Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarmee rekening houden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarmee rekening houden?

    Ik moet woensdag foto's gaan nemen bij een keurslager die workshops bbq doet en ook meedoen met het kampioenschap bbq.
    Het zullen dus voornamelijk de schotels zijn en de producten die nog op de bbq liggen die ik moet fotograferen. Ze willen hier eventueel foto's van gebruiken om op hun bestelbusje te plakken.

    Iemand tips over wat en hoe?

    Bedankt in ieder geval!

    Liefje
    Nikon D90, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 18-105mm, Nikkor 105mm micro, Velbon 800R

  • #2
    Re: Waarmee rekening houden?

    tis zo'n beetje zeggen als ik moet ne taxi rijden maar ik heb geen rijbewijs.
    • Binnen of buiten ?
    • Kwaliteit licht ?
    • Ruimte ?
    • Materiaal?
    • Studioflitsers ?
    • Personeel ?
    • Reflectors / diffusors ?
    • Assistenten ?


    Good luck. Je zal het nodig hebben.

    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Waarmee rekening houden?

      Dat is het juist he Nerdi, ik ben een amateur en heb dus buiten mijn camera en mijn lenzen en externe fllits niets van materiaal!

      Het is buiten, maar onder partytenten en 's avonds vanaf een uur of 19. Er staat redelijk wat volk, want is een workshop. Ik ben maar alleen, dus neen geen mensen om mij te helpen... Helemaal geen goei omstandigheden, maar toch wil ik er het beste van maken.
      Nikon D90, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 18-105mm, Nikkor 105mm micro, Velbon 800R

      Comment


      • #4
        Re: Waarmee rekening houden?

        Oorspronkelijk geplaatst door Liefje Bekijk bericht
        Dat is het juist he Nerdi, ik ben een amateur en heb dus buiten mijn camera en mijn lenzen en externe fllits niets van materiaal!

        Het is buiten, maar onder partytenten en 's avonds vanaf een uur of 19. Er staat redelijk wat volk, want is een workshop. Ik ben maar alleen, dus neen geen mensen om mij te helpen... Helemaal geen goei omstandigheden, maar toch wil ik er het beste van maken.
        Ok. Dan geef ik je wat tips:
        - kun je 'droog' oefenen bv. de dag ervoor en je zet ipv van schotels testvoorwerpen. Noteer.
        (test effect flits / statief / hoge iso enz.) dit moet je op het evenement niet allemaal gaan verzinnen en je kan je op je taak concentreren.
        - Kenmerk je als de officiele fotograaf - de mensen gaan wel opzij
        -lees het Grote Blufboek: http://www.marktplaza.be/Het-grote-blufboek-7819733.php
        - betrek mensen in de opname - als figurant of als assistent
        - vermijd flits als het kan maar ipv gebruik lichtsterke lenzen.
        - gebruik statief als het kan (de schotels lopen niet weg)
        -
        dat is dan 150 euro.

        -m-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Waarmee rekening houden?

          Heel hard bedankt!! Ik ga het uitproberen thuis en idd de dingen en effecten opschrijven!

          Ik laat jullie zeker ook weten hoe het geweest is!
          Nikon D90, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 18-105mm, Nikkor 105mm micro, Velbon 800R

          Comment


          • #6
            Re: Waarmee rekening houden?

            is de flits toch nodig: meeste partytenten zijn wit flits dan via het dak van de tent.
            gaat een iets difuser licht geven en minder zware slagschaduwen
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Waarmee rekening houden?

              Ik moet woensdag
              . : 't klinkt alsof je het met tegenzin gaat doen.
              Een (witte) partytent is idd een interessante manier om je licht te verzachten, zowel voor direct zonlicht als om te bouncen met de flits.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Waarmee rekening houden?

                @Paly: Neen, het is niet met tegenzin, maar aangezien ik mijn woord heb gegeven dat ik kom, moet ik dus ook gaan hé... Ik zal volgende keer beter op mijn woorden letten
                Ik wil bijleren in alle omstandigheden en dus ook in deze. Ik weet dat ik niet het nodige materiaal heb om een perfecte of bij benadering perfecte foto te nemen, maar dan nog kan je uit zo'n situaties en uit die mogelijkheden veel bijleren.
                Nikon D90, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 18-105mm, Nikkor 105mm micro, Velbon 800R

                Comment

                Working...
                X