Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camcorder ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camcorder ?

    Ik heb nu al een tijdje de Canon 500D, prima voor foto's en voor kleine filmpjes. Geluid is af en toe niet je dat.
    Nu wil ik echter een camcorder om uitgebreidere video's te maken. De camera moet ook vrij scherp kunnen filmen want het worden instructie video's. De kleinste details van mijn boetseerwerk moeten duidelijk zijn op de film. Ook het geluid moet goed overkomen.
    Mijn budget is 1000 euro. Wie kan mij op weg helpen ?

    Claudine
    http://www.claudineroelens.com
    Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

  • #2
    Re: Welke camcorder ?

    Oorspronkelijk geplaatst door fairydancer Bekijk bericht
    Ik heb nu al een tijdje de Canon 500D, prima voor foto's en voor kleine filmpjes. Geluid is af en toe niet je dat.
    Nu wil ik echter een camcorder om uitgebreidere video's te maken. De camera moet ook vrij scherp kunnen filmen want het worden instructie video's. De kleinste details van mijn boetseerwerk moeten duidelijk zijn op de film. Ook het geluid moet goed overkomen.
    Mijn budget is 1000 euro. Wie kan mij op weg helpen ?

    Claudine
    als ik in jouw plaats zou zijn:
    500D verkopen en 550D + externe microfoon aanschaffen. Dan zal je serieus onder de 1000 euro kunnen blijven en geen enkele HD camcorder zal tegen dat prijskaartje zulk goede video's kunnen maken en je hebt nog wat geld over om een lensje erbij te kopen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Welke camcorder ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      als ik in jouw plaats zou zijn:
      500D verkopen en 550D + externe microfoon aanschaffen. Dan zal je serieus onder de 1000 euro kunnen blijven en geen enkele HD camcorder zal tegen dat prijskaartje zulk goede video's kunnen maken en je hebt nog wat geld over om een lensje erbij te kopen
      Euhm dat is niet waar, ok je gaat niet zo'n crazy hoge iso kunnen hebben en scherpte diepte maar voor de rest is een gewone camcorder absoluut beter dan dslr's, je hebt geen jelly-effect, de sensor is gemaakt voor video en de bediening is beter. (je hebt ook autofocus enzovoort)
      De camcorder die ik aanraad is deze;
      http://shop.fotorubens.be/video/camc...m700-camcorder
      Is misschien ietsje duurder maar is absoluut de beste camcorder die er te vinden is, de voorganger is de TM300 en die kan je waarschijnlijk wel vinden onder de €1000 is ook zeer goed.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camcorder ?

        Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
        Euhm dat is niet waar, ok je gaat niet zo'n crazy hoge iso kunnen hebben en scherpte diepte maar voor de rest is een gewone camcorder absoluut beter dan dslr's, je hebt geen jelly-effect, de sensor is gemaakt voor video en de bediening is beter. (je hebt ook autofocus enzovoort)
        De camcorder die ik aanraad is deze;
        http://shop.fotorubens.be/video/camc...m700-camcorder
        Is misschien ietsje duurder maar is absoluut de beste camcorder die er te vinden is, de voorganger is de TM300 en die kan je waarschijnlijk wel vinden onder de €1000 is ook zeer goed.
        kan allemaal wel zijn... maar ik ben in Nigeria nog mannen van Videohouse tegengekomen die toen stikjaloers waren op mijn 5DmkII, terwijl zij zelf rondliepen met camera's van ettelijke duizenden euro's en exact hetzelfde enkele weken geleden met deze man hier (met 7D dan, mijn 5DmkII had ik al niet meer)

        en dat jelly effect heb je enkel (beter gezegd, zie je enkel) als je snelle bewegingen met de camera maakt of snelle onderwerpen wilt filmen...
        en dan nog, stoort het hier: http://www.youtube.com/watch?v=btJu9...=youtube_gdata of bij enige van mijn andere snowboardfilmpjes op youtube? (het zijn wel maar "snapshot" filmpjes hoor)

