Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20km van Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20km van Brussel

    Yow,

    Doet er nog iemand mee volgende week aan de 20km van Brussel? Iemand al meegedaan? Ik ben ingeschreven alleszins en ben daarnet nog 10km gaan trainen. Het is m'n eerste deelname en weet niet wat te verwachten. Het doel is dan ook niet spectaculair, uitlopen en liefst binnen de 2 uur.

    Weet er iemand hoe je het best met de auto aan de start geraakt? Kunnen supporters tijdens de wedstrijd goed volgen? Kunnen zij makkelijk van de start naar de finish?
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

  • #2
    Re: 20km van Brussel

    Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
    Yow,

    Doet er nog iemand mee volgende week aan de 20km van Brussel? Iemand al meegedaan? Ik ben ingeschreven alleszins en ben daarnet nog 10km gaan trainen. Het is m'n eerste deelname en weet niet wat te verwachten. Het doel is dan ook niet spectaculair, uitlopen en liefst binnen de 2 uur.

    Weet er iemand hoe je het best met de auto aan de start geraakt? Kunnen supporters tijdens de wedstrijd goed volgen? Kunnen zij makkelijk van de start naar de finish?
    één goude tip
    hou nog wat brandstof over voor de 3 laatste km

    Comment


    • #3
      Re: 20km van Brussel

      Oorspronkelijk geplaatst door kazan Bekijk bericht
      één goude tip
      hou nog wat brandstof over voor de 3 laatste km
      Zware kilometers?
      GO ON...BE A TIGER!!!

      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

      Comment


      • #4
        Re: 20km van Brussel

        Het uitkomen van de tunnels op de Louisalaan zijn slechts een voorproefje. De laatste kilometers is het constant bergop, daar "sneuvelen" de meesten die onvoldoende hebben getraind.
        Heb twee jaar geleden meegelopen, deed er net iets meer dan twee uur over. Zelfde periode vorig jaar mocht ik niet lopen wegens een hernia. Dit jaar te laat ingeschreven.
        Als je met de wagen wil komen rij dan tot aan de rand van Brussel en neem vervolgens de metro.
        Als je voldoende hebt getraind dan lukt het je wel. Het komt er op aan voldoende te doseren. En op moeilijke momenten halen de supporters langs de weg je er wel door.
        Veel plezier.
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #5
          Re: 20km van Brussel

          Is ook mijn eerste keer. Ben pas begonnen met lopen met het oog op de 20km. Niet echt vol kunnen trainen door blessures maar soit. Vorige week goeie training 15km. Vandaag compleet choco na 12,5km. Het was hier dan wel 30°. Als het volgende week ook zo warm is ga ik niet te voortvarend starten. Parcours in Brussel is op en af en het einde is serieus omhoog.

          Comment


          • #6
            Re: 20km van Brussel

            Veel succes Er doen 2 collega's mee van me. De ene wil onder de 2u, de andere gaat voor 1u40

            Ikzelf hoop volgend jaar te kunnen mee doen Eerst nog wat trainen
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: 20km van Brussel

              Ik heb dat loopfestijn al meer dan 20 keer gelopen en zal er dit jaar ook weer bij zijn.

              Volgen tijdens de wedstrijd voor begeleiders is niet te doen en verboden. Als je parcours heel goed kent kun je de fiets van hier naar ginder rijden. (Ik zou er niet willen/kunnen aan beginnen.

              Aankomst en finish zijn op dezelfde plek, dus da's geen probleem. Daar een parkeerplaats vinden is niet zo'n heel groot probleem als je enkele uren op voorhand komt.

              Als het je eerste run is, dosseer dan goed!! Vooral tussen de 5 en de 10 km waarin ook de tunnels liggen gaat het pijnlijk omhoog. Daarna komt een welverdiende daling tot +/- 3 km voor het einde de vernietigende helling van Tervuren komt. Zorg dat je daar nog wat reserves hebt of het wordt 'stappen' ipv lopen!

              Succes.
              "Just do it !"

              http://jr52.be/index.html

              Comment


              • #8
                Re: 20km van Brussel

                Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                Aankomst en finish zijn op dezelfde plek, dus da's geen probleem. Daar een parkeerplaats vinden is niet zo'n heel groot probleem als je enkele uren op voorhand komt.Succes.
                Waar kan je zoal parkeren?
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: 20km van Brussel

                  Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                  Waar kan je zoal parkeren?
                  Rond het Jubelpark is er op een zondag veel plaats. Natuurlijk, naarmate je later toekomt zul je verder in de zijstraten moeten gaan zoeken om nog plaats te vinden.

