Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te schandalig voor woorden...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te schandalig voor woorden...

    Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Te schandalig voor woorden...

    om dit:

    VN-Veiligheidsraad veroordeelt aanval Israël.

    of bedoel je het net andersom?
    (houd het niet lang dit topic)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Te schandalig voor woorden...

      Wat denk je zelf Bouk...?

      't Is niet de bedoeling om er hier een politiek maatschappelijke discussie van te maken (de Israelieten zien soms ook af), maar gewoon om mijn frustratie te ventileren...
      Als dit topic verwijderd wordt, dan is dat ook zo...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Te schandalig voor woorden...

        Bekijk ook de video-beelden > zie hbvl.be
        Die hulpverleners zijn precies ook geen lievertjes.
        Maar wat zou jij doen als er soldaten uit lucht komen vallen?

        De eerste hulpverleners zijn vrijgelaten... 5 Duitsers, allemaal lid van de partij "Die Linke".
        Van onze Belgen geen spoor voorlopig.

        En intussen heb ik wat meer respect gekregen voor Louis Michel.
        (gisteren bij Phara en met zijn duidelijke afkeer voor die aanval)

        Tot en met 1945 had ik alle sympathie voor wat men het Joodse volk aandeed.
        Daarna geen moment meer.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Te schandalig voor woorden...

          De leerling heeft veel van de meester geleerd en steekt iedereen nu met enorme schreden () voorbij.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Te schandalig voor woorden...

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Tot en met 1945 had ik alle sympathie voor wat men het Joodse volk aandeed.
            Daarna geen moment meer.


            Begrijp wat je bedoelt , maar je zal het anders moeten verwoorden , want nu kan het anders begrepen worden


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Te schandalig voor woorden...

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Begrijp wat je bedoelt , maar je zal het anders moeten verwoorden , want nu kan het anders begrepen worden


              Walter
              Ja ik weet het

              Maar ik heb mijn buik vol van Israël.
              "Wat gij niet wilt, dat u geschied, doe dat ook aan anderen niet", zal wel niet in de Thora staan?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Te schandalig voor woorden...

                De vraag is of Israël wel een oplossing wil voor het probleem met de Palestijnen? Herinner u de wandeling van Sharon na de Oslo-akkoorden, op de Tempelberg dat de start was van de Al-Aqsa intifada.
                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                Comment


                • #9
                  Re: Te schandalig voor woorden...

                  Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  De vraag is of Israël wel een oplossing wil voor het probleem met de Palestijnen? Herinner u de wandeling van Sharon na de Oslo-akkoorden, op de Tempelberg dat de start was van de Al-Aqsa intifada.
                  Ik heb een probleem met Palestina en de Palestijnen en daarin of daarbij Israël.
                  Wie was er het eerst?
                  En als ik de godsdienst er nog bij neem dan wordt het een beetje moeilijk
                  (of ingewikkeld)
                  Jezus Christus was toch van Joodse afkomst.
                  Stel daar tegenover dat een groot deel van het westen toch niet-Joden zijn maar
                  (katholieke)Christenen....

                  En dan is er nog de Joden en Egypte...
                  Ik ben het vergeten of het ontsnapt me nu.
                  Het Joodse volk had toch geen eigen land, in hun hoofden hadden ze wel het Beloofde Land.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te schandalig voor woorden...

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ik heb een probleem met Palestina en de Palestijnen en daarin of daarbij Israël.
                    Wie was er het eerst?
                    En als ik de godsdienst er nog bij neem dan wordt het een beetje moeilijk
                    (of ingewikkeld)
                    Jezus Christus was toch van Joodse afkomst.
                    Stel daar tegenover dat een groot deel van het westen toch niet-Joden zijn maar
                    (katholieke)Christenen....

                    En dan is er nog de Joden en Egypte...
                    Ik ben het vergeten of het ontsnapt me nu.
                    Het Joodse volk had toch geen eigen land, in hun hoofden hadden ze wel het Beloofde Land.
                    Ik treed je hier volledig bij, want ik begrijp het ook niet meer.
                    De Joodse staat ,die zo kapitaalkrachtig is, zou er beter aan doen om zich te vestigen in de woestijn. Ze hebben er al ondervinding van en met al hun geld zouden ze die woestenij snel vruchtbaar kunnen maken en er hun ware beloofde land van maken.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te schandalig voor woorden...

