Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB lader met 10V output voltage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB lader met 10V output voltage

    USB lader met 10 output voltage, daar ben ik naar op zoek, alle laders die ik al gevonden heb, blijken over 5V output voltage te beschikken . . . iemand die er eentje kent waar ik naar zoek? Ik spreek dus over een stekker, met een USB opening voor het stopcontact.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: USB lader met 10V output voltage

    Ik dacht dat 5V de standaard was voor een USB.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: USB lader met 10V output voltage

      Mag ik vragen waarvoor je dat nodig hebt? Want bij mijn weten kan je geen 10V over USB sturen...
      Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: USB lader met 10V output voltage

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        USB lader met 10 output voltage, daar ben ik naar op zoek, alle laders die ik al gevonden heb, blijken over 5V output voltage te beschikken . . . iemand die er eentje kent waar ik naar zoek? Ik spreek dus over een stekker, met een USB opening voor het stopcontact.
        usb is standaard 5v (500ma max uit een pc usbpoort)

        of bedoel je een stopkontaktlader met een usb uitgang ? deze zijn steeds 5v.

        Comment


        • #5
          Re: USB lader met 10V output voltage

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik dacht dat 5V de standaard was voor een USB.
          Klopt, misschien bestaat het ook niet, maar hier zitten zoveel mensen die over dergelijke zoveel meer weten dan ik, dat ik de vraag toch maar even stelde
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: USB lader met 10V output voltage

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            usb is standaard 5v (500ma max uit een pc usbpoort)

            of bedoel je een stopkontaktlader met een usb uitgang ? deze zijn steeds 5v.
            Dat bedoel ik inderdaad, en blijkbaar bestaan er dus geen dergelijke laders met 10v, toch bedankt iedereen voor het meedenken

            @Loccufier : ik zocht een extra manier om de Apple iPad op te laden.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: USB lader met 10V output voltage

              Ik weet niet waar je haalt dat een iPad 10V nodig zou hebben, maar wees er maar zeker van dat hij daarna mooie rookpluimpjes zal beginnen maken...

              Comment


              • #8
                Re: USB lader met 10V output voltage

                Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                Ik weet niet waar je haalt dat een iPad 10V nodig zou hebben, maar wees er maar zeker van dat hij daarna mooie rookpluimpjes zal beginnen maken...
                Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, het zit hem dus ergens anders in : De iPad-lader is 10 watt, terwijl die van de iPhone slechts 5 watt is. Zo vraagt een iPhone 1 ampère stroom bij een spanning van 5 volt, vandaar dat het vermogen van de lader 5 watt is. Sluit je een iPad-lader van 10 watt aan op je iPhone, dan vraagt hij ook 1 ampère stroom bij 5 volt spanning en is het vermogen nog steeds 5 watt. Ondanks het feit dat het maximale vermogen van de lader (en dus de maximaal te leveren stroom) het dubbele is. En hoe zit het dan andersom? Kun je je iPad opladen met je iPhone-lader? Ja, maar dat gaat wel stukken langzamer dan met de iPad-lader (net als bij het aansluiten op een USB-poort, dan gaat het opladen ook langzaam).
                Bron : iPadplanet.nl

                Maw, ik heb dus een stekker nodig die 10 watt levert . . .

                Dit is de originele :

                Last edited by Franciskine; 29 mei 2010, 19:03.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: USB lader met 10V output voltage

                  Watt = Volt X Ampere, dus de originele is 5V x 2A = 10 Watt. Waar zit het probleem ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB lader met 10V output voltage

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, het zit hem dus ergens anders in : De iPad-lader is 10 watt, terwijl die van de iPhone slechts 5 watt is. Zo vraagt een iPhone 1 ampère stroom bij een spanning van 5 volt, vandaar dat het vermogen van de lader 5 watt is. Sluit je een iPad-lader van 10 watt aan op je iPhone, dan vraagt hij ook 1 ampère stroom bij 5 volt spanning en is het vermogen nog steeds 5 watt. Ondanks het feit dat het maximale vermogen van de lader (en dus de maximaal te leveren stroom) het dubbele is. En hoe zit het dan andersom? Kun je je iPad opladen met je iPhone-lader? Ja, maar dat gaat wel stukken langzamer dan met de iPad-lader (net als bij het aansluiten op een USB-poort, dan gaat het opladen ook langzaam).
                    Bron : iPadplanet.nl

                    Maw, ik heb dus een stekker nodig die 10 watt levert . . .

