Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

    Toen ik deze morgen per toeval een verkiezingsbrochure opendeed stond er bij één van de projecten een groepsfoto van de locale judoclub.
    Mijn zoon stond hiertussen en ik ben hier absoluut niet mee opgezet.
    Hij is nog minderjarig, en we hebben absoluut nooit toelating gegeven om deze foto te gebruiken voor publicatie in een verkiezingsbrochure.

    Voor ik die partij wil vragen om uitleg wil ik toch vragen wat er mag en niet mag.

    Eerlijk gezegd is de foto relatief klein, en ik herken mijn zoon omdat ik hem ken en aan zijn 'postuur'.

  • #2
    Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

    als ik me niet vergis bestaat er zo iets als portretrecht en wet op de privacy dus volgens mij kan je daar zeker wel een punt van maken.

    ik zou daar ook niet opgezet mee zijn... Stel je maar eens voor dat het voor een partij is waar je helemaal niet mee instemt.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

      ook eens praten met de judoclub.
      zij kunnen ook gezegd hebben dat de foto in die brochure mocht.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        als ik me niet vergis bestaat er zo iets als portretrecht en wet op de privacy dus volgens mij kan je daar zeker wel een punt van maken.
        Gelden er geen andere regels voor groepsfoto's? 't Is maar een vraag.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          ook eens praten met de judoclub.
          zij kunnen ook gezegd hebben dat de foto in die brochure mocht.
          dan zouden ze toch wel eerst met de ouders van de kinderen op de foto horen of die dat willen lijkt me...

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Gelden er geen andere regels voor groepsfoto's? 't Is maar een vraag.
          goh, zou niet weten waarom eigenlijk... t is niet omdat er iemand langs je op de foto staat, dat ze zonder jouw toestemming je gezicht mogen gebruiken op drukwerk en zo...

          afin, dat lijkt mij logisch maar de belgische wet kan daar wel eens minder logisch in zijn zeker
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
            Gelden er geen andere regels voor groepsfoto's? 't Is maar een vraag.
            yep... heel andere regels.
            maar daar zijn we hier al zoveel keer op ingegaan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

              Zou ik persoonlijk ook niet mee opgezet zijn en als je ziet hoe strenger men de laatste jaren geworden is op foto-en videoprivacy, zou ik daar zeker een punt van maken.
              Bij ons op school moeten de ouders van elke leerling die op een foto staat en deze foto wordt op de site gezet, bevraagd worden of ze daar wel de toestemming voor geven.

              Dit verhaal kan dus ook een heel lastig staartje krijgen.
              Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Eerlijk gezegd is de foto relatief klein, en ik herken mijn zoon omdat ik hem ken en aan zijn 'postuur'.
                doe geen moeite, de persoon moet duidelijk herkenbaar zijn en een duidelijk deel van het beeld vormen. Wat natuurlijk op zich al discutabel is, maar wat je hier stelt maakt dat je toch weinig recht van spreken hebt. Maar zoals Bouk al zei, daar is hier al veel over gesproken dus gebruik eens de zoekfunctie?

                Een portret is nog iets anders, maar als hij zo onduidelijk is zou ik er persoonlijk sowieso geen punt van maken... maar da's persoonlijk zoals ik al zei.
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                  Als ik een zoon zou hebben zou ik het mij serieus aantrekken als er ineens een foto van hem in een verkiezingsbrochure staat. Of ie nu bijna herkenbaar of volledig herkenbaar is. Niet herkenbaar is een andere zaak maar als mensen die hem kennen, hem kunnen herkennen zou ik het niet waarderen dat hij meteen met die partij geassocieerd wordt...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                    en wat voor probleem krijg je, als je kind als enige niet op een niet confronterende groepsfoto staat omdat je vader of moeder dat niet willen.
                    heeel frustrerend voor een kind hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                      Het zal ik dan maar zijn maar ik snap het probleem niet. Politici zijn meer dan zakkenvullers, profiteurs etc. Die beslissen ook over subsidies etc.
                      Is het dan zo erg dat deze op een groepsfoto staat bij een sportvereniging? Een beetje tolerant zijn hé mensen. We hebben het hier over een groepsfoto, niet een portretfoto.
                      Wat zou de wereld toch eenvoudiger zijn met een beetje toleratie voor elkaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Het zal ik dan maar zijn maar ik snap het probleem niet. Politici zijn meer dan zakkenvullers, profiteurs etc. Die beslissen ook over subsidies etc.
                        Is het dan zo erg dat deze op een groepsfoto staat bij een sportvereniging? Een beetje tolerant zijn hé mensen. We hebben het hier over een groepsfoto, niet een portretfoto.
                        Wat zou de wereld toch eenvoudiger zijn met een beetje toleratie voor elkaar.
                        probleem is niet dat er een politieker opstaat maar dat TS zijn zoon er opstaat en dat deze voor politiek drukwerk gebruikt werd.
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                          Hoe komt die partij aan die foto?
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                            Hoe komt die partij aan die foto?
                            Vraag ik mij ook al heel de tijd af...
                            Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              probleem is niet dat er een politieker opstaat maar dat TS zijn zoon er opstaat en dat deze voor politiek drukwerk gebruikt werd.
                              En nog zie ik het probleem niet. Als een burgemeester op een foto staat met pakweg het miniementeam en dit komt dan in de gemeentelijke krant/infoblad is dat dan ook politiek?

                              Comment

                              Working...
                              X