Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Desert Dream

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Desert Dream

    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

  • #2
    Re: Desert Dream

    Nachtmerrie?
    heb je de exif nog)(.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Desert Dream

      'k Houd wel van deze eigenzinnigheid.

      Verder ben ik wel nieuwsgierig en dus enkele vragen:
      1. Is deze plaat achteraf onscherp gemaakt?
      2. Is de opname bewust onscherp getrokken?
      3. Was het gewoon mislukt en kwam daarna de creatieve gedachte?
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Desert Dream

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Nachtmerrie?
        heb je de exif nog)(.
        grt,bouk.
        Ik heb waarschijnlijk wel een hele domme vraag: Hoe krijg ik hier de exif dat van de foto tevoorschijn? Ik heb al gezocht op het forum naar een antwoord, maar (nog) niet gevonden. Wellicht wil je mij dat vertellen ?
        If it doesn't kill you, it makes you stronger.

        Comment


        • #5
          Re: Desert Dream

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          'k Houd wel van deze eigenzinnigheid.

          Verder ben ik wel nieuwsgierig en dus enkele vragen:
          1. Is deze plaat achteraf onscherp gemaakt?
          2. Is de opname bewust onscherp getrokken?
          3. Was het gewoon mislukt en kwam daarna de creatieve gedachte?
          Daar wil ik graag antwoord op geven.
          1) Deze foto is achteraf niet onscherp gemaakt, maar gewoon bij de opname.
          2) Ja, de foto is bewust onscherp gemaakt.
          3) Je kent mij nog niet, maar ga er maar vanuit dat ik bewust en met voorbedachte rade een foto maak. Dus de foto is niet mislukt en de creatieve gedachten zitten standaard in mijn hoofd.
          If it doesn't kill you, it makes you stronger.

          Comment


          • #6
            Re: Desert Dream

            Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
            Ik heb waarschijnlijk wel een hele domme vraag: Hoe krijg ik hier de exif dat van de foto tevoorschijn? Ik heb al gezocht op het forum naar een antwoord, maar (nog) niet gevonden. Wellicht wil je mij dat vertellen ?
            opanda, digitalfilm, powerexif, iexif, photofilter, digital, film, exif, editor, gps, iptc, photography, software, velvia, rvp, fuji, kodak, professional

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Desert Dream

              Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
              ... 3) Je kent mij nog niet, maar ga er maar vanuit dat ik bewust en met voorbedachte rade een foto maak. Dus de foto is niet mislukt en de creatieve gedachten zitten standaard in mijn hoofd.
              Mooi zo, zo lang de creativiteit tenminste niet is gestandaardiseerd.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Desert Dream

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Mooi zo, zo lang de creativiteit tenminste niet is gestandaardiseerd.
                Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
                Ik zie wel dat jij tot nu toe een van de weinige bent die de wat meer creatieve foto's en foto's die een beetje de platgetreden paden van de fotografie te buiten gaan kan waarderen. En daarnaast ook nog zinnige en eerlijke kritiek durft te geven. Ik ben net nieuw hier en ik werd aangetrokken door wat er in de showcase stond.

                "Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis."

                Maar ik zie tot mijn verbazing dat dat allemaal nog wel meevalt. Het oogt allemaal erg braaf en de oooh's en aaah's zijn goed vertegenwoordigt. Ook het gebodene fotomateriaal is vaak niet showcase waardig. Maar voor een discussie is hierover zal dit niet de juiste plaats zijn.
                If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                Comment


                • #9
                  Re: Desert Dream

                  en dit staat er boven:

                  3.3. Fotohoek: Showcase

                  Showcase is bedoeld voor de betere foto. Kijk vooraf kritisch naar wat je gaat plaatsen. Plaats foto’s waarvan je denkt dat ze écht geslaagd zijn en waarover je erg tevreden bent. Stel kwaliteit boven kwantiteit. Beter 1 foto per week waar je echt tevreden over bent dan elke dag een foto plaatsen waarvan je bij voorbaat al weet dat je (veel) beter kan.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Desert Dream

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en dit staat er boven:

                    3.3. Fotohoek: Showcase

                    Showcase is bedoeld voor de betere foto. Kijk vooraf kritisch naar wat je gaat plaatsen. Plaats foto’s waarvan je denkt dat ze écht geslaagd zijn en waarover je erg tevreden bent. Stel kwaliteit boven kwantiteit. Beter 1 foto per week waar je echt tevreden over bent dan elke dag een foto plaatsen waarvan je bij voorbaat al weet dat je (veel) beter kan.
                    grt,bouk.
                    Dat klopt helemaal
                    Alleen ik zet nu al mijn vraagtekens bij het "kritisch kijken naar wat je gaat plaatsen"
                    Ik heb niet het idee dat dat altijd gebeurt. Maar ongetwijfeld zal hier op het forum daar wel een discussie over zijn, al heb ik die tot mijn verbazing niet echt gevonden.
                    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Desert Dream