                    Dit is de originele :

                    Lijkt me toch straf : Het is de weerstand van het toestel dat je aansluit dat bepaalt hoeveel stroom er vloeit. 5V op een weerstand van 5 ohm zorgt voor een stroom van 1 A, en dus een vermogen van 5 Watt.
                    Als je die andere lader van 10Watt aansluit op diezelfde belasting zal ook een stroom vloeien van 1 A (over diezelfde weerstand), en dus zal dat vermogen nog altijd 5 W zijn...
                    Om aan die 10 W te geraken moet de weerstand van de belasting halveren., dus 2.5 ohm, en dan zal die voeding wel 10W leveren.
                    Of je dus een voeding van 5 W, 10 W of 1000 W gebruikt doet niets terzake. De spanning blijft 5 V (want anders blaas je het zaakje op), de weerstand blijft gelijk (want je laadt hetzelfde toestel op), en dus vloeit 1 A en heb je 5 W...

                    R=U/I, P=U*I of P=R*I^2...

                    dus 5*1^2= 5W en 2.5*2^2 = 10W

                    De Iphone heeft dus een interne weerstand die 2x hoger ligt dan die van de Ipad. De lader van de Ipad kan je gebruiken om een Iphone op te laden, de lader van een Iphone zou ik niet gebruiken om de Ipad op te laden. Die zal normaal maar max. 1 A kunnen leveren. De Ipad zal die "forceren" om 2 A te leveren, waardoor die niet bijster lang zal meegaan...
                    Last edited by polleke_cgc; 29 mei 2010, 23:05.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: USB lader met 10V output voltage

                      Hier kan je een aantal USB-laders vinden, maar de meeste leveren toch maar maximaal 1A. Let er ook op dat je er eentje met de juiste stekker kiest, anders zal die niet in het stopcontact passen:


                      Een iPad zal wel meer verbruiken dan een iPhone, daarom is de lader/adapter ook voorzien op die stroomsterkte.

                      Bij Dealextreme moet je niets bestellen als het echt dringend is, maar uiteindelijk geraakt het toch altijd wel hier (3 tot 4 weken moet je gewoonlijk wachten).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: USB lader met 10V output voltage

                        Ik had thuis nog iets liggen om mijn HTC via het stopcontact op te laden en heb dat eens uitgeprobeerd . . . werkt dus perfect voor de iPad, ik zie zelfs geen tijdverschil in het opladen.

                        Last edited by Franciskine; 30 mei 2010, 09:39.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: USB lader met 10V output voltage

                          't Is wel zo dat er signalen in de kabel gebruikt worden om aan de iPod/iPhone/iPad door te geven dat het veilig is om op te laden. Ik heb hier zo'n Philips Li-Ion plug-in batterij en daar zit een speciaal USB plugje bij met weerstandjes in om m'n iPhone te overtuigen dat het mag opladen.

                          'k Ben blij dat het met je HTC lader lukt, maar da's geen garantie dat het werkt met eender welke 220v-USB omvormer.

                          Volgens de informatie die ik gevonden heb, moet de USB data- lijn op 2.8V staam en de data+ lijn op 2.0V. Anders gaat die klagen dat de accesoire niet compatibel is.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: USB lader met 10V output voltage

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Dat bedoel ik inderdaad, en blijkbaar bestaan er dus geen dergelijke laders met 10v
                            Toevallig even vergist dus tussen 10V en 10W? Maar dat had je ondertussen ook al door.
                            Wel een groot verschil.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: USB lader met 10V output voltage

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik had thuis nog iets liggen om mijn HTC via het stopcontact op te laden en heb dat eens uitgeprobeerd . . . werkt dus perfect voor de iPad, ik zie zelfs geen tijdverschil in het opladen.

                              ]
                              opletten met je lader of er komt rook uit je ipad en nadien een duif

                              http://www.youtube.com/watch?v=cbI0r...ayer_embedded#!

                              Comment

                              Working...
                              X