Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nabij Glencoe...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nabij Glencoe...

    ....kan je deze rivier vinden. River Etive wordt in de herfst (na veel regenval) gebruikt om met de kayak af te varen. De rivier is dan een echte wilde massa water met veel obstakels en verval(niet voor watjes). De vallei waardoor deze rivier kronkelt is ook het leefgebied van honderden herten. Die je vroeg in de morgen of bij duister in kleine groepen kan zien. Ze zijn niet echt heel mensenschuw omdat de vallei doorsneden is met een grote autoweg. Je kan ze naderen tot op een 30tal meter.....ik had spijtig genoeg daar niet voldoende mm brandpunt om ze te fotograferen.
    Deze foto is een blend van twee belichtingen.....om plaatselijk(bergflank) wat detail terug te halen is hij ook door photomatix gehaald. De rode steen onderaan links is om de foto wat terug in balans te brengen tov de blekere lucht rechtsbovenaan.













    Canon 5DmkII + Nikkor 14-24mm2.8G
    Iso 100 , f20(ong) , 1/8 sec
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Nabij Glencoe...

    Weer een doordacht shot !
    Ik blijf er naar kijken

    mvg,


    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Nabij Glencoe...

      Tja... prachtige reeks hoor... laat ze maar komen
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Nabij Glencoe...

        'The Best Photography Of Rupselkopke' mag wat mij betreft meteen in boekvorm verschijnen. Leg er alvast een aan de kant voor mij!

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: Nabij Glencoe...

          Bedankt voor jullie reacties telkens heren & dames.

          @Frederic; een boek krijg ik nu bijlange nog niet vol....misschien binnen een paar jaar Ondertussen kan je het BOF eens bekijken....daar staan veel mooie foto's in van menige leden van BD.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Nabij Glencoe...

            Jou foto's vind ik heel mooi....altijd goed over nagedacht qua comp, belichting en standpunt!!
            Je ogen volgen automatisch onderaan je foto....de rotsen, het water met die mooie reflectie om uiteindelijk te eindigen op die berg met die prachtige wolkenlucht!!
            Mijn complimenten hoor!!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Nabij Glencoe...

              knap hoor
              deviantART

              Comment


              • #8
                Re: Nabij Glencoe...

                Hele mooie op alle gebied!

                Comment


                • #9
                  Re: Nabij Glencoe...

                  En weer een mooie waar je met plezier naar blijft kijken

                  gr.ron.
                  http://exhi-fotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nabij Glencoe...

                    Ik kan nu van alles beginnen roepen over verstilde pracht en zo, maar ik heb liever dat de
                    mensen hier wat langer naar kijken dan mijn zever te lezen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nabij Glencoe...

                      Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                      En weer een mooie waar je met plezier naar blijft kijken
                      En nog eens gaat kijken, en nog eens ....
                      www.photo-rudi.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nabij Glencoe...

                        Ik ben fan, dat zal ondertussen wel duidelijk zijn
                        De zorg waarmee je de beelduitsnede bepaalt, het evenwicht in de compo en de sterke beeldopbouw doen mij telkens versteld staan. Maar het meesterlijk beheersen van het licht en het weergeven van een onweerstaanbare sfeer zijn telkens de onnavolgbare kers op de taart. Heerlijk landschap, ook nu weer
                        Maar de vervelende en hatelijke invloed van Photomatix kan je niet verhullen. De halo rond de berg vind ik jammer... Ik zelf ben zoekende...
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nabij Glencoe...

                          Weer zo'n topper van formaat

                          greetz
                          Cheeta
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nabij Glencoe...

                            Mooie reeks van schotland heb je hier al laten zien. Ik alle foto's herken ik meteen je stijl. Netjes nagedacht over de composities en gefotografeerd wanneer het licht op z'n mooist is.
                            Je reeks doet me meteen verlangen naar het najaar, want dan ga ik Schotland ook twee weken onveilig gaan maken.
                            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nabij Glencoe...

                              Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                              Mooie reeks van schotland heb je hier al laten zien. Ik alle foto's herken ik meteen je stijl. Netjes nagedacht over de composities en gefotografeerd wanneer het licht op z'n mooist is.
                              Je reeks doet me meteen verlangen naar het najaar, want dan ga ik Schotland ook twee weken onveilig gaan maken.
                              Bedankt voor je reactie
                              In het najaar is het vast en zeker nog mooier in Schotland.....herfstkleuren en misschien al sneeuw(afhankelijk van de lokatie).Je kunt daar buiten de toeristisch bekendere plaatsen echt overal je statief neerpoten en mooie dingen op foto zetten. Het weer is wel een grote bepalende factor op een geslaagde of minder geslaagde reis......het is er haast altijd vochtig en onvoorspelbaar.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X