Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weinig ratings deze maand 2001????????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weinig ratings deze maand 2001????????

    valt echt op hoor dat er zo weinig punten gegeven zijn
    is er dan zo weinig belanstelling voor de challenge deze maand of was het thema niet interesant genoeg
    heeft trouwens wel weer mooie plaatjes opgeleverd
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: weinig ratings deze maand 2001????????

    Klopt niet alleen weinig ratings.

    Ook weinig deelnemers en weinig commentaren.

    Ja een zitbank fotograferen lijkt op het eerste zicht niet zo moeilijk te zijn.

    Wil je echter de elementen romantiek en een mooie omgeving in beeld brengen dan wordt het zeker moeilijk als ook nog eens streeft naar originaliteit en creativiteit. Dit zou wel eens de reden kunnen zijn dat de 60 personen die op dit thema hebben afgehaakt.

    Denk er dan nog eens de drukte bij die vele Challengers in deze maand kennen, naar aanleiding van communie- en huwelijksfeesten. Feesten die vaak in de maand mei plaats vinden. Dan hebben we snel een mogelijke reden waarom de deelname ditmaal op een laag pitje draaide.

    Vergeet ook niet de studenten die volop in de blok zitten.

    Maar er zullen wel nog andere redenen zijn dan deze welke ik aanstipte.

    weinig ratings deze maand 2001????????
    Lilybie, heb je ook last (zoals ik) van die vervelend dyslexie ?
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: weinig ratings deze maand 2001????????

      Buiten het feit dat ik het wel enorm druk heb de laatste tijd heb ik me wel heel bewust volledig onthouden van deze challenge. Voor mij was deze opdracht voor de tweede keer op rij niet echt mijn ding. Begrijp me niet verkeerd, ik heb me in het verleden nooit laten kennen als een opdracht me niet lag. Ik heb telkens met evenveel overtuiging mee gedaan en mezelf altijd van mijn beste kant laten zien. Nu moet ik zeggen dat het me met sommige opdrachten een beetje aan de moed ontbreekt om er aan te beginnen. Ik vind dat meedoen aan een challenge nog steeds een vorm van ontspanning moet zijn en niet iets dat je tegen je zin doet.

      Eerst en vooral wil ik wel duidelijk maken dat de oorzaak hiervan zeker niet bij Spooky ligt. Zijn werk hierin is zoals altijd voortreffelijk.

      Het probleem van het gebrek aan motivatie zit voornamelijk in de soms te eenvoudige keuze van de meerderheid. Ik heb nog steeds en al langer hoe meer de indruk dat de grote meerderheid toch wel steeds terug probeert te grijpen naar een opdracht waarvan ze zeker kunnen deelnemen zonder er al te veel moeite voor te moeten doen. Ik wil hier zeker niet vanuit de hoogte klinken en ik ben zeker niet vergeten vanwaar ik kom en ik weet dat ook iedereen moet kunnen deelnemen. Maar voor mij zijn de opdrachten soms net te eenvoudig. Ik ben dan ook gekomen waar ik nu ben door net dat tikkeltje meer moeite te doen.

      Ik ben ook volop bezig met het uitbreiden van mijn portfolio om met fotografie op een professionelere manier naar buiten te komen en de challenge was in heel veel gevallen een heel goede aanvulling en leermeester. De challenge heeft me ook vooral geleerd om in bepaalde gevallen opdrachten van een andere zijde te bekijken.

      Ik weet dat sommige mensen dit waarschijnlijk niet graag zullen horen omdat zij hier de grote voorstanders van zijn ( sorry LesC ) , maar de opdrachten waar vooral gestreefd wordt om een landschap- of natuurfoto in de kijker te brengen vallen bij mij zeker niet in de categorie van foto's waar men iets kan uit leren of waar men als fotograaf in vooruit gaat. Ik weet dat het leuk is om in de natuur rond te lopen en dan de prachtig ontdekte plaatsen op gevoelige plaat vast te leggen maar daar blijft het dan bij. In mijn vrije tijd ben ik ook de eerste om in de natuur rond te lopen en ik zal ook nooit vertrekken zonder mijn camera. Maar als opdracht bekijk ik dit dan weer meer als iemand die een familiekiekje in stuurt omdat het juist toevallig binnen de challenge waarde valt.

      Ik ga zeker de challenge niet de rug toe keren, maar ik denk dat ik me meer ga concentreren op de opdrachten waar ik plezier aan beleef om deel te nemen.
      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

      Comment


      • #4
        Re: weinig ratings deze maand 2001????????

        Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
        Lilybie, heb je ook last (zoals ik) van die vervelend dyslexie ?
        Ik denk wel dat zij het aantal ratings bedoelde en niet het jaartal.
        Zijn er uiteindelijk 2002 geworden.
        Last edited by VerSeg; 1 juni 2010, 14:32. Reden: hij => zij
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: weinig ratings deze maand 2001????????

          Hihi juist hoe een misverstand kan ontstaan.

          Mijn verontschuldigingen aan lilybie.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: weinig ratings deze maand 2001????????

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik denk wel dat hij het aantal ratings bedoelde en niet het jaartal.
            Zijn er uiteindelijk 2002 geworden.
            't Is een "zij" VerSeg.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: weinig ratings deze maand 2001????????

