Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene energie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groene energie

    Heb zopas weer een folder ontvangen van Electrabel om over te schakelen naar groene energie voor electriciteit en aardgas. Ze goochelen daar met tarieven maar hoe zit het met het verschil tussen gewone en groene energie ?
    Is die groene voordelig of enkel maar milieuvriendelijker ?
    Heeft hier iemand ervaring mee ?
    Graag advies

  • #2
    Re: Groene energie

    Groene energie is energie die niet komt van kerncentrales.
    maar van
    • 40% Crude Oil (taar) centrales: kuche kuche
    • 30% Bruinkool centrales: kuche kuche
    • 25% Steenkool centrales: kuche kuche
    • 5% Windmolens
    • 0% Waterkracht centrales

    Weer een argument om meer te vragen.
    Zeer groen concept dus.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Groene energie

      Ze verkopen het u wel als "groene energie" maar hoe kan je als consument nu weten of dat bij hen iets verandert?
      Denk je echt dat als ze 5% meer groene energie verkocht krijgen dat ze de kerncentrales 5% minder gaan laten leveren?
      Of erger nog ... stel dat morgen alle klanten beslissen over te stappen, dan zouden ze in principe morgenavond de kerncentrales moeten uitschakelen.
      De opbrengst van groene energie is trouwens nooit voldoende om iedereen te voorzien!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Groene energie

        Zit al vanaf de vrijmaking van de markt bij Ecopower: beste prijzen (gemakkelijk 25% goedkoper dan Electrabel) en 100% zeker groen...

        Electrabel, wat is dat?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Groene energie

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Groene energie is energie die niet komt van kerncentrales.
          maar van
          • 40% Crude Oil (taar) centrales: kuche kuche
          • 30% Bruinkool centrales: kuche kuche
          • 25% Steenkool centrales: kuche kuche
          • 5% Windmolens
          • 0% Waterkracht centrales

          Weer een argument om meer te vragen.
          Zeer groen concept dus.
          Aangezien dit niet klopt wil ik u vragen om uw bronnen te vermelden.
          Voor wie meer info wil, deze link Groene energie, Testaankoop.
          Last edited by weebee; 1 juni 2010, 13:06.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #6
            Re: Groene energie

            Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
            Aangezien dit niet klopt wil ik u vragen om uw bronnen te vermelden.
            Voor wie meer info wil, deze link Groene energie, Testaankoop.
            Dit klopt wel. Belgie haalt 75% van zijn energie uit kernenergie. Om het ontbrekende 75% te dekken moeten er fossiele brandstoffen gebruikt worden. Windmolens en andere bronnen hebben een té laag rendement. Zeer groen als je het mij vraagt en extra goedkoop,
            Als we de voorspellingen van de OPEC mogen geloven zal de prijs van het vat olie in 2015 rond de $500 liggen. Het is dezelfde verlakkerij als met de zonnepanelen.

            Nerdi
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Groene energie

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Zit al vanaf de vrijmaking van de markt bij Ecopower: beste prijzen (gemakkelijk 25% goedkoper dan Electrabel) en 100% zeker groen...

              Electrabel, wat is dat?
              Ik heb via de website van de VREG de berekening uitgevoerd en op een factuur van 2652€ op een jaar (elektriciteit + gas) zou ik bij de goedkoopste 50€ winnen vergeleken met Electrabel.
              Voor 1,8% ga ik niet van maatschappij veranderen met het risico daarvoor een hoop administratieve problemen op de nek te halen die mij meer zouden kosten aan geloop en geschrijf.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Groene energie

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik heb via de website van de VREG de berekening uitgevoerd en op een factuur van 2652€ op een jaar (elektriciteit + gas) zou ik bij de goedkoopste 50€ winnen vergeleken met Electrabel.
                Voor 1,8% ga ik niet van maatschappij veranderen met het risico daarvoor een hoop administratieve problemen op de nek te halen die mij meer zouden kosten aan geloop en geschrijf.
                Dat is tenminste een duidelijke en nuttige reactie.
                Bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Groene energie

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik heb via de website van de VREG de berekening uitgevoerd en op een factuur van 2652€ op een jaar (elektriciteit + gas) zou ik bij de goedkoopste 50€ winnen vergeleken met Electrabel.
                  Voor 1,8% ga ik niet van maatschappij veranderen met het risico daarvoor een hoop administratieve problemen op de nek te halen die mij meer zouden kosten aan geloop en geschrijf.
                  Is ook een zaak van de overheid.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groene energie