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Ik treed je hier volledig bij, want ik begrijp het ook niet meer.
                      De Joodse staat ,die zo kapitaalkrachtig is, zou er beter aan doen om zich te vestigen in de woestijn. Ze hebben er al ondervinding van en met al hun geld zouden ze die woestenij snel vruchtbaar kunnen maken en er hun ware beloofde land van maken.

                      Henri




                      De Joden hebben nooit een eigen land gehad Henri.
                      Tegen het einde van de Eerste Wereldoorlog en met de capitulatie van het Ottomaanse
                      Rijk nabij wordt op 2 november 1917 in het Verenigd Koninkrijk de Balfour-verklaring
                      uitgegeven. Hierin zegt de Britse overheid de Joden steun toe voor de stichting van een
                      Joods nationaal tehuis in Palestina.

                      Dit is alsof een 'vreemdeling' een stuk van uw tuin in bezit krijgt....
                      En zonder u te kennen.
                      En wat moet u dan doen? Slikken en zwijgen?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te schandalig voor woorden...

                        ik volg nie meer. Kan iemand me zeggen of het de moeite is te volgen?
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te schandalig voor woorden...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          ik volg nie meer. Kan iemand me zeggen of het de moeite is te volgen?
                          Mijn mening Matthias is dat die aanval van Israël op dat hulpkonvooi "niet netjes was".

                          De oorsprong van het conflict ligt in het verleden.
                          De Joden hadden géén eigen land zoals wij dit hebben.
                          Op voorstel van de Britten en goedgekeurd door het Westen kregen Israël een eigen
                          staat op of in een gebied van de Palestijnen.
                          Stel je voor: een vreemdeling krijgt een stukje van uw tuin.
                          En jij gaat dit dan toelaten zonder slag of stoot?

                          Al snel blijkt dat dit stukje tuin niet voldoende is en ze beginnen uit te breiden....
                          Het gaat zover dat jij in de verdrukking geraakt.
                          Je kan niet meer gaan winkelen en je kan je eigen huisje niet meer uit,
                          omdat de nieuwe eigenaar de regels bepaalt.
                          En als er dan hulp voor jou komt, dan wordt die afgeschoten.
                          Shalom Matthias.

                          ** Drie Belgen blijken gewond te zijn.
                          Last edited by theokus; 1 juni 2010, 15:54.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te schandalig voor woorden...

                            Het Joodse volk claimt het door God beloofde land als zijnde iets waar ze recht op hebben.
                            Deze is volgens hen rechtmatig want God heeft het "gezegd" tegen Abraham in een visioen en het staat in de "heilige" geschriften van Genisis.
                            Ze claimen niet enkel Palestina maar ook o.a. Jordanië, Syrië en de Golanhoogten. Lep op, dit enkel en alleen op basis van een geloof
                            Als agnosticus heb ik daar moeite mee. Maar goed de staat Israel is een feit en de Israëlieten hebben recht op een veilig bestaan. Maar wat ze de Palestijnen aandoen kan niet door de beugel. Vele Joodse intellectuelen vinden dat ook en roepen op tot het respecteren van de mensenrechten voor de Palestijnen. De staat Israël en de Mossad denken daar voorlopig anders over. Met alle gekende problemen tot gevolg.
                            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                            Comment


                            • #15
                              Re: Te schandalig voor woorden...

                              Tja, ik denk dat er onderhand geen gelijk meer is voor een van beide partijen. Het enige dat we kunnen hopen is dat ze nu eens van elkaar accepteren dat ze er wonen en dat ze elkaar de ruimte geven.

                              Laten we ook vooral niet vergeten dat het op het eerste gezicht gaat om 2 volken die tegenover elkaar, maar dat er op de achtergrond hele grote belangen spelen zoals:
                              - Amerika die pro Israël is vanwege de posities die diverse Joden in de economie bezetten;
                              - Het (voormalige) communistische blok dat ongezien nog steeds zit te stoken (het geld voor wapens van de Palestijnen komt echt niet uit de bezette gebieden);
                              - De Arabische buurlanden (die overigens de Palestijenen gewoon laten stikken) belang hebben bij het conflict omdat ze Israël nog altijd een militair gevaar vormt voor hun;
                              - Een Al Qaida die een zeer schimmige rol speelt;


                              Kijk maar eens wat er speelt in Korea. Zelfde verhaal, andere locatie. Er zit veel meer achter dan wat het op het eerste gezicht lijkt.
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X