Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"op een dag...."

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "op een dag...."

    Geeuw
    Last edited by oracle; 22 juni 2010, 20:29.

  • #2
    Re: "op een dag...."

    Sorry maar deze reeks "vind ik" eigenlijk geen commentaar waardig, al zal er wel iemand zijn die dit schitterend zal vinden waaronder jezelf (hoop ik toch)

    Enkel de 2de foto kan ik als individuele foto wel smaken.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

    Comment


    • #3
      Re: "op een dag...."

      Wéér een gebroken hart, snif....

      Comment


      • #4
        Re: "op een dag...."

        De tweede foto is niet al te slecht maar iets te veel plaats bovenaan vind ik. De andere twee foto's zijn niet goed vind ik, wat vind je er zelf goed aan?
        De derde heeft nog wel iets abstracts, maar de eerste heeft wel erg weinig contrast (door tegenlicht wss).
        En jij hebt precies wel geld genoeg, een D3X? En met welke lens heb je dit dan gemaakt?
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: "op een dag...."

          Ik lees volgende exif's
          foto 1: 1/1250sec F1.4 ISO250
          foto 2: 1/400sec F5 ISO1250
          foto 3: 1/250sec F5 ISO250

          Hier begrijp ik niets meer van. Volgens jou zijn ze allen op zelfde moment gemaakt.
          De grote diversiteit van je opnameparameters schijnt erop te wijzen dat je maar lukraak opnames gemaakt hebt zonder erbij na te denken wat je in werkelijkheid aan 't doen bent.
          Ben je volledig nieuw in de fotowereld of zit er een andere reden achter je manier van opnames maken.
          Als het toestel je te complex ligt ben ik wel bereid je een omruil voor te stellen, waarbij ik je een prima toestelletje kan aanbieden dat knappe fotos maakt zonder dat je er je hoofd moet bij breken.
          Terloops opgemerkt: in foto 1 zie ik diafragma 1.4; mag ik je vragen welke lens je gebruikt hebt. Ben zeer geïntereseerd in zo'n lensje.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: "op een dag...."

            Henri, ga je het aub aub aub aan niémand zeggen ? Niet verder vertellen ?

            OK, in dat geval kan ik alleen maar tot volledige bekentenissen overgaan... (hou je vast).

            1. Ik ken niéts van fotografie
            2. Ik doe zomaar iéts in de ijdele hoop dat ik jullie (en anderen) kan misleiden.
            3. Noch van mij D3 noch van mijn 3Dx snap ik iéts
            4. Kortom: ik ben een full time (en het betaalt nog slecht ook) Loser.

            Het merendeel van mijn 2-300.000 foto's hoort thuis in de vuilnisbak !
            Wat ben ik blij dat jij (en alleen JIJ) dat hebt ontdekt. Kan ik tenminste nog (héé) even de bink uithangen. Maar hoelang nog ????

            Comment


            • #7
              Re: "op een dag...."

              Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
              . Véél foto's heb ik niet meer moeten nemen.
              gelukkig niet.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: "op een dag...."

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Ik lees volgende exif's
                foto 1: 1/1250sec F1.4 ISO250
                foto 2: 1/400sec F5 ISO1250
                foto 3: 1/250sec F5 ISO250

                Hier begrijp ik niets meer van. Volgens jou zijn ze allen op zelfde moment gemaakt.
                De grote diversiteit van je opnameparameters schijnt erop te wijzen dat je maar lukraak opnames gemaakt hebt zonder erbij na te denken wat je in werkelijkheid aan 't doen bent.
                Ben je volledig nieuw in de fotowereld of zit er een andere reden achter je manier van opnames maken.
                Als het toestel je te complex ligt ben ik wel bereid je een omruil voor te stellen, waarbij ik je een prima toestelletje kan aanbieden dat knappe fotos maakt zonder dat je er je hoofd moet bij breken.
                Terloops opgemerkt: in foto 1 zie ik diafragma 1.4; mag ik je vragen welke lens je gebruikt hebt. Ben zeer geïntereseerd in zo'n lensje.

                Henri
                Wat precies kun jij niet begrijpen, Henri ?

