Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sunmover of mini voor full body??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sunmover of mini voor full body??

    Ik heb dit weekend een modeshoot en ben op zoek naar een reflectiescherm.

    Het zal uitsluitend om full body gaan.

    Is de California sun-mover of micro mini groot genoeg om een heel lichaam te verlichten?
    Of zal ik dan toch voor de mini moeten gaan?

    Laatste word me dan toch te duur , dus dan zal ik naar een andere oplossing moeten kijken
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: sunmover of mini voor full body??

    Voor full body -> SB Pro.

    Hier kun je de verschillen zien.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: sunmover of mini voor full body??

      Voor full body -> SB Pro.

      Hier kun je de verschillen zien.
      Interessante link Zunoel

      Als je kijkt naar de grote van de lichtplek (Zeker boven de pop) in verhouding tot de pop (Maar de reflectoren zijn wat onhandig opgesteld) kan je zelf met een Micro mini een heel model uitlichten…
      Eigenlijk zegt te test niets. Je kunt de strobe niet vergelijken met de zon. De zon zal een veel kleinere spotlight zijn i.m.o.


      Servix heeft nu een promo lopen voor de Skylite 1x1m met klem en statief. Da’s misschien ook te overwegen. Voordeel t.ov. de sunbounce is dat je voor één prijs een witte, zilveren, soft zilver en sunglow (= zebra) krijgt. Bij Sunbounce moet je daarvoor extra screens kopen.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: sunmover of mini voor full body??

        Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
        Interessante link Zunoel

        Als je kijkt naar de grote van de lichtplek (Zeker boven de pop) in verhouding tot de pop (Maar de reflectoren zijn wat onhandig opgesteld) kan je zelf met een Micro mini een heel model uitlichten…
        Eigenlijk zegt te test niets. Je kunt de strobe niet vergelijken met de zon. De zon zal een veel kleinere spotlight zijn i.m.o.


        Servix heeft nu een promo lopen voor de Skylite 1x1m met klem en statief. Da’s misschien ook te overwegen. Voordeel t.ov. de sunbounce is dat je voor één prijs een witte, zilveren, soft zilver en sunglow (= zebra) krijgt. Bij Sunbounce moet je daarvoor extra screens kopen.
        Ziet er interessant uit. Ik zie alleen geen promo voor lastolite??
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: sunmover of mini voor full body??

          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Of zal ik dan toch voor de mini moeten gaan?
          Met de MINI kan je perfect een volwassen model belichten, met een MICROMINI of SUNMOVER niet.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: sunmover of mini voor full body??

            Ziet er interessant uit. Ik zie alleen geen promo voor lastolite??
            Geef ze een belleke bij Servix. Actie loopt tot juni. Eigenlijk is het een Colorama Photo ColorScrim d8 ik. Maar Lastolite en Colorama zijn samen. Niet echt goedkoop (d8 ca 300 excl), maar wel erg volledig: frame 1x1 en set "cool" reflectoren + difusor, Manfrotto 1004 stand + griphead.

            Zelf moet ik ook nog mijn keuze maken, Sunbounce of de LastoLite/Colorama.

            Sunbounce is vrij nieuw en ik acht de screens minder hoog in. Wel handiger en meer formaten.
            LastoLite/Colorama is al een eeuwigheid op de markt en o.a. favoriet bij J McNally. Ze zijn zeer zeer robuust, betere screens (i.m.o) en over 20 jaar kan je nog elk onderdeel krijgen.

            Ik wil er één persoon, personen met hond of enkel honden mee uitlichten. Belangrijk voor mij is zeer robuust en makkelijk verplaatsbaar/handelbaar. De locaties zijn nogal ruw waar ik de dingen zou gebruiken…
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: sunmover of mini voor full body??

              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              Geef ze een belleke bij Servix. Actie loopt tot juni. Eigenlijk is het een Colorama Photo ColorScrim d8 ik. Maar Lastolite en Colorama zijn samen. Niet echt goedkoop (d8 ca 300 excl), maar wel erg volledig: frame 1x1 en set "cool" reflectoren + difusor, Manfrotto 1004 stand + griphead.

              Zelf moet ik ook nog mijn keuze maken, Sunbounce of de LastoLite/Colorama.

              Sunbounce is vrij nieuw en ik acht de screens minder hoog in. Wel handiger en meer formaten.
              LastoLite/Colorama is al een eeuwigheid op de markt en o.a. favoriet bij J McNally. Ze zijn zeer zeer robuust, betere screens (i.m.o) en over 20 jaar kan je nog elk onderdeel krijgen.

