Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografie in kerken (trouw)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotografie in kerken (trouw)

    Hallo,

    ik vraag me al een hele tijd af hoe profs foto's in de kerk tijdens de ceremonie nemen?
    Ik heb de DVD van Zack Arias bekeken en die zei dat hij een paraplu in de kerk opstelde. Is dit genoeg om die hele massa mensen te belichten? Stoort dit ook niet tijdens de ceremonie? Of hoe wordt dit anders gedaan?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: fotografie in kerken (trouw)

    Ik begin met te zeggen dat ik in deze materie niet echt ervaring heb, maar zuiver technisch gezien ga je werken met twee lichtbronnen, namelijk het licht dat er is (omgevingslicht) en het licht dat je maakt (meebrengt) het flitslicht is snel genoeg om beweging te bevriezen, door het aanpassen van de sluitersnelheid krijg je meer of minder omgeving mee, het enige probleem om zo te werken is de meting, zeker bij nen trouw. Ik vermoed dus dat hier ofwel veel ervaring aan de orde is , ofwel er met een ETTL meting kan worden gewerkt.

    Dit alles is niet zo maar op een twee drie te zeggen en te beoordelen.
    Ik geef dit graag mee als snoepertje.


    MVG, jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: fotografie in kerken (trouw)

      post verwijderd
      Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:47.

      Comment


      • #4
        Re: fotografie in kerken (trouw)

        Hallo,

        werken met paraplu's tijdens een huwelijksceremonie is zo goed als onmogelijk en is vragen om problemen. Tijdens de dienst zou je ze geregeld moeten verplaatsen en zo in de problemen komen. Om nog maar te zwijgen van het storende karakter ervan. Op een doopceremonie heb ik het nog eens gedaan omdat de doopvont stond op een plekje waar 1/10 F2.8 iso 1600 niet echt bevorderlijk was om te werken.
        Werken met 2.8 zooms of lichtsterkere objectieven en naar smaak invulflitsen is aangewezen bij trouwmissen. De sfeer hou je erin met langere sluitersnelheden.

        Groeten Kristof
        Website http://www.kristofpattyn.be

        a lotta canonstuff

        Comment


        • #5
          Re: fotografie in kerken (trouw)

          Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          Hallo,

          werken met paraplu's tijdens een huwelijksceremonie is zo goed als onmogelijk en is vragen om problemen.
          Voor beginners is het inderdaad niet aan te raden. Maar voor gevorderde strobisten is dat geen probleem. Ze gebruiken die paraplu dan niet als directe bron, maar em is gericht naar boven om te bouncen. Een huwelijk is natuurlijk niet het moment om te experimenteren. Dus als je geen of weinig ervaring ermee hebt, niet doen.

          Comment


          • #6
            Re: fotografie in kerken (trouw)

            @ Psychodweep. Waarom zou je bouncen met een plu naar het plafond van een kerk op 8 meter hoogte? Zou dat niet makkelijker zijn om dan rechtstreeks te bouncen vanop het toestel? Gesteld dat het al een lichtgekleurd of bleek plafond is. De paraplu zal al wat van de fitssterkte van je speedlite wegnemen. Misschien met monoblocs dat de kracht meer toereikend zou kunnen zijn.
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment


            • #7
              Re: fotografie in kerken (trouw)

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Voor beginners is het inderdaad niet aan te raden. Maar voor gevorderde strobisten is dat geen probleem. Ze gebruiken die paraplu dan niet als directe bron, maar em is gericht naar boven om te bouncen. Een huwelijk is natuurlijk niet het moment om te experimenteren. Dus als je geen of weinig ervaring ermee hebt, niet doen.
              precies... met 2 flitsen kan je een vrij grote ruimte redelijk gelijkmatig uitlichten, hou rekening met de omgekeerde kwadraat wet en ga vooraf de verschillende plaatsen waar je moet fotograferen uit meten met een licht meter. Noteer telkens de diafragma waarde die je daar nodig hebt en dan is dit het enige waar je rekening mee moet houden.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: fotografie in kerken (trouw)

                Je kan een ganse zaal of kerk uitlichten door enkele strategisch geplaatste flitsers.

                Heb ooit eens een website tegengekomen van een trouwfotograaf die 16 flashes op allerlei plaatsen had staan en hangen.

