Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 is super.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 7 is super.

    Ik heb zopas Windows 7 op mijn pc gezet.
    De windows map is maar liefs 7,2Gb groot.
    Dit is toch bijna niet mogelijk?
    Windows 7 is superGROOT.

  • #2
    Re: Windows 7 is super.

    Is je schijf maar 10GB groot misschien?

    Win7 is maar 3 á 4 GB groot. Het is de map winsxs in je Windows map die vooral zorgt voor de omvang. In die map staan gevoelige bestanden die je systeem en vooral programma's nodig hebben, dll's etc... in verschillende versies en duplicaten, zodat het ene programma niet afhankelijk is van het andere om bijvoorbeeld een systeembestand te laden. Of als een systeembestand geüpdate is na een service pack. Backups dus.

    Plus, het zijn ook links naar bestanden die op je systeem staan, dus als je de grootte van die map opvraagt, moet je daar ook rekening mee houden, dat de reële grootte minder is.

    Een grote verbetering tov het INF systeem van winxp. Minder problemen, minder errors, minder zoeken naar 'missing dll's'. Is een onderdeel van het streven naar een meer modulair OS, wat alleen maar beter is.

    Ten koste van paar GB's ja, maar wat is de kost daarvan?

    Verwijderen is niet onmogelijk, maar kan je in grote probblemen brengen.

    Comment


    • #3
      Re: Windows 7 is super.

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Ten koste van paar GB's ja, maar wat is de kost daarvan?
      18,5 euro voor mijn 80GB SSD
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Windows 7 is super.

        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
        18,5 euro voor mijn 80GB SSD
        Tegenwoordig heeft iedereen een externe schijf. Zelf mijn moeder. Zet dan gewoon wat multimedia over op je externe als je echt krap zit. Ik zie het probleem niet.

        Comment


        • #5
          Re: Windows 7 is super.

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Tegenwoordig heeft iedereen een externe schijf. Zelf mijn moeder. Zet dan gewoon wat multimedia over op je externe als je echt krap zit. Ik zie het probleem niet.
          Werken vanaf een externe HD is nogal traag (tenzij je een eSATA of USB 3.0 aansluiting hebt) en naar mijn ervaring ook veel minder betrouwbaar.

          Mijn 320GB schijf is te traag voor Windows, mijn 500GB dataschijf zit vol met foto's en filmpjes en mijn 1 TB USB 2.0 externe HD is zo traag dat ik veel te weinig backups maak
          Ik ben nu een systeem in elkaar aan het zetten met een bloedsnelle (maar peperdure) SSD van 80GB voor Windows, een goedkope interne groene HD van 1,5 TB voor foto's en filmpjes (de filmmode van mijn Canon 500D verbruikt heel veel gigabytes!) en een USB 3.0 schijf van 1 TB als backup.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Windows 7 is super.

            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
            Werken vanaf een externe HD is nogal traag (tenzij je een eSATA of USB 3.0 aansluiting hebt) en naar mijn ervaring ook veel minder betrouwbaar.
            Ik zeg nergens werken vanop een externe HD, ik zeg data plaatsen van je interne op je externe. Muziekcollectie, filmpjes, etc...

            Een SSD is niet betrouwbaarder dan een gewone HD. Er zijn geen bewegende delen, maar de sectors van een SSD kunnen maar een beperkt aantal keer (over)geschreven worden.

            Comment


            • #7
              Re: Windows 7 is super.

              Mimo,
              Waar heb je die SSD gekocht?

              Comment


              • #8
                Re: Windows 7 is super.

                caleido:

                qua uren gebruik is een SSD pakken betrouwbaarder dan een HDD. Het gemiddelde aantal keren dat je een SSD kan overschrijven ligt op minstens 1.000.000, wat vaak neerkomt op elke cel een 10.000 keer herschrijven. En dan ga ik al uit van de goedkopere "schijven", bij de duurdere merken, die gebruik maken van Single level cells, kan je het aantal cycli nog eens vervijf- of vertienvoudigen. Het duurt echt wel even eer je dat bereikt hebt hoor. Zuiver praktisch gezien is een SSD betrouwbaarder dan een HDD, in labtests ligt dat anders, maar daar heb je niets aan in de praktijk natuurlijk...

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 7 is super.

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Ik zeg nergens werken vanop een externe HD, ik zeg data plaatsen van je interne op je externe. Muziekcollectie, filmpjes, etc...
                  Maar als die data foto's en filmpjes zijn die je moet bewerken zal dat niet echt vlot gaan (met een standaard USB 2.0 schijf toch). Een externe schijf is voor mij alleen geschikt als backup.
                  Een SSD is niet betrouwbaarder dan een gewone HD. Er zijn geen bewegende delen, maar de sectors van een SSD kunnen maar een beperkt aantal keer (over)geschreven worden.
                  Klopt, maar een externe schijf kan de geest geven elke keer als je hem aansluit. Ik heb het al meegemaakt dat een spanningsprobleem op een USB poort een schijf heeft vernield (gelukkig was het niet bij mij). Ik heb ook een PC die regelmatig spontaan reset als ik een USB toestel aansluit.