                1. Ik heb een 50mm F1.4. Kan dat niet ? Ik geloof dat ik ook een 85mm F1.4 D heb. Als ik tijd heb ga ik dat nog eens nakijken. Speciaal om jou gerust te kunnen stellen. Ik heb ook nog een 14-24mm F ? (2.8 ?), een 24-70mm F ? (2.8 ?) en een 105mm "macro" F ? (2.8 ?). Denk ik toch.

                2. Dat bandje stond volledig in de schaduw van de bomen, dus zal ik waarschijnlijk daarom de iso verhoogd hebben. Denk je nu werkelijk dat ik dat allemaal onthou ? Waarom zou ik ?

                Als het tenminste juist is wat je schrijft, zucht...
                ...want ik ga die exifs niet gaan opzoeken, 'k heb wel andere dingen te doen.

                Je bent zoekende en we weten allemaal : wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stokske...

                Veel succes !

                Comment


                • #9
                  Re: "op een dag...."

                  Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht

                  Als het tenminste juist is wat je schrijft, zucht...
                  ...want ik ga die exifs niet gaan opzoeken, 'k heb wel andere dingen te doen.
                  even een rechtermuisklik is toch wel te doen?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: "op een dag...."

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    De tweede foto is niet al te slecht maar iets te veel plaats bovenaan vind ik. De andere twee foto's zijn niet goed vind ik, wat vind je er zelf goed aan?
                    De derde heeft nog wel iets abstracts, maar de eerste heeft wel erg weinig contrast (door tegenlicht wss).
                    En jij hebt precies wel geld genoeg, een D3X? En met welke lens heb je dit dan gemaakt?
                    De derde foto is door zo'n plastic raam van een grote tent gemaakt die in het park stond opgeslagen. Hierdoor werd alles veel waziger. Ik heb hier nadien met photoshop wat aan gesleuteld en ik vond deze foto inderdaad een beetje abstract. En leuk genoeg om hem te bewaren.
                    Ik ben een jaar of 5 geleden de digitale speeltuin ingestapt met een D70 met de gewone kitlens. Ik vond het meteen een geweldig toestel en heb enkel een externe flits van nikon bijgekocht. Op 11.1.2008 heb ik de D3 gekocht met de 24-70mm, ik denk F 2.8. Een zeer goeie combinatie. Een maand of 2-3 geleden kocht ik de D3x, een 50mm lens (ik denk F 1.4), een 14-24mm (ik denk F 2.8) en een 85mm (ik denk 1.4 D). En nog een nieuwe flits de SB-900. Momenteel staat er eigenlijk niets meer op mijn verlanglijstje voor het soort foto's dat ik neem. Macro interesseert me bijvoorbeeld niet (waarmee ik daar geen slecht woord over zeg, maar dat is écht niets voor mij).

                    Comment


                    • #11
                      Re: "op een dag...."

                      't Komt mij over als een verbeelding van vervagende en sterke herinneringen.
                      Vanuit die opstelling een keurige serie.
                      Niet zo gebruikelijk wellicht maar waarom zou iedereen de platgetreden paden moet bewandelen?
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: "op een dag...."

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        even een rechtermuisklik is toch wel te doen?
                        grt,bouk.
                        Dan krijg ik een lijstje waaronder onderaan het woordje "eigenschappen". En wat doe ik dan verder, bouk ?
                        Last edited by oracle; 24 mei 2010, 10:35.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "op een dag...."

                          Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                          Dank krijg ik een lijstje waaronder onderaan het woordje "eigenschappen". En wat doe ik dan verder, bouk ?
                          zet deze er dan maar op:


                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: "op een dag...."

                            @ Oracle:
                            Mijn excuses voor de misvatting. Met dergelijk tweederangs materiaal , en dan nog met lenzen met opening 1.4 ,is het voledig aanvaardbaar dat je in grote materiaalbeperking moet werken.
                            Zoals je zegt:" Het merendeel van mijn 2-300.000 foto's hoort thuis in de vuilnisbak !"
                            Mijn respect voor jou "Joker"

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: "op een dag...."

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Bouk, ik doe dat open en wat krijg ik ? Een waarschuwing van mijn Norton-dinges dat de site onveilig is !!!

                              Ik ga kik niemandal downloaden, wat kunnen mij die exifs schelen. Als ik die zou willen kennen kan ik die vast wel via photo shop achterhalen, maar dat interesseert me niet (genoeg)... Ge BLIJFT bezig, zeg !

                              Comment

                              Working...
                              X