Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extatosoma Tiaratum: portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extatosoma Tiaratum: portret

    Een portret van soort wandelende tak die ik hier thuis zitten heb. Het oog is in werkelijkheid ongeveer 1mm in doorsnede.

    Hier kan je een groter formaat bekijken.

    Last edited by Red Falcon; 22 mei 2010, 10:14. Reden: slotje eraf.
    Body: Canon Eos 7D,
    Objectieven: Canon 70-300mm, 18-200mm, 60mm macro, Canon MP-E 65mm
    Flitsers: Canon MT-24 EX

  • #2
    Re: Extatosoma Tiaratum: portret

    Zou deze toch op 900 pixels hier plaatsen hoor, het vergemakkelijkt het beoordelen.
    Qua kleurstelling vind ik de foto wel OK en de scherpte ligt mooi op het oog, maar compositorisch vind ik deze niet geslaagd. Heb de indruk dat dat beest achterover op zijn rug dondert.
    Maar al bij al zeker niet slecht.

    En dan nog dit: je post hier op enkele minuten tijd 4 foto's. Toch even de moeite nemen op de forumregels na te lezen.
    bv. hier

    Comment


    • #3
      Re: Extatosoma Tiaratum: portret

      Oei, die regel over het hoofd gezien. Ik heb nog heel wat foto's die ik graag zou posten, maar ging het sowieso bij deze 4 houden hoor.

      Over je opmerking qua compositie, dat is het beestje die zo'n dreighouding aanneemt. Hier zie je er eentje van enkele weken oud die ook z'n 2 voorpoten de lucht insteekt en z'n staart opkrult om een schorpioen te imiteren. De imitatie wordt wel sterker naarmate ze ouder worden.

      O ja, als ik al mijn foto's moet opnieuw uploaden om in 900px formaat te zetten, dan ben ik heel wat uren bezig. Daarom plaats ik die link naar een groter formaat. Gewoon voor de mensen die willen, ik ben niet zo naïef om te geloven dat velen daarop zullen klikken.
      Body: Canon Eos 7D,
      Objectieven: Canon 70-300mm, 18-200mm, 60mm macro, Canon MP-E 65mm
      Flitsers: Canon MT-24 EX

      Comment


      • #4
        Re: Extatosoma Tiaratum: portret

        qua houding van dier: zeer goed mogelijk dat dit zijn dreighouding is, maar daar zie je eigenlijk niet veel van op de foto. Dan was het misschien beter geweest gans het dier te fotograferen zodat we ook de houding zagen en eventueel de omgeving om een betere interpretatie mogelijk te maken.

        En vele uren bezig met resizen en uploaden? Nee hoor, met de juiste batch-programma's is dat zo gebeurd. bv. BDsizer, of Faststone Photo Resizer. Honderden foto's resizen en kader errond; zo gedaan,...

        Comment


        • #5
          Re: Extatosoma Tiaratum: portret

          Ja ok... Ergens heb je gelijk. Maar ik upload mijn foto's op Flickr. En dan sta ik daar met de originelen en telkens een kopie van 900px...Dus ik hou het maar zo. Zij die willen kunnen op de grotere versie klikken.
          Body: Canon Eos 7D,
          Objectieven: Canon 70-300mm, 18-200mm, 60mm macro, Canon MP-E 65mm
          Flitsers: Canon MT-24 EX

          Comment


          • #6
            Re: Extatosoma Tiaratum: portret

            Foto mist scherpte, ook de grote
            Een klein beetje moeite om aan te passen bij het plaatsen kan wonderen doen !
            grt.hogteneer
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Extatosoma Tiaratum: portret

              Grote foto is niet scherp ! en comp ?
              D
              D70avy

              D70s,D200, D700 en wa goe glas.....

              Comment


              • #8
                Re: Extatosoma Tiaratum: portret

                Hoezo de foto is niet scherp? Ik heb het maximum uit de dof gehaald hoor...
                Misschien is het moeilijk te zien, maar dat beestje is amper een centimeter groot...Dus scherp vind ik hem zeker.

                Compositie is inderdaad niet super, maar ik wilde de kop goed in beeld brengen, dus moet het sowieso al van opzij. En zo'n insect zit natuurlijk niet stil.
                Body: Canon Eos 7D,
                Objectieven: Canon 70-300mm, 18-200mm, 60mm macro, Canon MP-E 65mm
                Flitsers: Canon MT-24 EX

                Comment

                Working...
                X