              Ik wil er één persoon, personen met hond of enkel honden mee uitlichten. Belangrijk voor mij is zeer robuust en makkelijk verplaatsbaar/handelbaar. De locaties zijn nogal ruw waar ik de dingen zou gebruiken…
              Dit is nog niet de prijsklasse die ik zoek. Daarvoor gebruik ik hem te weinig.
              Ik zie wel de term sunlight bij sommige schermen tevoorschijn komen. Is dit hetzelfde als het zebra-motief??
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: sunmover of mini voor full body??

                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                Sunbounce is vrij nieuw en ik acht de screens minder hoog in. Wel handiger en meer formaten.
                LastoLite/Colorama is al een eeuwigheid op de markt
                Sunbounce is sinds 1997 op de markt, nog steeds in dezelfde materialen als in het prille begin.

                Lastolite Skylite sinds 2004 - en gebaseerd op de "Lightform" pvc panelen die sinds begin de jaren '80 verkocht werden. Toen "Lightform" op het randje van faling was heeft Avenger de US. patenten overgekocht en uitgebracht onder de naam "Lightpanel", in 2004 heeft Avenger/Bogen beslist om de panelen te fabriceren in aluminium zodat ze de stevigheid van Sunbounce zouden evenaren (op vraag van hun gebruikers). Lastolite valt onder Bogen Imaging Group en om commerciële redenen heeft Bogen hun nieuwe "Lightpanels" op de markt gezet onder de naam "Skylite" via hun dochteronderneming Lastolite.

                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                en o.a. favoriet bij J McNally. Ze zijn zeer zeer robuust, betere screens (i.m.o) en over 20 jaar kan je nog elk onderdeel krijgen.
                Joe McNally is sinds eind jaren '80 gesponsord door de Bogen Group, vandaar hij de lastolite panelen gebruikt binnen de US. Buiten de US kan hij wel Sunbounce gebruiken en dit doet hij ook:




                (Genomen tijdens een McNally workshop in Duitsland).
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: sunmover of mini voor full body??

                  Maar geeft Sunlight hetzelfde effect als zebra????
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: sunmover of mini voor full body??

                    @ Fotofolio bij die mannen is het natuurlijk wiens brood men eet wiens woord men spreekt hé. En de SB lobby doet goed zijn werk. Ik denk niet dat het ene systeem beter is dan de ander. Beetjes als Canon / Nikon hé. Je hebt topfotografen (en daarmee bedoel ik niet de super commerciële populaire “blog / twitter / webshop / workshop” fotografen) in elk kamp.


                    Ik ben er zelf nog niet helemaal uit (maar ga op locatie testen met beide voor ik centen uitgeef).
                    I.m.o:

                    Pro Sunbounce: de formaten, compactheid bij niet gebruik, handig op te zetten. Meer keuze in diffusie screens.
                    Contra: Duur, minder verscheidenheid in reflector screens, de screens voelen veel minder robuust aan (Diegene die ik gebruik van de huurstudio vertonen ook al wat sleet. En erg lang heeft men die daar nog niet), je moet véél reflector screens kopen voor alle effecten.

                    Pro Lastolite, Colorama, Savage : meer diverse screens is eé'n set, ze voelen ook robuuster aan (Gebruik zelf op locatie zeer intensief de trigrips. Honden, takken, doornstruiken… het maakt niet uit, nog geen slijtage), goedkoper als totaalpakket.
                    Contra, minder handige formaten (1x1m 2x1m en 2x2m), minder handig op te zetten, groter in omvang bij niet gebruik.

                    @danielsl:
                    SunLite is als de zebra (Evenveel goud als zilver), SunGlow is iets warmen (Bredere gouden strepen dan zilver), maar koeler dan vol goud.
                    Je hebt ook nog de SoftSilver (vind ik een leuke) Dat is een combi van wit en zilver (heeft Sunbounce niet denk ik). Geeft bij volle zon dus wat extra t.o.v een witte, maar niet te veel en door de menging van de strepen nog vrij soft. Je kunt hem nog redelijk in het midden van de beam gebruiken. Bij zilver moet je bij volle zon de kanten opzoeken wat niet echt handig is als je onderwerp minder statisch is dan een modelleke die een pose aanhoud….
                    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: sunmover of mini voor full body??

                      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                      @ Fotofolio bij die mannen is het natuurlijk wiens brood men eet wiens woord men spreekt hé. En de SB lobby doet goed zijn werk. Ik denk niet dat het ene systeem beter is dan de ander.
                      Zelfs een simpel tafellaken zal zorgen voor een goede reflectie
                      www.fotofolio.be

                      Comment

                      Working...
                      X