              Ik vond ook dat er weinig deelnemers waren deze maand
              Druk met feesten of examens of . . . ja daar is misschien altijd wel een reden!
              Ikzelf vond de opdracht niet zo eenvoudig! Zitbankjes genoeg in de wereld, maar krijg die daar maar eens mooi op, en dan nog in een mooie omgeving. Ondertussen heb ik een hele collectie zitbankjes en mooie hoekjes in mijn dorp weten vastleggen, dank je wel Spooky, of ik had ze nooit ontdekt

              @ Tigo, wat betreft het nemen van natuurfoto's, denk ik dat je dit wel onderschat hoor!
              Het is altijd wel iets als je een bepaalde plaats of omgeving wil vastleggen, of er is teveel zon, of te weinig, of juist iets teveel mist, de wind kan je ook parten spelen, en dan dat ploeteren met je statief door modder of zand Voor sommige foto's ben ik soms wel tot viermaal toe teruggekeerd! En dat zijn nog maar de natuurelementen waar je rekening mee moet houden, ook het inzien en waarnemen om er een aangename foto van te maken is belangrijk. Ik kan soms met échte bewondering van sommige natuurfoto's genieten, en leren!

              Grts Maddy.
              zero

              Comment


              • #8
                Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                ik had een leuk idee, maar door tijdsgebrek niet kunnen deelnemen
                (opendeurweekend school, zieke ouders....)
                hopelijk kan het deze maand wel.......
                groetjes aline
                groetjes aline

                Comment


                • #9
                  Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  't Is een "zij" VerSeg.
                  Bedankt voor de correctie Jos.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                    Voor de challenge spelen er voor mij 3 dingen mee waar aan voldaan moet worden voor ik een foto indien:

                    - Het onderwerp moet me aanspreken in die zin dat OF ik onmiddellijk een idee krijg van hoe ik het wil in beeld krijgen OF dat ik tijdens de maand iets moet tegenkomen die me doet zeggen "DAT is het"

                    - Ten tweede: als ik een beeld in men hoofd heb, moet ik ook nog de tijd en benodigdheden hebben om het uit te werken. Voor de challenge 'Eenvoud siert' had ik het idee een stuk perkament te fotograferen waarop in kalligrafie (sierlijk) het woord 'Eenvoud' was geschreven. Dit belicht door middel van een kaars, voor dat romantisch gelige licht, maar ik vond geen kalligraaf...

                    - Ten derde probeer ik ook een foto te nemen die nog niet voorkomt en als deze wel voorkomt, dan moet hij al stukken beter zijn van mezelf alvorens ik die wel gebruik.

                    Als er aan die 3 voorwaarden niet voldaan is, dan post ik niet. Deze maand had ik onmiddellijk het beeld voor ogen, zoals dat van de winnaar, maar ik ben niet aan de kust geraakt alvorens de winnaar zijn foto had gepost en daarna heb ik dan ook niet meer gekeken om te gaan, daar ik toch niet veel beter kon :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                      Zo zie je maar elk heeft zo zijn eigen reden om al dan niet deel te nemen aan de Challenge.
                      Het bijzonderste is dat men zoals Tigo zegt dat men er plezier moet aan beleven.
                      Het deelnemen op zich is geen must en mag geen dwang inhouden.
                      Maar het is wel als moderator eens leuk te vernemen waarom iemand wel of niet aan een Challenge deelneemt, al kan ik als moderator nooit alle partijen gelijktijdig gunstig stemmen.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                        Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht


                        Lilybie, heb je ook last (zoals ik) van die vervelend dyslexie ?
                        ja Spooky inderdaad
                        maar ik bedoelde het aantal stemmen al lijkt het op een verkeerd geschreven2010
                        maar ze hebben het intussen wel door zo te zien
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                          Het is niet echt een dieptepunt. In feite waren er in maart (relatief gezien) minder ratings.
                          Je kijkt immers best naar het gemiddelde per foto.

                          Mnd- Ratings - Foto's - Gemiddeld aantal ratings per foto
                          01- 3334 - 55 - 60.62
                          02- 4099 - 70 - 58.56
                          03- 2330 - 53 - 43.96
                          04- 3155 - 60 - 52.58
                          05- 2002 - 45 - 44.49
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                            Dir is een mooie analyse filipo. Bedankt.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: weinig ratings deze maand 2001????????

                              Een gedachtekronkel en onbewezen theorie, : Iemand die gewoon BD bezoekt moet speciaal doorklikken om op het gedeelte challenge te komen. Posts in het forumonderdeel "challenge of the month" zoals deze kunnen gewoon gezien en gelezen worden door iedereen die het BD forum bezoekt. Vorige maand was er in tegenstelling tot andere maanden geen enkele discutie op het forum.(wat zijn we braaf geweest ) Misschien worden sommigen aangemoedigd bij het lezen van deze discuties om eens het challengeonderdeel te bezoeken en krijgen ze de smaak te pakken om ook een foto in te sturen of om ratings te geven.

                              Dus misschien dit draadje draaiend houden?
                              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                              Comment

                              Working...
                              X