                Ik heb dikwijls al eens een moeilijke situatie gehad die ik strobistway heb opgelost.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: fotografie in kerken (trouw)

                  voor het 'betere' licht te krijgen heb ik nog iets te weinig ervaring daarin maar wat ik je wel kan meegeven is iets uit eigen ervaring.
                  Ik weet nu niet of de trouw nog moet komen of al voorbij is maar aangezien het in een kerk is kan je best even vragen of het toegestaan is om foto's met flits te nemen in de kerk.
                  Ik heb het al verschillende keren gehoord dat het niet mag in de kerk en heb het zelf ook al meegemaakt met een communie.
                  Ik vind het ronduit belachelijk maar blijkbaar mag het in sommige kerken niet.


                  veel succes met de foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotografie in kerken (trouw)

                    Momenteel werk ik bij een huwelijk met 2 body's, lichtsterke lenzen + SB80-DX die ik manueel instel. Wat spelen met de ISO en in RAW schieten. Soms wel met een mini-softbox (lumiquest) op de flits.

                    Voor de "geposeerde" foto's poog ik op voorhand in de zaal al een plaatsje in te richten (draagbare studio)

                    Idd best eerst even vragen of flitsten is toegelaten in de kerk

                    Ah ja, en voor de shots aan de ingang van de kerk werk ik wel eens met een beperkte set-up met plu, zodat men niet uit een "donker" gat komt.
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotografie in kerken (trouw)

                      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Dat is écht wel snoepen, zo een site... waw
                      En die prijzen zien er mij nog menselijk uit, als je ziet wat je krijgt... Daarbij zal "nonkel Jef die 't altijd beter kan" wel niet teveel commentaar bij kunnen hebben.
                      die prijzen zijn wel in Engelse ponden hé. dus die moet je nog X1,5 doen.
                      Ik vind dat die toch al redelijk aan de zware kant zijn hoor.
                      Ga maar is kijken op de ze site
                      http://www.fotografie-vanimpe.be/blo...tage-weddings/
                      D300, glas en flitsers

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotografie in kerken (trouw)

                        Oorspronkelijk geplaatst door maxrogge Bekijk bericht
                        Hallo,

                        ik vraag me al een hele tijd af hoe profs foto's in de kerk tijdens de ceremonie nemen?
                        Ik heb de DVD van Zack Arias bekeken en die zei dat hij een paraplu in de kerk opstelde. Is dit genoeg om die hele massa mensen te belichten? Stoort dit ook niet tijdens de ceremonie? Of hoe wordt dit anders gedaan?

                        alvast bedankt
                        Probeer dat maar eens in de Vlaamse kerken... De meeste pastoors krijgen het al op hun heupen als je met twee fotografen de ceremonie probeert vast te leggen, laat staan dat je allerlei toestanden erbij gaat betrekken.
                        Ik heb het nog maar 2x klaargespeeld en dan ging het om het huwelijk van een "bekende persoon"...
                        "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                        Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotografie in kerken (trouw)

                          In de meeste kerken hier mag je inderdaad zelfs niet met flits fotograferen.
                          Op voorhand onderhandelen met de pastoor dat het niet om de 5 seconden gaat flitsen kan ook helpen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotografie in kerken (trouw)

                            Oorspronkelijk geplaatst door maxrogge Bekijk bericht
                            Ik heb de DVD van Zack Arias bekeken en die zei dat hij een paraplu in de kerk opstelde.
                            Klopt het dat deze DVD geweldig duur is? $250?
                            Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotografie in kerken (trouw)

                              Ik vraag me af waar jullie de tijd vandaan halen om overal flitsers te gaan opstellen ?
                              Of nemen jullie dan geen foto's van de opbouw van de suite aan de voordeur of zo.
                              Bij iedere trouw is het koeren en springen (bij het vertrek thuis van het koppel na het nemen van de suitefoto's ), om een paar sec eerder aan te komen aan de kerk en een parking plaats te vinden ( want meestal zijn alle vrienden met de dichtste parkingplaatsen al weg ). Laat staan dat je nog eesn tijd hebt om flitsers enz... op te stellen.
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                              Comment

                              Working...
                              X