Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De verzekering Kafka

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De verzekering Kafka

    We gingen op reis en sloten bij VAB een bagageverzekering af. Dat kostte ons 139 euro.
    Eén van onze bagagevaliezen loopt een scheur op.
    Ik heb echter brute pech: die valies kostte maar 40 euro en ze hanteren een vrijstelling van 49,58 euro. Begrijpe wie kan: als mijn ganse valies met inhoud verloren gegaan was had ik misschien twee of driehonderd euro uitbetaald gekregen, maar een luttel bedrag betalen ze niet (het staat inderdaad zo in de polis).
    Die gasten zetten u op de duur aan tot "foefelen": als ik mijn tweede valies ook beschadigd aangeef krijg ik wel mijn geld terug en dan nog wel 80 euro. De logica van verzekeringsmaatschappijen ontsnapt me toch echt.
    Mijn grenzeloze allergie voor verzekeringen heeft dus opnieuw een boost gekregen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: De verzekering Kafka

    Is toch met de meeste verzekeringen zo door de vrijstelling?
    Die vrijstelling is er net gekomen omdat te veel mensen de gekste dingen gingen aangeven. Vroeger kon je al een verbrand hemd (strijkwerk) aan de verzekering geven.
    Dit kost handenvol geld om zo'n dossiers te behandelen.
    Eigenlijk is het door al het gefoeffel en overdrijven dat zoiets ontstaan is en op de hoop toe alsmaar duurder wordt.
    Ik hoop dat je veel meer dan één valies mee had want 139€ betalen om iets van 300€ te verzekeren.
    En zeker dat die 139€ enkel voor de bagage was? Lijkt wel héél veel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: De verzekering Kafka

      Mijn verzekeringsmakelaar zegt botweg dat een bagageverzekering weggesmeten geld is. Kost veel geld en brengt toch niks op (je moet ieder item in de bagage bewijzen)
      Nuff said.

      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: De verzekering Kafka

        Die 139 euro is een jaarpremie voor het gezin, dus al onze bagage is verzekerd (maar dus wel enkel op voorwaarde dat je VEEL schade hebt).
        Dat men voor bepaalde verzekeringen een vrijstelling hanteert kan ik nog enigszins begrijpen, maar hier ontgaat me toch alle begrip voor hun werkwijze.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: De verzekering Kafka

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Mijn verzekeringsmakelaar zegt botweg dat een bagageverzekering weggesmeten geld is. Kost veel geld en brengt toch niks op (je moet ieder item in de bagage bewijzen)
          Nuff said.

          -m-
          Ik voel het nu ook zo aan.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: De verzekering Kafka

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Dat men voor bepaalde verzekeringen een vrijstelling hanteert kan ik nog enigszins begrijpen, maar hier ontgaat me toch alle begrip voor hun werkwijze.
            Als ze dit zo niet doen, dan moeten ze elke klant gegarandeerd iets uitbetalen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: De verzekering Kafka

              OK, ik lees toevallig in de luchthaven de polis grondig na, ik trek dan ook maar een scheur in de tweede reiszak en dan word ik vergoed (het dubbele nog wel van wat ik nu zou moeten krijgen). Wraakroepend vind ik, want als ik dus ga foefelen zorg ik ervoor dat de verzekeringen NOG duurder worden.
              Trouwens, ik heb een dossier laten openen in de luchthaven van Singapore, die mensen hebben de schade genoteerd, dus ik heb een sluitend dossier, alleen vraag ik te weinig geld.....
              Nu ja, ik zal er mijn slaap niet voor laten, de VAB zal misschien zo wel een klant verliezen.

              Even elders gaan piepen, daar is het zo mogelijk nog erger (vrijstellingen tot 500 euro !!!)
              Last edited by nete; 26 mei 2010, 15:38.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: De verzekering Kafka

                Bij het terug komen van mijn reis in Marokko vorig jaar kwam mijn valies ook beschadigd op de band. Het handvat bovenaan was afgebroken.

                Ik ben onmiddellijk naar de balie gegaan en daar kreeg ik een formulier mee die ik samen met de onkostennota moest terugsturen. Nieuw handvat met werk was een €20 en die heb ik enkele dagen na mijn aangifte ook mooi terug gekregen.

                Geen extra verzekering moeten voor afsluiten...
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: De verzekering Kafka

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                  Bij het terug komen van mijn reis in Marokko vorig jaar kwam mijn valies ook beschadigd op de band. Het handvat bovenaan was afgebroken.

                  Ik ben onmiddellijk naar de balie gegaan en daar kreeg ik een formulier mee die ik samen met de onkostennota moest terugsturen. Nieuw handvat met werk was een €20 en die heb ik enkele dagen na mijn aangifte ook mooi terug gekregen.

                  Geen extra verzekering moeten voor afsluiten...
                  Hier een gelijkaardig feit met British airways terug uit Oezbekistan , handvat en zijslot van een harde Samsonite afgebroken, naar hun balie en een week later een nieuwe aan de deur gebracht door een koerier, grt
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De verzekering Kafka

                    'k zal dan maar eens de mensen aanspreken zeker die in Singapore Airport een dossiertje aanmaakten. Ik was daar maar één dag, dus ik vertelde hen dat ze zelf niks moesten doen (buiten dat dossier), ik was toch verzekerd in België. Jaja, tot ik de laatste regel van de lange lijst "uitsluitingen" onder ogen kreeg.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: De verzekering Kafka

                      Jij vloog dan wel niet met een Europese maatschappij, maar ik las laatst de verplichtingen van Europese luchtvaartmaatschappijen eens door op de website van het European Consumer Centre http://www.eccbelgium.be
                      In Europa zijn ze in ieder geval verplicht de schade te vergoeden.

                      Comment

                      Working...
                      X