Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

    Ik ben van een plan om een gsp te kopen, het beste voor ongeveer 125€.

    Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Garmin nuvi 1350 (nu bij Vandenborre en co aan 139€), wegens stevig, iets visueel mooiere kaarten dan Tomtom, groot 4,3 " scherm, ...

    Zijn er lezers die dit toestel hebben of ervaring hebben met het merk ?

    Of zou je toch voor de Tomtom gaan ?

    Merci d'avance !

    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

    Zelf heb ik een TomTom en zou niets anders meer willen.
    Dit is waarschijnlijk het snelste toestel om de route opnieuw te berekenen na het missen van een straat of bij een wegomleiding.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

      Ik heb vroeger Tomtom gehad op een PDA
      Nu heb ik een ingebouwde GPS van Blaupunkt, zonder kaartweergave, en dat is echt rot.

      Voor mijn vrouw heb ik een Garmin van 85€ gekocht eind vorig jaar, en dat is in elk geval beter dan mijn Blaupunkt rommel waar je voor elk extra land weer een nieuwe CD moet kopen.

      Die Garmin is ook echt goed, maar ik was TomTom gewoon, en zou het opnieuw kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

        Als het over GPS gaat ben ik er als de kippen bij, ben een GPS verslaafde . . . Op het moment heb ik een Tomtom 930, een Navigon 8310, een Mio Moov Spirit V735 TV als losse GPS toestellen. Op de iPhone heb ik Tomtom, Navigon, Ndrive, Sygic Mobile Maps, Navmii Benelux, Destinator en CoPilot. Op mijn HTC Touch staat Tomtom en Navigator. Een losse Garmin heb ik ook gehad, namelijk de 765 BT Europe, maar daar was ik persoonlijk niet tevreden over ( bijlange niet zo nauwkeurig als TT )
        Als ik enkel moest kunnen kiezen tussen TT en Garmin, twijfel ik geen seconde, TT duidelijk de winnaar. Wat het grafische betreft staat Navigon eenzaam aan de top.
        Last edited by Franciskine; 23 mei 2010, 21:15.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

          Ik denk dat Garmin en TomTom aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb tegenwoordig alles gestandardiseerd op Garmin. Maar da's omdat op de motor eigenlijk alleen Garmin op iets trekt (er bestaat een programma Mapsource waarmee je routes op voorhand kunt tekenen /importeren/aanpassen). Een Nuvi heeft trouwens de optie niet om routes te rijden.
          Nikon D90

          Comment


          • #6
            Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

            Garmin heeft de beste route software om zelf routes te maken of om na een rit je route te analyseren: Mapsource. Tom tom heeft daar geen vergelijkbaar iets voor

            Comment


            • #7
              Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

              Ik heb beide merken een TT voor de wagen en een Garmin voor de moto ... enige reden waarom ik de Garmin gekocht heb is dat hij tracing heeft en de gereden route kan bijhouden. Echt gebruiksgemak bekeken ... voorkeur voor TT maar dat verandert ook steeds.
              De beste van de twee? Dat is eigen voorkeur.
              Last edited by VerSeg; 24 mei 2010, 00:47.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                Ik heb een TT XL in de auto en een Garmin hand GPS (Colorado) en twijfel erg om bij vervanging van de TT bij TT te blijven. Ik heb onlangs de oude kaarten vervangen (via TT home) waarbij ook de software geüpdatet werd. Resultaat: geen TMC meer. Oplossingen gezocht en niet gevonden. Dan via TT support... 2 keer een computer reply waarbij duidelijk was dat mijn vraag niet eens gelezen werd. Dan (na bijna 2 weken) een human response gekregen met te downloaden files. Voorlopig werkt het 50/50

                De support van Garmin heb ik nog niet nodig gehad maar is misschien hetzelfde...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                  Volgens mij is TT nog steeds de gebruiksvriendelijkste, en navigon de mooiste. Garmin vond ik persoonlijk een hopeloze interface. Maar dat is ook al weer 2 jaar geleden.
                  De klantenservice van TT is zo ongeveer het slechtste wat er op deze wereldbol te vinden is, Nederlanders lullen graag over hoe het moet, maar zelf doen , ho maar...
                  Nu, op de iphone is het weer wat anders, daar komen ondertussen programmatjes van 4€ voor een gans continent, dat beloofd!!
                  Als ik morgen een standalone zou kopen, een tomtometje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                    TT is gebruiksvriendelijk, maar ik verkies toch liever Garmin, omwille dat 'm juistere en logische routes neemt. (auto-fiets of als voetganger)

                    In de wagen zit ook 'n full map van Garmin (4dvd's).
                    Nadeel hij kent weinig huisnummers.
                    Op mijn nokia e71 staat ook GmobileXT en werk ook zeer goed, beter als TT vroeger op mijn Mio PPC. Glashelder geluid bij begeleiding en huisnummers zijn wel beter ondersteund.

