Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon flits lenen/huren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon flits lenen/huren

    Op vrijdag 11 juni is het bij ons in de sporthal (in Oosterzele) vechtsportgala. Ik ga waarschijnlijk zelf niet meedoen (ik doe judo) maar zou wel graag foto's nemen. Uit eerdere ervaringen en het internet weet ik dat je in een sporthal moeilijk zonder flits kan fotograferen.
    Dit zijn resultaten zonder flits in diezelfde sportzaal van het judoclubkampioenschap







    (met kitlens genomen)

    Maar voor het vechtsportgala zou ik graag eens met een flits werken, om het verschil te zien. Ik zou er wel één willen kopen, maar voor het moment heb ik het geld niet.
    Ik heb al gezocht naar huurmogelijkheden, maar het was steeds te ver. (Ik woon in Oosterzele, Oost-Vlaanderen)
    Daarom vraag ik, weet er iemand een verhuur bij mij in de buurt, of zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om je externe flits aan mij voor 1 dag te lenen? Ik ga steeds met het materiaal van anderen met respect om, en indien er toch iets zou gebeuren, betaal ik dat natuurlijk.
    Last edited by Surione; 4 juni 2010, 18:04.
    Facebook
    Flickr
    500px

  • #2
    Re: Canon flits lenen/huren

    Ik denk niet dat de sporters het zo appreciëren dat je staat te flitsen...

    Andere (lichtsterke) lens en enigzinds wat nabewerking (belichting) gaan véél beter resultaat geven (en geen boze sporters).
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

    Comment


    • #3
      Re: Canon flits lenen/huren

      Ik kan je spijtig genoeg geen flits lenen of je aan een adres helpen in je buurt maar ik denk niet dat je foto's beter gaan worden door het gebruik van een flits.
      Deze zaal lijkt mij trouwens tamelijk helder.
      Als je (nog) betere resultaten wenst zal je IMHO meer baat hebben met een lichtsterkere lens. ( zie reply van "Nevermore" ) of een hogere iso proberen icm met hogere sluitertijd en een kleine oplichting in je fotoprog.

      Johan
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Re: Canon flits lenen/huren

        Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
        Ik denk niet dat de sporters het zo appreciëren dat je staat te flitsen...

        Andere (lichtsterke) lens en enigzinds wat nabewerking (belichting) gaan véél beter resultaat geven (en geen boze sporters).
        Oeps, daar had ik nog niet aan gedacht.

        Ik heb 2 lichtserke lenzen (Peleng 8 mm F1.4 en Canon 100mm f2.8) maar die zijn beide geen optie...



        Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
        Ik kan je spijtig genoeg geen flits lenen of je aan een adres helpen in je buurt maar ik denk niet dat je foto's beter gaan worden door het gebruik van een flits.
        Deze zaal lijkt mij trouwens tamelijk helder.
        Als je (nog) betere resultaten wenst zal je IMHO meer baat hebben met een lichtsterkere lens. ( zie reply van "Nevermore" ) of een hogere iso proberen icm met hogere sluitertijd en een kleine oplichting in je fotoprog.

        Johan
        Deze foto's zijn al bewerkt met PS en op m'n bijna hoogst mogelijk iso (ik kan tot 1600). Want dan is er echt veel ruis (Canon 400D).
        Facebook
        Flickr
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Canon flits lenen/huren

          waarom is de Canon 100mm f2.8 geen optie?
          niet lichtsterk genoeg?
          Canon 50D

          Comment


          • #6
            Re: Canon flits lenen/huren

            50 of 85 f1.8 mss een optie?
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Canon flits lenen/huren

              Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
              Ik denk niet dat de sporters het zo appreciëren dat je staat te flitsen...
              Onzin! Een geconcentreerde sporter merkt de flitsen niet eens op, en storen doet ze al helemaal niet. Daarvoor zou ik een flits dus niet laten liggen, de esthetische kant is iets anders natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: Canon flits lenen/huren

                Oorspronkelijk geplaatst door snert Bekijk bericht
                waarom is de Canon 100mm f2.8 geen optie?
                niet lichtsterk genoeg?
                Het is een macro, en ik vind hem persoonlijk niet snel genoeg om scherp te stellen bij zulke snelle bewegingen.

                @kourni: Dus ze hebben er toch geen last van?
                Facebook
                Flickr
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Canon flits lenen/huren

                  Vechtsporten en flits? Liever niet ... Ik heb op het hoogste niveau de Karate sport beoefend en een paar keer gehad dat een flits verkeerd op mijn netvlies viel ...
                  Geconcentreerd of niet, je zicht wordt er door beperkt. En dat zicht is o zo belangrijk.


                  Gr. X.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon flits lenen/huren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                    Vechtsporten en flits? Liever niet ... Ik heb op het hoogste niveau de Karate sport beoefend en een paar keer gehad dat een flits verkeerd op mijn netvlies viel ...
                    Geconcentreerd of niet, je zicht wordt er door beperkt. En dat zicht is o zo belangrijk.


                    Gr. X.
                    Het is wel geen wedstrijd, het is een demonstratie, dus ze gaan er niet door verliezen. Maar ik begrijp je wel van dat verblinden. Anderzijds hebben ze me gevraagd om foto's te nemen, en ik zou natuurlijke graag wat scherpere foto's hebben.
                    Facebook
                    Flickr
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon flits lenen/huren

                      Ik zou toch ook eerst proberen om met lichsterke lenzen en hoge iso te werken, en geen flitser te gebruiken.

                      Soms doen ze tijdens zo'n wedstrijden/demonstraties niet alle licht aan in de zaal (dat heb ik al een paar keer gemerkt), als dat het geval is, overleg dan met de verantwoordelijke en probeer zoveel mogelijk licht aan te krijgen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon flits lenen/huren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                        Het is wel geen wedstrijd, het is een demonstratie, dus ze gaan er niet door verliezen. Maar ik begrijp je wel van dat verblinden. Anderzijds hebben ze me gevraagd om foto's te nemen, en ik zou natuurlijke graag wat scherpere foto's hebben.
                        Een demonstratie en als ze het zelf gevraagd hebben is het een ander verhaal

                        Waar je dan wel op moet letten is dan dat je dan zo min mogelijk recht in het gezicht flitst.

                        Gr. X.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon flits lenen/huren

                          Ik ben een tijdje geleden een karate tournooi gaan trekken (shinkyokushin) in Beerse, en het licht was niet schitterend, maar genoeg om met een hogere iso de 55-250 IS lens te gebruiken op mijn 50D... een flits zou ik daar nu niet direct hebben willen gebruiken...
                          ik zou toch die 100mm prime mee nemen en eens proberen
                          Canon 50D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon flits lenen/huren

                            Ik heb met de 100mm gefotografeerd, en de judo is goed gelukt. Karate, turnen e.d. niet omdat het met een lichtshow was en op iso 1600 en F2.8 ging het nog niet. Het enige nadeel van de 100mm was dat ik er vaak veel te dicht bij zat (ook al stond ik tegen de muur), en dat is wel jammer als er net een voet ofzo ontbreekt.
                            Er waren ook nog 2 professionele fotografen mét exterene flits :')

                            Hier heb ik een foto geplaatst.
                            Facebook
                            Flickr
                            500px

                            Comment

                            Working...
                            X