                  (Ik zorg gewoonlijk dat ik er rond de middag al ben ... dus, een uur of drie op voorhand!)
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20km van Brussel

                    Ook al een paar keer meegelopen, maar de laatse paar jaar niet meer wegens te moeilijk om ingeschreven te geraken.
                    De belangrijkste tips zijn al gegeven: een beetje reserve houden voor de laatste kilometers, en vooral.... genieten!

                    Succes!

                    L.
                    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20km van Brussel

                      Het inschrijven was geen probleem, wij konden ons inschrijven via het werk. Dat was zo'n 2 weken voor de officiele inschrijving via de organisatie. We zullen dus proberen om tijdig naar daar te komen zodat we kunnen parkeren.

                      Over voeding is er nog niets gezegd. Zijn er mensen die 's morgens iets specifieks eten of er zelfs enkele dagen voordien mee beginnen?
                      GO ON...BE A TIGER!!!

                      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: 20km van Brussel

                        Voeding?
                        Begin zeker nu niet meer te experimenteren met andere voeding dan degene die je gewoon bent!

                        Zorg vooral dat er voldoende tijd is tussen je laatste (lichte) maaltijd en het begin van de wedstrijd (+/- 3 uur)
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20km van Brussel

                          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                          Voeding?
                          Begin zeker nu niet meer te experimenteren met andere voeding dan degene die je gewoon bent!

                          Zorg vooral dat er voldoende tijd is tussen je laatste (lichte) maaltijd en het begin van de wedstrijd (+/- 3 uur)
                          Ga ik zeker niet doen, maar er zijn misschien toch wel enkele dingen waar men op kan letten op gebied van voeding?
                          GO ON...BE A TIGER!!!

                          Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20km van Brussel

                            Ik zou je alleszins geen ander advies kunnen of durven geven dan ik gedaan heb!
                            "Just do it !"

                            http://jr52.be/index.html

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20km van Brussel

                              Hoi,

                              ik heb hem al 1 keer meegelopen, een paar keer gevolgd en woon in de buurt.
                              Start en Finish zijn op dezelfde plaats: dat is dus geen probleem voor volgers.

                              Volgen is moeilijk. Supporters kunnen eventueel op een paar plaatsen staan wachten maar let op 1 ding: de 20km is een lus en daar raak je met je wagen slechts op een paar plaatsen door (lees tunnel of brug)

                              Parking is er op een normale zondag met hopen. Deze zondag niet. Parkeer je wagen een paar metrostations verder en neem de metro. In je inschrijvingspakket zit een armbandje waarmee je gratis het openbaar vervoer kan nemen.

                              Voor je voeding: eet niet te zwaar, lees er de site van de 20km op na, daar staan wat tips.
                              Voor tijdens het lopen: eet om het half uur wat druivensuiker of iets dergelijks, dat helpt.
                              Wat drank betreft: elke 4km staat er een drankbevoorradingspost. Je krijgt er water (Spa blauw voor wie meer detail wilt ) behalve rond km 12, dan krijg je een dorstlesser (of hoe heet dat smerig spul ).

                              De zwaarste kilometers zijn kilometers 17 tem 19. Deze zijn bergop en liggen aan het einde van het parcours. Hier sneuvelen veel mensen. Niet te snel lopen en doorbijten en je haalt het wel.

                              Voor mensen die graag een mooie tijd lopen heb ik nog 1 tip: de Louisalaan bestaat uit 2x2 baavakken. Elke richting heeft zijn eigen tunnels. Zowat iedereen neemt de linkse tunnel. De rechtertunnel is echter ook afgezet voor de lopers en is leeg. Hier kan je op je eigen tempo lopen (wegens zo goed als leeg) en zit je niet vast in de files bij het buitenlopen van de tunnels. Ter verduidelijking: de uitgang van de tunnels zijn eventjes stevig bergop.

                              Geniet van je 20km, de sfeer en het groen. Tot dan!

                              Groetjes,

                              Christopher
                              A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

                              Comment

                              Working...
                              X