Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNT Post : Belgisch klagen mag niet

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TNT Post : Belgisch klagen mag niet

    Kan iemand mij zeggen waar ik een klacht vanuit Belgie bij TNT Post kan plaatsen.

    Alle mogelijkheden die ik op hun website probeer, hebben het probleem dat een adres gevraagd wordt, maar ze dus mijn gegevens niet aanvaarden omdat het formaat niet voldoet aan het Nederlands formaat van postcode bv., idem voor telefoonnummer.

    Ze verzekeren internationaal levering binnen de 24 uur. Mijn pakket besteld op 19 mei (bij Profotonet) werd 20 mei aan TNT Post afgeleverd en ik heb nog steeds niets ontvangen Track en Trace blijft ook staan op
    21.05.2010, verzonden naar land van bestemming.

    Ik ben vrij lastig moet ik zeggen
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

    dit staat op hun website ,gevonden via google '' tnt post klacht''
    Onze afdeling Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 18.00 uur en zaterdag van 09.00 – 16.00 uur. Gaat uw klacht over het verzenden van pakketten? Hiervoor gelden andere tijden: van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

    * telefoon 0031 058 233 33 33

    Comment


    • #3
      Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

      Thx Fabbe, maar ik zoek in eerste instantie toch nog even naar een 'gratis' alternatief...
      (of wie weet valt mijn pakket morgen nog uit de lucht gevallen)
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

        Voor klachten is telefonisch altijd een betere oplossing. En zo duur is het niet meer om naar Nederland te bellen. Tkost minder dan met een gsm te bellen.
        Ze kunnen je dan ook direct feedback geven en zeggen waar het pakje ligt.

        Comment


        • #5
          Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

          Neem contact op met de afzender. Die hebben meestal contracten met pakjesdiensten en voor goede klanten steken die wel hun handen uit de mouwen. Leg druk op Profotonet en alles komt goed
          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
            Neem contact op met de afzender. Die hebben meestal contracten met pakjesdiensten en voor goede klanten steken die wel hun handen uit de mouwen. Leg druk op Profotonet en alles komt goed
            Bedankt, dat heb ik ondertussen gedaan (email). Ik zal morgen wel horen wat ze te zeggen hebben...
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

              Ondertussen contact opgenomen met Profotonet en een goeie snelle service terug.
              De fout ligt bij TNTpost, het pakket is niet te traceren. Er is een procedure opgestart binnen TNT en duurt 1 tot 2 weken vooraleer dat opgelost is.. zucht zeg
              Profotonet stuurt me vandaag de foto's terug door en - als TNT deze keer wil meewerken - hoop ik ze op tijd te hebben (volgende dinsdag) en dan is de druk hopelijk zoals ik het hoop dat het is.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                Ik heb onlangs een accu besteld in Nederland, die is (ook via TNT) 14 dagen onderweg geweest (foto's vanuit Duitsland zijn op 2 werkdagen hier, zelfs een pakje vanuit China is sneller hier dan een accu vanuit Nederland).

                Bij Yagoda (waar ik de accu had besteld) vroegen ze om nog wat geduld te hebben toen ik na 13 dagen vroeg of er niets was misgelopen, ze zeiden dat het wel meer gebeurt dat pakjes via TNT erg lang onderweg zijn (de volgends dag stak de accu in mijn brievenbus).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  ze zeiden dat het wel meer gebeurt dat pakjes via TNT erg lang onderweg zijn (de volgends dag stak de accu in mijn brievenbus).
                  Dan moeten ze op hun website geen levering beweren binnen 24u voor 97% van de gevallen
                  En kwam er dan vandaag nog bij dat mijn bestelling bij Pixum allemaal kreuken had in de hoeken van de foto's Ze willen de foto's ook wel opnieuw doorsturen, maar ja, tegen dat ik die dan heb.
                  Profotonet had de foto's 3 uur na mijn klacht al op de post gedaan, dus daar wel een dikke service pluim
                  Ik moet mijn foto's dinsdag 1 juni inleveren, dus dat wordt hier nog stressen (sebiet nog eens extra dubbel gaan betalen bij een lokale fotoboer) gewoon omdat de post niet deftig werkt
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                    Als het snel moet gaan steeds telefoon gebruiken. Nooit op email wachten. Soms werkt dat wel bij kalme periodes maar weet je bent niet alleen. Hopelijk komt het snel voor jou in orde.