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jackalope Bekijk bericht
                      ...
                      Ik zie wel dat jij tot nu toe een van de weinige bent die de wat meer creatieve foto's en foto's die een beetje de platgetreden paden van de fotografie te buiten gaan kan waarderen. En daarnaast ook nog zinnige en eerlijke kritiek durft te geven.
                      Heb je de anderen al leren kennen?
                      Welkom alvast op dit Forum en hopelijk zullen je foto's even duidelijk worden als je uitleg.
                      Je hebt alvast een goede kijk op fotografie al alleszins een eigen mening wat niet slecht is.
                      Aanvaard dan ook van mij dat ik deze foto niet SC waardig vind...

                      Ik vind het idee mooi maar te veel wolken partijen in contrast met de voorgrond.
                      Stel je voor dat je deze ergens ziet hangen op een tentoonstelling of fotoboek( vb:SHOOT) dan kan je je afvragen wat is er met deze foto gebeurd.
                      Is het bewust gedaan (zoals je al aangaf) of is het iemand die totaal niet weet waar hij met bezig is? Het zal voor velen de eerste indruk zijn met naar deze opname te kijken..
                      Ik heb er een geen "wow" gevoel over en mijn duimpje blijft in het rechter vak al zou met dat veel tijd sparen...
                      Ik waardeer ten zeerste foto's waar over nagedacht is en probeer ze steeds naar waarde te schatten met mijn eerlijke mening.

                      Wacht tot je Jos zijn mening hoort..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Desert Dream

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Dank u wel voor deze info. Het werkt. Ik moest wel eerst hier een foto zoeken die exif data had en bij de 5e had ik er pas 1 te pakken. Ik zelf sla op voor web & devices en die sloopt alle exif data eraf, sorry. Ik wil wel even voor je zoeken in het origineel, maar dat heb ik nu niet bij de hand. Staat op een andere schijf. Wellicht morgen even.
                        If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Desert Dream

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Heb je de anderen al leren kennen?
                          Welkom alvast op dit Forum en hopelijk zullen je foto's even duidelijk worden als je uitleg.
                          Je hebt alvast een goede kijk op fotografie al alleszins een eigen mening wat niet slecht is.
                          Aanvaard dan ook van mij dat ik deze foto niet SC waardig vind...

                          Ik vind het idee mooi maar te veel wolken partijen in contrast met de voorgrond.
                          Stel je voor dat je deze ergens ziet hangen op een tentoonstelling of fotoboek( vb:SHOOT) dan kan je je afvragen wat is er met deze foto gebeurd.
                          Is het bewust gedaan (zoals je al aangaf) of is het iemand die totaal niet weet waar hij met bezig is? Het zal voor velen de eerste indruk zijn met naar deze opname te kijken..
                          Ik heb er een geen "wow" gevoel over en mijn duimpje blijft in het rechter vak al zou met dat veel tijd sparen...
                          Ik waardeer ten zeerste foto's waar over nagedacht is en probeer ze steeds naar waarde te schatten met mijn eerlijke mening.

                          Wacht tot je Jos zijn mening hoort..
                          Ik zei ook "tot nu toe" dat is een kleine nuance , maar wellicht werd daar overheen gelezen. Ik heb inderdaad blijkbaar de "anderen" nog niet ontmoet. Maar dat gaat ongetwijfeld komen en dan kan ik mijn mening wellicht bij stellen. Ik geef alleen maar weer wat ik de afgelopen 2 weken hier meemaak. Ik sta open voor iedere mening daar hoeft geen zorg over te zijn, maar het mag wel wat meer over fotografie gaan dan ik tot nu toe meemaak. Jij vind dit geen showcase foto en dat is zeer zeker je goed recht. Dat ik het daar niet helemaal mee eens ben zal je niet verbazen, anders had ik de foto echt niet hier geplaatst. Ook jij kent mij (nog) niet, maar ga er (zoals al gezegd) vanuit dat ik mijn foto's bewust zo maak zoals ik ze wil hebben. Dat je je afvraagt wat er met de foto gebeurt geeft al aan dat dit geen doorsnee foto is en dat men er even beter naar moet kijken. Of je er van houd is niet aan mij om te oordelen. Wat het duimpje in het rechtervak betekent ontgaat mij heel even, maar daar kom ik dan nog wel achter. Je eerlijke mening stel ik zeer zeker op prijs en wie Jos is weet ik (nog) niet.
                          If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Desert Dream

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            ... Wacht tot je Jos zijn mening hoort..
                            Is Jos de opperrechter ?
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Desert Dream

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Is Jos de opperrechter ?
                              Neen hoor maar hij gaat meestal recht door zee..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X