                  Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                  Mimo,
                  Waar heb je die SSD gekocht?
                  Bij 4Launch.nl . Maar voor alle duidelijkheid. Dat ding heeft 185 euro gekost. Die 18,5 euro is de prijs voor de gigabytes die Windows verbruikt.
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 7 is super.

                    Dacht al dat er iets niet klopte

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 7 is super.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                      Maar als die data foto's en filmpjes zijn die je moet bewerken zal dat niet echt vlot gaan (met een standaard USB 2.0 schijf toch). Een externe schijf is voor mij alleen geschikt als backup.
                      Je komt toch niet na elke foto/film werkdag thuis met 70GB aan materiaal? Dingen die afgewerkt zijn, zet je gewoon op je externe schijf (of schijven).

                      En tja, als je gaat voor SSD, dan wist je waaraan je begon. Veel geld voor weinig GB.

                      Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                      Dacht al dat er iets niet klopte
                      Wat bedoel? Ik heb het toch min of meer uitgelegd? Alles verloopt zoals normaal op je pc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 7 is super.

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

                        En tja, als je gaat voor SSD, dan wist je waaraan je begon. Veel geld voor weinig GB.

                        Maar supersnel.

                        Ik heb al een tijdje de X25-M 160GB van Intel en zou hem niet meer kunnen missen. Eindelijk weg van die trage HDD's (ja zelfs de Velociraptors).
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 7 is super.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Maar supersnel.

                          Ik heb al een tijdje de X25-M 160GB van Intel en zou hem niet meer kunnen missen. Eindelijk weg van die trage HDD's (ja zelfs de Velociraptors).
                          Als je inderdaad vaak je pc moet herstarten en vaak intensieve dingen doet met grote bestanden zoals professionele videomontage, dan is zo'n SSD zeer handig. Voor CPU intensieve dingen zoals Photoshop, speelt dit een kleinere rol.

                          En de leessnelheid is dan wel zeer hoog, de schrijfsnelheid is maar gewoontjes.

                          Het is dus allemaal iets genuanceerder.
                          De technologie staat nog niet helemaal op punt, één van de redenen dat ik nog bij mijn trouwe HD's blijf en liever geld geef aan RAM en een snelle CPU.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 7 is super.

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Als je inderdaad vaak je pc moet herstarten en vaak intensieve dingen doet met grote bestanden zoals professionele videomontage, dan is zo'n SSD zeer handig. Voor CPU intensieve dingen zoals Photoshop, speelt dit een kleinere rol.

                            En de leessnelheid is dan wel zeer hoog, de schrijfsnelheid is maar gewoontjes.

                            Het is dus allemaal iets genuanceerder.
                            De technologie staat nog niet helemaal op punt, één van de redenen dat ik nog bij mijn trouwe HD's blijf en liever geld geef aan RAM en een snelle CPU.

                            't is maar wat je gewoontjes noemt he.

                            Voor videobewerking is dit niet ideaal hoor, voor een OS daarentegen.

                            Photoshop start hier op in 5 sec. Outlook in 1 sec. Alles wat je aanklikt start omzeggens onmiddelijk.
                            Ook iets zoeken gaat supersnel.
                            Het is dus niet echt de rauwe snelheid al is die op lees én schrijfniveau zeer hoog, maar meer de combinatie van alles.

                            Wat mij betreft is een goede SSD zeker aan te raden (en met mijn 8GB aan HyperX RAM en mijn Core i7 heb ik verwerkingsnelheid genoeg).

                            Maar inderdaad 't is nu nog te duur...gelukkig zit ik in het wereldje
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 7 is super.

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Als je inderdaad vaak je pc moet herstarten en vaak intensieve dingen doet met grote bestanden zoals professionele videomontage, dan is zo'n SSD zeer handig. Voor CPU intensieve dingen zoals Photoshop, speelt dit een kleinere rol.

                              En de leessnelheid is dan wel zeer hoog, de schrijfsnelheid is maar gewoontjes.
                              Het belangrijkste (en voor mij enige) voordeel van een SSD is het opstarten van Windows en applicaties.
                              Als ik mijn PC met gewone HD opstart duurt het verschillende minuten voor de schijf uitgerateld is. Snel de PC opstarten om even mails te checken of iets op te zoeken is er niet bij.
                              De snelheidswinst zit overigens niet in de sequentiele snelheid maar wel in de toegangstijden. Die zijn pakweg 150 keer sneller bij een SSD.
                              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                              Comment

                              Working...
                              X