Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Druppel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Druppel.



    Wat denken jullie?
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Druppel.

    Het is wel een mooi druppeltje op het juiste moment maar het is net niet scherp genoeg.

    Het licht dat waarschijnlijk linksboven weerkaatst op de rand van de recipient maakt daar een deel nogal overbelicht waardoor het verloop van het licht helemaal onnatuurlijk overkomt.

    Een lager standpunt doet het gewoonlijk ook beter bij dit soort onderwerpen.

    frans
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Druppel.

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Het is wel een mooi druppeltje op het juiste moment maar het is net niet scherp genoeg.

      Het licht dat waarschijnlijk linksboven weerkaatst op de rand van de recipient maakt daar een deel nogal overbelicht waardoor het verloop van het licht helemaal onnatuurlijk overkomt.

      Een lager standpunt doet het gewoonlijk ook beter bij dit soort onderwerpen.

      frans
      Oke bedankt, over het licht en scherpte heb je wel gelijk maar het maakt het denk ik ook wel iets interessanter om naar te kijken
      Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

      Comment


      • #4
        Re: Druppel.

        Zeker blijven doorgaan.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Druppel.

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Zeker blijven doorgaan.
          Dankje!
          Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

          Comment


          • #6
            Re: Druppel.

            chocomelk?
            het standpunt is inderdaad verrassend, maar de druppel zelf, of het opspringen ga je beter zien als je meer door de benen gaat denk ik
            wel mooi met die cirkels

            groetjes
            hilde
            groetjes
            hilde

            Comment


            • #7
              Re: Druppel.

              Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
              chocomelk?
              het standpunt is inderdaad verrassend, maar de druppel zelf, of het opspringen ga je beter zien als je meer door de benen gaat denk ik
              wel mooi met die cirkels

              groetjes
              hilde
              OKe bedankt, maar hoe de je dat dan, je moet dan echt een helemaal zwarte achtergrond hebben ofzo, waar ik de bak met melk had staan staat een spiegel, en als ik lager ging zie je ook de rand van de bak... ik zou dit graag leren, want een lager standpunt is inderdaad wel mooier denk ik
              Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

              Comment


              • #8
                Re: Druppel.

                Met zulke foto's moet je een (of meerdere) externe flashes achter de druppel plaatsen. Als achtergrond wordt meestal melkglas gebruikt. Maar ik heb zo'n witte deksel van een ikea doos gebruikt. Trofast of zoiets

                Hier is nog een collision drop van mij. Het was ook mijn eerste winter dat ik druppels gefotografeerd heb, dus ik ben zeker geen pro
                Collision drop

                Als je meer uitleg wil mail je me maar.

                Comment


                • #9
                  Re: Druppel.

                  Oorspronkelijk geplaatst door larme_eternelle Bekijk bericht
                  Met zulke foto's moet je een (of meerdere) externe flashes achter de druppel plaatsen. Als achtergrond wordt meestal melkglas gebruikt. Maar ik heb zo'n witte deksel van een ikea doos gebruikt. Trofast of zoiets

                  Hier is nog een collision drop van mij. Het was ook mijn eerste winter dat ik druppels gefotografeerd heb, dus ik ben zeker geen pro
                  Collision drop

                  Als je meer uitleg wil mail je me maar.
                  dankje voor de uitleg! Welke flitsers (daadloos? zoja hoe?) gebruik je, en welke lens?

                  groeten joep!
                  Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

                  Comment

                  Working...
                  X