Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juist gemist...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juist gemist...

    Zou iemand weten hoe je met een digibox (zonder harddisk) + DVDR via scart aangesloten, een via "juist gemist" aangevraagd programma kan opnemen ?

    Heb het net geprobeerd, maar blijkbaar heeft ons aller Telenet voor een beveiliging gezorgd. Het gaat over een nieuwsprogramma (Phara) van de VRT (dus niet direct iets met uitgebreide auteursrechten)...
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Juist gemist...

    Je kan het gratis herbekijken op deze site
    Veel kijkplezier

    Comment


    • #3
      Re: Juist gemist...

      Er bestaan/bestonden decoders die je tussen de scart kon plaatsen die de beveiliging opheften. Heb wel geen idee waar je dat (nog) kan vinden...

      Alternatief (is echter wel een knutselwerkje): twee scartblokjes halen bij Media Markt, Fnac, etc (scart male/ s-video - audio male) en met de juiste kabels (1 s-video en 2 cinch) verbinden. Is me ooit verteld geweest dat dit ook de beveiliging zou opheffen al heb ik het zelf nooit gecontroleerd...

      Veel suc6...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Juist gemist...

        Heb het eergisteren eens uitgetest met zo'n USB-stickje om video op te nemen. Via component lukte dat wonderwel...
        Helaas heb ik wel een verkeerde compressie-codec gebruikt om de AVI op een DVD-speler af te spelen. Ga nog even moeten zoeken om die om te zetten naar DIVX (daarvan weet ik dat hij het wel afspeelt).
        Voorlopig speelt de DVD-speler enkel het geluid af...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Juist gemist...

          Pol: kun je die truc eens uitleggen...: van component naar USB???
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Juist gemist...

            Vorig weekend bij mijn schoonbroer geweest. Die heeft TV Vlaanderen Digitaal, en een PVR van VU+. Die kan alle programma's gedecodeerd digitaal opslaan op harde schijf, in een MPEG2 transport stream (dus extensie .ts, maar evengoed MPEG2 zoals een DVD).

            Die neemt met dat bakske 4 programma's tegelijk op, terwijl hij een vijfde kan bekijken.

            Wie wil er nog Telenet Digitaal?
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Juist gemist...

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Pol: kun je die truc eens uitleggen...: van component naar USB???
              Daar heb je dus een USB video converter voor nodig. Daar sluit je aan de ene kant dus component op aan (dus die 3 cinch stekkers) en aan de andere kant een USB aansluting.

              Dan heb je natuurlijk wel nog een PC en wat software nodig... (en dan nog wat Codec mizerie, maar dat word je gewoon (burp)).
              Groeten,

              Polleke

              Comment

              Working...
              X