Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop kopen + waar ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke laptop kopen + waar ??

    Met de centjes van haar communie, wil dochterlief een laptop kopen.
    Die moet vooral dienen om te chatten en te surfen maar ook om spelletjes (genre De Sims) te spelen.

    In de folder van de Makro staat een HP G72-130ED voor 649€ (+ kit van logitech):
    - 17" scherm
    - Intel core i3-350M
    - 4 GB DDR3 RAM
    - 500GB schijf
    - Intel HD grafisch systeem
    Lijkt mij niet slecht voor die prijs (correct me if i'm wrong). Alleen vraag ik me af welke service je krijgt als er iets aan scheelt ...

    Bij de winkel om de hoek raden ze een Samsung aan:
    NP-R730-JSo4BE voor 749€
    - 17" scherm
    - Intel core 2 duo T6600
    - 4GB DDR3 RAM
    - 500 GB schijf
    - Nvidia GT310M 512MB
    100€ meer, een mindere processor, geen idee hoe het zit met de video-kaarten.

    Of heeft er iemand een ander/beter voorstel ?
    By the way: wij wonen in de regio Kortrijk.

    Thanks,
    Kristof.
    Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

  • #2
    Re: Welke laptop kopen + waar ??

    Misschien is dit iets:

    http://ecomm.euro.dell.com/dellstore...3-ec598f79054c

    De eerste laptop die je voorstel is niet echt geschikt voor games (videokaart)
    De tweede laptop heeft een iets mindere processor, maar is grafisch beter.

    De Dell laptop die ik voorstel heeft de snellere processor en ook een betere videokaart voor games.
    Last edited by PVA; 26 mei 2010, 18:34.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Welke laptop kopen + waar ??

      Ik zou hier www.aios.be ook eens mijn licht opsteken, ik geloof dat die winkel een afhaalpunt heeft in Deerlijk (op afspraak dan wel). Doorgaans heel goeie prijzen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Welke laptop kopen + waar ??

        Mijn huidige desktop is ook een Dell. Daar heb ik geen klagen van.
        Kan je eens het type doorgeven, want via de link krijg ik niet direct een toestel te zien ...

        Thanks,
        Kristof.
        Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

        Comment


        • #5
          Re: Welke laptop kopen + waar ??

          bij de promoties - laptop:

          NIEUW Dell Studio 17
          INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
          Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
          17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
          1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
          3.072 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
          500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
          DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke laptop kopen + waar ??

            Dell, niet twijfelen...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Welke laptop kopen + waar ??

              Ik heb me op advies van iemand een paar maanden geleden een Samsung (R780)
              gekocht en daar ben ik uitermate tevreden van.

              Comment


              • #8
                Re: Welke laptop kopen + waar ??

                Ik heb voor mijn kinderen ook al 2 keer Dell gekocht, een netbook Latitude 2100 en een Studio 15.

                Denk zeker eens na over die 17'. Voor een laptop is dat echt wel groot, en niet meer draagbaar, zeker niet voor een kind van 12-13 jaar.

                Ga maximum voor een 15', en als ik zou mogen kiezen zou het 13' worden.
                Als de laptop toch vast blijft staan, dan is 17' wel bruikbaar natuurlijk.

                Als het voor mij zou zijn, zou het de 13' Macbook worden, maar daarop is het natuurlijk moeilijk om de Sims te spelen, en die is waarschijnlijk ook wat duurder.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke laptop kopen + waar ??

                  Geen 17" nemen, veel te groot voor een kind.
                  Ik stel een 15" Dell voor, icm zo'n garantiepakket van Dell. Als er iets aan scheelt komen ze het bij jou thuis repareren.
                  Type, processor en grafische kaart maken zoveel niet uit als je dochter toch alleen maar wil chatten, surfen en Sims spelen: hou het simpel en goedkoop.

                  Waarom trouwens per se een laptop, ik neem aan dat ze hem toch niet echt mobiel gaat gebruiken - en met een desktop bepaal jij waar de pc staat, en waar je dus een oogje op je dochter kan houden tijdens het chatten/surfen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke laptop kopen + waar ??

                    Hallo,

                    Ik zou voor een Asus gaan. Standaard 2 jaar garantie en de meest betrouwbare notebook op de markt. Dell zit ergens in de middenmoot. HP is te droevig voor woorden.

                    Grootte hangt inderdaad af van gebruik. Op een vaste plek of.....

                    Mijn dochter (17 jaar) heeft een Asus EEE 1000 van iets meer dan 1 kilo. Sleept hem overal naar toe.

