Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70ies overbelichte sfeer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70ies overbelichte sfeer

    Ik wil een portret van iemand binnen op bed, maar met een felle overbelichte sfeer zoals in de seventies. Iemand een idee hoe je dat doet?

  • #2
    Re: 70ies overbelichte sfeer

    welkom op BD...


    toon eens een foto wat je precies bedoelt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: 70ies overbelichte sfeer

      [QUOTE=d_oracle;2678108]


      bedankt voor de verwelkoming. hier alvast de foto die ik wil nabootsen.

      Comment


      • #4
        Re: 70ies overbelichte sfeer

        Oorspronkelijk geplaatst door Belgiandiva Bekijk bericht
        ik denk dat de uitleg die je op je flickr pagina gekregen hebt er dicht bij zit... vermoedelijk een beauty dish die naar de camera gericht staat en voldoende licht op het model, want ik zie weinig schaduw... grote lichtbron...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: 70ies overbelichte sfeer

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik denk dat de uitleg die je op je flickr pagina gekregen hebt er dicht bij zit... vermoedelijk een beauty dish die naar de camera gericht staat en voldoende licht op het model, want ik zie weinig schaduw... grote lichtbron...
          Ik zie vooral een photoshop flare/lichtbron eigenlijk feitelijk.

          Lijkt mij logischer dan een zwevend licht rechtsboven van het model.

          Comment


          • #6
            Re: 70ies overbelichte sfeer

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Ik zie vooral een photoshop flare/lichtbron eigenlijk feitelijk.

            Lijkt mij logischer dan een zwevend licht rechtsboven van het model.
            je zou wel eens gelijk kunnen hebben, ik zal 't van 't weekend eens uitproberen...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: 70ies overbelichte sfeer

              Volgens mij zoek je het effect van die zeemzoete foto's à la David Hamilton.
              Die bekwamen hun effect mede door het gebruik van pastelfilters of softfilters.
              Een andere truuk uit die tijd was een neutraal filter met een nylonkous voor of een neutraal filter met een veeg vaseline...

              Comment


              • #8
                Re: 70ies overbelichte sfeer

                Dank u wel heren, ik probeer de flitsen uit, weliswaar geen beauty dish, maar met softboxen. En dat van die light flare in photoshop pluis ik ook nog uit. David Hamilton kan me wel bekoren.

                Comment

                Working...
                X