                    Bij TT moest ik vaak 1km omrijden en nochtans had ik ingesteld dat ik met de fiets was....
                    Straten die totaal aan de andere kant van Genk lagen en zelfs na meerdere versie's/updates nooit zijn verbeterd.
                    Die zelfde route was bij garmin, met zelfde instelingen, wel juist.

                    Nog 'n klein lachwekkend verhaal.
                    Een vriend van mij kocht zich 'n garmin nuvo...."dit is 'n ramp, die stuurt me van het kastje naar de muur. Ik moet zelfs naar 'n ander land rijden...
                    Ik zeg "ff kijken naar de instellingen"
                    Stond die ingesteld dat hij geen snelwegen, secundaire, landwegen, veerboten, etc... mocht nemen.
                    Tja, dan moet je 'n helicopter kopen
                    (probleem was wel opgelost na aanpassing)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                      Nog 'n klein vraag of testje voor diegene die TT gebruiken.

                      Stel in dat je naar de Schaapsdreef in Genk gaat.
                      Ben gewoon benieuwd, of dit al veranderd is.

                      Ter info : vergelijk met google maps, die zijn wel juist.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                        ik denk dat TomTom vs Garmin zo beetje is gelijk Canon vs Nikon...
                        Er zullen geen slechte toestellen zijn. Ga eens naar een winkel waar ze beide modellen hebben en je ze wat kan testen (interface dan vooral).

                        Ik heb zelf een oude TomTom Go 710 en die werkt nog perfect Misschien niet de snelste om routes te (her)berekenen maar hij brengt mij perfect van punt A naar punt B en daarvoor dient een GPS
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Nog 'n klein vraag of testje voor diegene die TT gebruiken.

                          Stel in dat je naar de Schaapsdreef in Genk gaat.
                          Ben gewoon benieuwd, of dit al veranderd is.

                          Ter info : vergelijk met google maps, die zijn wel juist.
                          Voor een GPS is dat quasi altijd een probleem als je 2 gelijke straatnamen hebt op met moeite 4 km. van elkaar... Eentje in Genk, en eentje in Waterschei.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Voor een GPS is dat quasi altijd een probleem als je 2 gelijke straatnamen hebt op met moeite 4 km. van elkaar... Eentje in Genk, en eentje in Waterschei.
                            Mijn TT op de iPhone gaf direct twee keuzes op, Genk en Waterschei, duidelijker kan toch niet?
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Mijn TT op de iPhone gaf direct twee keuzes op, Genk en Waterschei, duidelijker kan toch niet?
                              In Genk kan je nooit twee dezelfde straatnamen vinden. Zeker in Genk.
                              Genk centrum, Waterschei, Winterslag, Zwartberg hebben allemaal 3600 als postcode.
                              Dit is niet gelijk Hasselt.
                              Ik woon in Kuringen stuur je dat met postcode 3500 Hasselt, komt dat hier aan.
                              Maar eigenlijk heeft Kuringen 3511 als postcode.
                              Ik heb onlangs mogen ervaren dat 3511 ook in NL Utrecht bestaat.
                              Toen ik de postbode aansprak werd me dat bevestigd dat zakken post van Kuringen van NL naar België kwamen en omgekeerd.
                              Dus kan je beter BE 3511 Kuringen of 3500 Hasselt opgeven. ( Postcode 3500 bestaat niet in NL)
                              In mijn geval was het ook belangrijke post, maar stel je voor dat het 'n pakje was van xxx euro's, dan zat ik in de miserie.
                              Mijn post hebben ze 3X moeten versturen, die 2 andere heb ik nooit gezien.
                              En telkens moest ik 'n officiële klacht van de post doormailen.

                              Nu om terug te komen op Genk en Waterschei.
                              De schaapsdreef is niet de schaapsdries, want die ligt aan de scholen, college, lyceum etc...

                              doe dus 'n simulatie en dan zie waar je uitkomt met TT.

                              Comment

                              Working...
                              X