Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Villa Martha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Villa Martha

    Gedurende jaren was dit een vervallen "follieke" op architecturaal vlak in de Westhoek.
    Kortelings is men begonnen met de "restauratie" ervan en is het zijn zieltje kwijtgeraakt. Men is blijkbaar voorbijgegaan aan het verhaal achter dit gebouw, zoals wel eens meer gebeurd in deze materie.

    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

  • #2
    Re: Villa Martha

    lijkt me een mooi gebouw, maar idd...nieuwe elementen....

    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Villa Martha

      Ik zou de horizontale en vertikale lijnen exact rechttrekken (PS).
      De foto heeft wel wat.
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Villa Martha

        Speciaal sfeertje, mooi vastgelegd !!
        grtjes, fabke
        Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: Villa Martha

          Een beetje sentiment, een beetje historie. mooi van belichting en compo. Alleen die twee zitjes lijken me niet zo oud en vervallen (kan verkeerd zijn)?
          Voor de foto en techniek toch een
          grt.hogteneer
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Villa Martha

            Niet simpel om dit zo mooi belicht te krijgen, denk ik. Persoonlijk zou ik ook aan rechttrekken denken, en maar hopen dat je niet teveel aan de zijkant moet prijsgeven.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Villa Martha

              dit is toch geen recente foto als ik mij goed herinner zag dit er zo uit +/- 10 jaar terug? Kan dit? Heb je nog van die mooie details uit het jachthuisje? Dank u

              Comment


              • #8
                Re: Villa Martha

                Oorspronkelijk geplaatst door engeltjesbaby Bekijk bericht
                dit is toch geen recente foto als ik mij goed herinner zag dit er zo uit +/- 10 jaar terug? Kan dit? Heb je nog van die mooie details uit het jachthuisje? Dank u
                De foto dateert uit 2008 en werden gemaakt net voor de verkoop. Ik heb naar aanleiding van een bouwhistorische studie Villa Martha uitvoerig op de plaat gezet, zowel binnen als buiten.
                "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                Comment


                • #9
                  Re: Villa Martha

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                  De foto dateert uit 2008 en werden gemaakt net voor de verkoop. Ik heb naar aanleiding van een bouwhistorische studie Villa Martha uitvoerig op de plaat gezet, zowel binnen als buiten.
                  Aan de EXIF te zien 2006, nl. op 2 oktober.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Villa Martha

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Aan de EXIF te zien 2006, nl. op 2 oktober.
                    Inderdaad, my mistake, de foto dateert 2 oktober 2006, de foto's voor de bouwhistorische studie van 18/06/2008 om precies te zijn...
                    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                    Comment

                    Working...
                    X