Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoek advies Windows Installer muck up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoek advies Windows Installer muck up

    Ik heb hier de PC van een oud collega voor nazicht, na een unmountable_boot_device BSOD. Dat probleem is opgelost, maar na zijn bijkomende klacht dat zijn C partitie volloopt zonder "aanwijsbare" reden stuit ik op 38Gb aan .msi .msp bestanden onder de %windir%\Installer folder.

    Ik heb hier al een paar uur zitten surfen .. duidelijk is er een discrepantie tussen de geregistreerde software patches (register) en wat er op schijf achter gebleven is.. (manke Office installs?). De MS KB gaat eventueel voor een manuele opkuis via het noteren van de naam van de msp bestanden en het nazoeken in het register. Bedoeling is om de "orphans" er uit te pikken en te deleten. Ik zie dat niet echt zitten voor 38Gb aan bestanden
    Een oplossing is de Installer cleanup utility. (msicuu2.exe)

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze utility? ttz vooral ivm met het mogelijk breken van links die verdere upgrade van bepaalde software onmogelijk maken? Op sommige internet forums steekt men de loftrompet over de gigantische opkuis (20GB reclaimed!) maar je hoor maar weinig over problemen achteraf .. ttz ik zou willen vermijden dat deze PC een boomerang wordt die om de haveklap terugkomt met install of upgrade problemen
    Graag uw ervaringen hieromtrent!
    TIA

  • #2
    Re: zoek advies Windows Installer muck up

    Geen ervaringen ermee maar ik lees ook dat er achteraf geen problemen zijn, buiten dit ene die ik tot nu toe tegenkwam: klik.
    Is altijd het proberen waard.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: zoek advies Windows Installer muck up

      Toch bedankt! .. heb mij eerst bezig gehouden met de stabiliteit/consistentie van het systeem na te speuren. Office was een grote zondaar en werd tot de orde geroepen , verleden nacht, na al de correcties, dan toch maar msizap.exe gelopen (msicuu front-end leek mij wat te obscuur) om de "verweesde" (orphaned) installer patches/upgrades kwijt te geraken. Lukte wonderwel, ergens 35Gig reclaimed .. meteen ook maar alle pending Windows/Office updates doorgevoerd. Systeem lijkt terug zo stabiel als een rots.

      Comment

      Working...
      X