        hoe je het ook draait of keert, aankoop van 550D en micro zal nog steeds goedkoper zijn dan die Samsung. AF ga je niet nodig hebben als het voor instructievideo's is maar voor andere dingen ga je de AF inderdaad wel serieus missen, daar heb je zeker een punt.
        Last edited by Matthias; 20 mei 2010, 12:24.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Welke camcorder ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          kan allemaal wel zijn... maar ik ben in Nigeria nog mannen van Videohouse tegengekomen die toen stikjaloers waren op mijn 5DmkII, terwijl zij zelf rondliepen met camera's van ettelijke duizenden euro's en exact hetzelfde enkele weken geleden met deze man hier (met 7D dan, mijn 5DmkII had ik al niet meer)

          en dat jelly effect heb je enkel (beter gezegd, zie je enkel) als je snelle bewegingen met de camera maakt of snelle onderwerpen wilt filmen...
          en dan nog, stoort het hier: http://www.youtube.com/watch?v=btJu9...=youtube_gdata of bij enige van mijn andere snowboardfilmpjes op youtube? (het zijn wel maar "snapshot" filmpjes hoor)

          hoe je het ook draait of keert, aankoop van 550D en micro zal nog steeds goedkoper zijn dan die Samsung. AF ga je niet nodig hebben als het voor instructievideo's is maar voor andere dingen ga je de AF inderdaad wel serieus missen, daar heb je zeker een punt.
          Effe zeggen dat ik echt niks heb he tegen Dslr video, integendeel ik volg het op de voet en heb het zelf al gebruikt, MAAR! Voor een normale persoon en is een gewone camcorder veel beter en veel gemakkelijker. En die van mij is een Panasonic hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camcorder ?

            als je nog kunt wachten tot in de herfst, denk ik dat dit is wat je zoekt
            -http://dc.watch.impress.co.jp/img/dcw/docs/366/318/37.jpg
            nieuwe sony camcorder met 14mp HD AVCHD sensor, zelfde sensor wordt reeds gebruikt in NEX-5 fototoestel. Kunt kiezen tussen nieuwe compacte lenzen zoals op de afbeelding welke speciaal ontwikkelt zijn voor video (AF tijdens filmen, aparte beeldstabilisatie voor filmen etc..), of klassieke DSLR lenzen. Momenteel enkel voor Sony DSLR lenzen adapter beschikbaar, maar verwacht heel vlug adapters voor Canon en Nikon.
            Beeldkwaliteit beter dan tot nog toe gehaald met gelijk welke DSLR.

            Hier kun je de video mogelijkheden zien met de NEX-5, maar de mogelijkheden met de camcorder zullen uitgebreider zijn, en waarschijnlijk kun je er ook nog 14mp fotopnames mee maken.

            Comment


            • #7
              Re: Welke camcorder ?

              Wij hebben de Sony HDR-CX550 VE Camcorder en zijn er zeer tevreden over.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camcorder ?

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                als je nog kunt wachten tot in de herfst, denk ik dat dit is wat je zoekt
                -http://dc.watch.impress.co.jp/img/dcw/docs/366/318/37.jpg
                nieuwe sony camcorder met 14mp HD AVCHD sensor, zelfde sensor wordt reeds gebruikt in NEX-5 fototoestel. Kunt kiezen tussen nieuwe compacte lenzen zoals op de afbeelding welke speciaal ontwikkelt zijn voor video (AF tijdens filmen, aparte beeldstabilisatie voor filmen etc..), of klassieke DSLR lenzen. Momenteel enkel voor Sony DSLR lenzen adapter beschikbaar, maar verwacht heel vlug adapters voor Canon en Nikon.
                Beeldkwaliteit beter dan tot nog toe gehaald met gelijk welke DSLR.