                    Comment


                    • #11
                      Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                      Twee maal besteld in Nederland en de dag na dat het pakje bij de leverancier werd opgehaald was het hier. Er kan natuurlijk altijd wat mislopen en moet je gaan klagen. Zoals gezegd, best via webshop waar je de bestelling geplaatst hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Twee maal besteld in Nederland en de dag na dat het pakje bij de leverancier werd opgehaald was het hier. Er kan natuurlijk altijd wat mislopen en moet je gaan klagen. Zoals gezegd, best via webshop waar je de bestelling geplaatst hebt.
                        Is gebeurd ondertussen. Maar blijkbaar willen de bestellingen bij mij niet meewerken Ik hoop dat maandag alles er is. Beide webshops hebben de foto's een paar uur na mijn klacht opnieuw doorgestuurd, dus nu hopen dat die maandag in de bus liggen (zonder beschadiging ook)...
                        Ik zal 'gewoon' pech gehad hebben...
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                          al regelmatig bij Yagoda iets besteld dat met TNT geleverd werd; nooit langer dan 3 dagen op gewacht, en meestal netjes op 2 dagen als er online betaald werd via ideal .. als ik koos voor bankoverschrijving duurde het typisch een week omdat ze pas verzenden na ontvangst van de betaling bij bankoverschrijving, bij online betaling via ideal wordt er dadelijk verzonden. Ik vraag wel steeds het tracking nr op te geven bij verzending.

                          Comment


                          • #14
                            Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                            al regelmatig bij Yagoda iets besteld dat met TNT geleverd werd; nooit langer dan 3 dagen op gewacht, en meestal netjes op 2 dagen als er online betaald werd via ideal .. als ik koos voor bankoverschrijving duurde het typisch een week omdat ze pas verzenden na ontvangst van de betaling bij bankoverschrijving, bij online betaling via ideal wordt er dadelijk verzonden. Ik vraag wel steeds het tracking nr op te geven bij verzending.
                            Mja, ik woon in het gat van Pluto zeker (al is het wel de Vlaamse hoofdstad) , want ondertussen ook alweer 3 dagen onderweg (de 2de zending dus al) en nog steeds niets gekregen. Ik lees op de website dat ze op maandag niet leveren en mijn deadline voor die foto's is dinsdag Ik vraag me trouwens af wie die percentages van leveringe op hun website nakijkt, want dit zijn nu al 2 pakketten die niet binnen hun percentage vallen. TNT Post, het trekt op niks, dat is mijn ervaring...
                            Als dit echt de manier van werken is bij TNT, dan is Profotonet jammer genoeg een klant kwijt. Ik kan het echt niet maken dat ik weken op een bestelling moet wachten. Ik had mijn eerste bestelling dus ondertussen al ruim 10 dagen geleden doorgestuurd.

                            De Track en Trace vind ik ondertussen ook alweer heel koosjer, want overal staan XXX'en ook bij adres afzender. Een paar dagen geleden stonds daar 'fout' en nu 'xx' en ondertussen staat mijn bestelling alweer een paar dagen 'Zending gesorteerd voor het land van bestemming'. Ik heb er dus helemaal geen goed oog in
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                              al regelmatig bij Yagoda iets besteld dat met TNT geleverd werd; nooit langer dan 3 dagen op gewacht, en meestal netjes op 2 dagen als er online betaald werd via ideal .. als ik koos voor bankoverschrijving duurde het typisch een week omdat ze pas verzenden na ontvangst van de betaling bij bankoverschrijving, bij online betaling via ideal wordt er dadelijk verzonden. Ik vraag wel steeds het tracking nr op te geven bij verzending.
                              Mijn eerste bestelling was er ook na een paar werkdagen, het ligt niet aan Yagoda, want ze hebben de accu ook vrij snel verzonden (dat zag ik aan de datum). Het pakje is gewoon héél lang onderweg geweest, ik denk dat TNT soms de pakjes te voet brengt (maar dan zou het nog veel sneller hier geraakt zijn).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X