                    Mijn moeder (85 jaar) heb ik uitgerust met een 17 inch Asus. Die sleept er niet mee, maar kan er zonder bril mee werken.

                    Ikzelf zit meestal met de stokoude Compaq R3000 op de bank. Heb wel een kussentje nodig, anders verbranden mijn benen...

                    Mijn vrouw heeft een hekel aan laptops. Zit dus altijd achter de HP slimline (gekocht met korting toen ik nog bij HP werkte). Alles is al stuk geweest aan dit kreng.

                    Mijn zoon pakt vaak mijn Toshiba van mijn werk. Perfecte apparaten. Na Asus de betrouwbaarste...

                    Ik zou er wel gelijk een aanschaffen met een stevige videokaart (1GB). Daar draait Sims3 nu als een tierelier op, maar of de games die over 3 jaar uitkomen dit ook doen, is zeer twijfelachtig.

                    Groet,

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke laptop kopen + waar ??

                      1 en vooral : het merk doet zeer weinig terzake. De inhoud is van al die dingen hetzelfde (als je er neemt met dezelfde specs). Wereldwijd komen ze zelfs uit dezelfde fabrieken (die dus voor meerdere merken werken). Ook die allomgeprezen apple macbooks komen uit die fabrieken. Waarom zou een Asus dan plots betrouwbaarder zijn dan een Toshiba, HP, Packard Bell of Macbook ?
                      De verschillen per prijsniveau zijn veel meer significant, dan de verschillen per merk !!!
                      Ben zelf een 5-tal jaar netwerkbeheerder geweest in een firma waar niets anders stond dan HP en Compaq modellen, en zeer weinig problemen gehad (en dat ging dan over servers, switches, desktops, laptops, workstations, (allé : heel de reutemeteut)...)

                      De service is van bijna alle merken even slecht. Vroeger werden die nog in de verkooppunten hersteld, nu gebeurt dat enkel nog voor de modellen bedoeld voor de professionele markt (maar die zijn meestal behoorlijk duur). Je kan overal wel bv. een 3 jaars next business day on site garantie aankopen, maar die kost zowat de helft van de prijs van een laptop... Met de gewone garantie worden die dingen dus gewoon opgestuurd, en ben je ze dus kwijt voor een week of 3...

                      Persoonlijk zou ik gewoon een PC winkel binnenstappen, en daar wat info vragen. Met wat geluk vind je daar de mensen met de meeste kennis. Afhankelijk van de prijs die je wil spenderen zal je wel wat vinden. Veel meer dan een 700 € moet dat voor normaal gebruik niet kosten...
                      De mijne kost een pak meer, maar ik gebruik het ding oa ook voor 3D CAD programma's...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke laptop kopen + waar ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Waarom zou een Asus dan plots betrouwbaarder zijn dan een Toshiba, HP, Packard Bell of Macbook ?
                        Is niet plots....



                        1 en vooral : het merk doet zeer weinig terzake. '
                        Merk bepaald service nivo....

                        Ben zelf een 5-tal jaar netwerkbeheerder geweest in een firma waar niets anders stond dan HP en Compaq modellen, en zeer weinig problemen gehad (en dat ging dan over servers, switches, desktops, laptops, workstations, (allé : heel de reutemeteut)...)
                        Ben zelf 10 jaar werkzaam geweest bij Compaq/HP... Servers zijn perfect. Laptops storingsgevoelig...

                        Groet,

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke laptop kopen + waar ??

                          In ieder geval bedankt voor de reacties.
                          Dat Asus iets beter scoort qua betrouwbaarheid had ik ook al ergens gelezen. Maar op het eerste gezicht vind je die ook enkel in on-line shops.

                          Het lijkt er op dat het een Dell Studio 15 zal worden:
                          - 15" scherm dus
                          - Intel i3-330
                          - 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470
                          - 3 GB DDR3 RAM
                          - 250 GB schijf
                          - 3j in-home support bijgenomen
                          Komt alles samen op 700€. Of neem ik toch beter 4GB geheugen (kost 40€ extra).

                          Thanks,
                          Kristof.
                          Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke laptop kopen + waar ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
                            In ieder geval bedankt voor de reacties.
                            Dat Asus iets beter scoort qua betrouwbaarheid had ik ook al ergens gelezen. Maar op het eerste gezicht vind je die ook enkel in on-line shops.
                            In Nederland niet....

                            http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022577

                            En waar koop je een Dell in belgie ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke laptop kopen + waar ??

                              in belgie kan je dell ook in de carrefour kopen, ineens 2j garantie dan ... maar je kan 'm dan ni zelf samenstellen ...

                              Comment

                              Working...
                              X