                Hier kun je de video mogelijkheden zien met de NEX-5, maar de mogelijkheden met de camcorder zullen uitgebreider zijn, en waarschijnlijk kun je er ook nog 14mp fotopnames mee maken.
                http://www.sony.be/lang/nl/hub/dslr/...x3/avchd-video
                Ja vond ik ook interessant toen ik het eerst las, maar ik hoop dat ze dan wel autofocus en het jelly-effect kunnen wegwerken.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camcorder ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  Ja vond ik ook interessant toen ik het eerst las, maar ik hoop dat ze dan wel autofocus en het jelly-effect kunnen wegwerken.
                  dat zullen ze zeker en vast wel hebben gedaan bij die nieuwe APS camcorder denk ik
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camcorder ?

                    Aangezien dit over een camcorder gaat en niet over en camera staat dit onderwerp hier beter op zijn plaats.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camcorder ?

                      beste video camera's zijn SONY test er maar een paar ,zeker op gebied van zoom enz........ ,voor foto's best CANON !



                      Oorspronkelijk geplaatst door fairydancer Bekijk bericht
                      Ik heb nu al een tijdje de Canon 500D, prima voor foto's en voor kleine filmpjes. Geluid is af en toe niet je dat.
                      Nu wil ik echter een camcorder om uitgebreidere video's te maken. De camera moet ook vrij scherp kunnen filmen want het worden instructie video's. De kleinste details van mijn boetseerwerk moeten duidelijk zijn op de film. Ook het geluid moet goed overkomen.
                      Mijn budget is 1000 euro. Wie kan mij op weg helpen ?

                      Claudine
                      ik streef naar goeie fotokes
                      Canon 7D en Canon glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camcorder ?

                        Denk je dat, ik kan zeggen en met zekerheid dat Panasonic al een par jaar beter is, en daar ben ik 1000% zeker van! Mijn leerkracht video zegt het, de reviews zeggen het, videografen die ik ken zeggen het. Panasonic is 10% beter dan iedereen hun sensor zijn veel beter met weinig licht en hun controls zijn ook beter.
                        Kijk hier anders eens;
                        http://www.camcorderinfo.com/content...view-37105.htm

                        http://www.camcorderinfo.com/content...Conclusion.htm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camcorder ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fairydancer Bekijk bericht
                          Ik heb nu al een tijdje de Canon 500D, prima voor foto's en voor kleine filmpjes. Geluid is af en toe niet je dat.
                          Nu wil ik echter een camcorder om uitgebreidere video's te maken. De camera moet ook vrij scherp kunnen filmen want het worden instructie video's. De kleinste details van mijn boetseerwerk moeten duidelijk zijn op de film. Ook het geluid moet goed overkomen.
                          Mijn budget is 1000 euro. Wie kan mij op weg helpen ?

                          Claudine
                          Claudine, lees dit een keertje.

                          Leerrijk en duidelijk en goede argumentatie.
                          Last edited by theokus; 21 mei 2010, 23:09.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camcorder ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Clausine, lees dit een keertje.

                            Leerrijk en duidelijk en goede argumentatie.
                            Ik heb die blog er eens op mijn gemak op nagelezen. Héél interessant moet ik zeggen en hij zocht net wat ik zocht, iets wat goed binnenshuis opnames kan maken en heel scherp. Hij is ook niet bepaald over één nacht ijs gegaan. Bedankt voor de info. Ik ben er nog niet helemaal uit, behalve over één ding wel, het wordt een sony. Nu nog beslissen welk model. Ik hoef hem niet morgen al te hebben, dus ik zoek rustig nog verder en misschien komen er nog wel een aantal prima tips binnen.

                            Groeten
                            Claudine
                            http://www.claudineroelens.com
                            Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camcorder ?

                              Ik ken er nog niet veel van, maar let op dat je geen 1080i neemt, dan is ( naar het schijnt) 720p nog beter, dus echte full HD= 1080p
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X