Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

documentaire vs reportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • documentaire vs reportage

    het verschil tussen de twee is voor mij zeer klein,
    na onderzoek in de weinige boeken en bronnen die je vindt, ben ik niet zoveel wijzer geworden.

    Kan iemand mij duidelijk aantonen wat het verschil is?

  • #2
    Re: documentaire vs reportage

    Oorspronkelijk geplaatst door greetgraat Bekijk bericht
    het verschil tussen de twee is voor mij zeer klein,
    na onderzoek in de weinige boeken en bronnen die je vindt, ben ik niet zoveel wijzer geworden.

    Kan iemand mij duidelijk aantonen wat het verschil is?
    geen idee, zet er eens een paar foto's bij.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: documentaire vs reportage

      Een reportage geeft de feiten en gebeurtenissen. Een informatief programma/fotoreportage dus. Meestal zonder weinig achtergrondinformatie.

      Een documentaire zal de feiten duiden. M.a.w de maker zal zijn perceptie van de feiten "documenteren". In een gefilmde documentaire zal je ook wel eens muziek horen ter ondersteuning van de beelden.
      Last edited by weebee; 28 mei 2010, 15:03.
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

      Comment


      • #4
        Re: documentaire vs reportage

        Enkele voorbeelden van documentaire fotografie: Joel Sternfeld, Stephen Shore, Bernd en Hilla Becher, Taryn Simon, Thomas Struth...

        Comment


        • #5
          Re: documentaire vs reportage

          tis natuurlijk erg zwart-wit, maar: reportage: krant (1 fotoshoot, kortstondig), documentaire: tijdschrift (à la NG, lange tijd opnames gaan maken ter plaatste)

          ik kan mij natuurlijk vergissen, maar dat is wat ik mij er bij voorstel
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment

          Working...
          X