                    Er is wel een kleine nuance...
                    Als jij je inschrijft voor die "Groene stroom" paketten bij Electrabel, verandert dat niets aan de stroom die je binnen krijgt. Stroom, dat zijn namelijk gewoon de electronen die vrij circuleren over het gehele net. Een galvanische(elektrische) scheiding tussen centrales is er meestal niet. Het komt er dus op neer dat je nog altijd een deel van je elektriciteit zal ontvangen uit een kerncentrale, daar kan je niet onderuit.
                    Wat Electrabel wél doet (of toch... ze beloven dit te doen), is de "extra" die jij betaald, investeren in projecten om groene energie op te wekken.
                    Het is dus NIET zo dat ineens al je energie van windmolens gaat komen als je een contract voor groene stroom afsluit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groene energie

                      Ik vind het vooral schandalig dat ze die dingen rondsturen op het moment dat de energieprijzen het hoogst zijn. Die folder stak bij mij ook in de bus en als ik mij niet vergis garanderen zij u 3 jaar een vast tarief. Voor de crisis hebeen ze nog eens zo een "aanbod" gestuurd. In ieder geval, groene stroom blijft voorlopig een illusie, op 5% na of zo, tenzij je zonnepanelen gaat steken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groene energie

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik heb via de website van de VREG de berekening uitgevoerd en op een factuur van 2652€ op een jaar (elektriciteit + gas) zou ik bij de goedkoopste 50€ winnen vergeleken met Electrabel.
                        Voor 1,8% ga ik niet van maatschappij veranderen met het risico daarvoor een hoop administratieve problemen op de nek te halen die mij meer zouden kosten aan geloop en geschrijf.
                        Het overstappen heeft me welgeteld één telefoontje gekost, al de rest werd gedaan door Ecopower indertijd. Toen ik verhuisde, diende ik enkel mijn gegevens door te geven. Toen hebben ze ook voor alles gezorgd. Dus wat je zegt over administratieve rompslomp is pertinent onwaar...

                        Voor iedereen is de rekening natuurlijk anders, maar als je een kleine verbruiker bent loont het heel duidelijk over te stappen naar Ecopower...
                        Eén nadeel is wel dat de wachttijden lang zijn bij hen, maar de laatste keer dat ik het uitrekende was er 16% verschil met de tweede goedkoopste en meer dan 25% met Electrabel. Geen klein verschil me dunkt...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groene energie

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Het overstappen heeft me welgeteld één telefoontje gekost, al de rest werd gedaan door Ecopower indertijd. Toen ik verhuisde, diende ik enkel mijn gegevens door te geven. Toen hebben ze ook voor alles gezorgd. Dus wat je zegt over administratieve rompslomp is pertinent onwaar...

                          Voor iedereen is de rekening natuurlijk anders, maar als je een kleine verbruiker bent loont het heel duidelijk over te stappen naar Ecopower...
                          Eén nadeel is wel dat de wachttijden lang zijn bij hen, maar de laatste keer dat ik het uitrekende was er 16% verschil met de tweede goedkoopste en meer dan 25% met Electrabel. Geen klein verschil me dunkt...
                          Dit klopt 100%
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groene energie

                            Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                            Dit klopt 100%

                            Ik ben ook overgestapt naar Ecopower zonder enige rompslomp.



                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groene energie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Dit klopt wel. Belgie haalt 75% van zijn energie uit kernenergie. Om het ontbrekende 75% te dekken moeten er fossiele brandstoffen gebruikt worden. Windmolens en andere bronnen hebben een té laag rendement. Zeer groen als je het mij vraagt en extra goedkoop,
                              Als we de voorspellingen van de OPEC mogen geloven zal de prijs van het vat olie in 2015 rond de $500 liggen. Het is dezelfde verlakkerij als met de zonnepanelen.

                              Nerdi
                              Ik zou toch met aandrang willen vragen om je cijfers na te kijken.
                              België haalt 55-60% van zijn energie uit kernenergie.
                              De rest is een mix van gas, olie, steenkool, afvalverbranding, windmolens, biomassa en waterkracht.
                              75% kernenergie is absolute fout, nog eens 75% ontbrekend zou willen zeggen dat we 150% energie verbuiken...

                              Hou het debat sereen en je krijgt een constructief gesprek. Goochelen met foutieve cijfers helpt niemand verder.
                              A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

                              Comment

                              Working...
                              X