Powerline adapters

          Heb netwerk met 5 adapters (Devolo dLAN 200AVeasy) met prima resultaat.
          Maar als ik een laptop aanschakel valt deze na enkele minuten uit om na een min of meer lange pauze weer te gaan werken voor enkele minuten, enz... De laptop werkt wel op Windows 7, terwijl al de andere stations op Win XP en Vista werken.
          Laatste aankoop specifieerde nochthans dat het zou werken met Windows7. Navraag bij fabricant tot hiertoe zonder deftig antwoord. Het blijft prutsen met Windows7.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Powerline adapters

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Heb netwerk met 5 adapters (Devolo dLAN 200AVeasy) met prima resultaat.
            Maar als ik een laptop aanschakel valt deze na enkele minuten uit om na een min of meer lange pauze weer te gaan werken voor enkele minuten, enz... De laptop werkt wel op Windows 7, terwijl al de andere stations op Win XP en Vista werken.
            Laatste aankoop specifieerde nochthans dat het zou werken met Windows7. Navraag bij fabricant tot hiertoe zonder deftig antwoord. Het blijft prutsen met Windows7.

            Henri
            Ik heb er zo ook 3, waarvan 2 eerste generatie modellen, maar ik heb geen windows 7. Heb wel de firmware moeten updaten van de oude modellen om de nieuwe te kunnen zien. Welke firmware heb je? De laatste is 4-1-1 blijkbaar.
            Persoonlijk denk ik toch eerder dat het meer aan Windows 7 zal liggen. Misschien valt er iets in te stellen aan de netwerkkaart.

            Comment


            • #7
              Re: Powerline adapters

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik heb er zo ook 3, waarvan 2 eerste generatie modellen, maar ik heb geen windows 7. Heb wel de firmware moeten updaten van de oude modellen om de nieuwe te kunnen zien. Welke firmware heb je? De laatste is 4-1-1 blijkbaar.
              Persoonlijk denk ik toch eerder dat het meer aan Windows 7 zal liggen. Misschien valt er iets in te stellen aan de netwerkkaart.
              Heb idd laatste firmware maar problemen blijven bestaan met Windows7.
              Importateur en verdeler gebaren van krommenhaas.
              Heb wel een omruil gekregen van laatste aangekochte module, maar helaas zonder verbetering. Eigenaardig feit: als ik een nieuwe module plaats dan werkt die behoorlijk de eerste dag maar dan treden de problemen opnieuw op. Heb test gedaan met 2 verschillende laptops onder Windows7 en ook vergelijking van een oudere laptop onder Win XP. Deze laatste werkt perfect.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Powerline adapters

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Ik heb er twee van hetzelfde merk en dat werkt, het is te zeggen.
                Bedankt dat wou ik weten. Nu eens rondkijken. En nog ergens een extra Wifi Access punt voor in de tuin zou ook handig wezen.

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Heb netwerk met 5 adapters (Devolo dLAN 200AVeasy) met prima resultaat.
                Dat was niet echt waar ik op zoek naar ben, of wil doen. Ik wil eigenlijk 4 adapters, waarvan een duo voor ADSL en een duo voor Telenet.

                thx,
                peter

                Comment


                • #9
                  Re: Powerline adapters

                  Ik heb er hier van Cisco / Linksys - PLTE200.
                  Zeer goede en betrouwbare Powerlines

                  Voordeel is ook dat je niet "het bakje" in het stopkontakt moet steken, maar dat het een mooi design toestel is dat met een gewoon kabeltje in het stopkontakt wordt aangesloten.

                  Comment

                  Working...
                  X