Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leuke opmerkingen van gezinsleden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leuke opmerkingen van gezinsleden

    Mijn vrouw was gisteren op tv naar die realityshow over Playboy/Hugh Heffner aan 't kijken. Waren ze bezig met een fotoshoot. Ziet mijn vrouw een camera met ringflash op en vraagt me wat dat voor een rare lens is.

    Leg ik uit dat 't geen lens is maar een flash die errond zit omdat het een mooi effect geeft. Krijg ik als reactie 'heb jij dat niet ?'

    Uitgelegd dat een serieuze ringflash boven mijn budget zit en aangezien ik geen modellen fotografeer is 't nut voor mij ervan beperkt is..
    Dacht even dat haar reactie mij een vrijgeleide geeft van een ringflash te kopen en halfnaakte vrouwen te fotograferen maar ik vrees dat ze 't zo niet heeft bedoeld

    Vond haar reactie wel grappig, aangezien ik wel iets van gerief heb denkt ze dat ik zowat alles heb dat er maar bestaat ?
    Vraag me wel af of andere mensen ook leuke vragen/reacties hebben gekregen van gezinsleden bij 't zien van fotografen op tv ?
    Last edited by flipperkast; 17 mei 2010, 15:18.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

  • #2
    Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

    Kan je een ringflash ook niet gebruiken voor macrofotografie ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

      Ik heb op de Meir de discussie van een voorbijwandelend koppel eens gehoord.

      De man mocht kiezen, ofwel een nieuwe dslr kopen, ofwel op reis gaan.

      Gelukkig heb ik geen partner, want ik heb op 9 maand al 4200 euro uitgegeven en ik bezit nog niet alles aan materiaal wat ik zou willen...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik heb op de Meir de discussie van een voorbijwandelend koppel eens gehoord.

        De man mocht kiezen, ofwel een nieuwe dslr kopen, ofwel op reis gaan.

        Gelukkig heb ik geen partner, want ik heb op 9 maand al 4200 euro uitgegeven en ik bezit nog niet alles aan materiaal wat ik zou willen...
        Dan is die kerel echt verkeerd bezig vind ik eerlijk gezegd ... al mijn materiaal is betaald met geld dat ik verdiend heb met mijn bijberoep, er is helemaal niets met geld van het huishoudbudget betaald, dat kan ook niet vind ik, je vrouw en kinderen komen op de eerste plaats, pas als die niets te kort komen zal ik iets nieuws kopen, als je moet kiezen tussen een camera, lens of accessoire en een reis of iets anders met je familie ben je kompleet verkeerd bezig.

        Al wat in mijn materiaal 'geïnvesteerd' zit heb ik met het materiaal dat ik al had bijeengespaard, natuurlijk de eerste camera moet ergens mee betaald worden, maar die werd met geld dat ik van de belastingen terugtrok betaald ... dus eigenlijk ook een beetje extra op een manier

        Nu on topic ... laatst is de 'fotograaf' langsgeweest op de school van de kids voor de verplichte schoolfoto, nu zijn ze met twee, eentje maakt de klassieke schoolfoto, een tweede maakt pasfoto's (oudste dochter is 11) ... opeens zegt mijn jongste doodleuk tegen deze dames : 'mijne papa maakt veel betere foto's dan jullie hoor, zijn lichten zijn groter' (zijn juf vertelde het 's avonds als ik ze ging ophalen, onze kinderen zitten momenteel nog samen op dezelfde school) ... vond het best grappig, en gelukkig zagen de dames de humor er ook van in

        Mark
        Last edited by LamboCars; 17 mei 2010, 17:58.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

          * strijk *

          Ms een bijverdiensteke in die school dan in de toekomst ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

            Reactie van een zesjarig neefje toen ik mijn lens eraf haalde om te verwisselen:
            Ooh, jij hebt jouw fototoestel kapot gemaakt!
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

            Comment


            • #7
              Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

              Zondagochtend, voor dag en dauw op, wind en weer trotserend, en met de camera in de
              hand naar de boerenbuiten getrokken. Ja, ik heb er iets voor over. Voor mijn hobby.

              Mijn vrouw: Doudeke, om elf uur ben je opgestaan, om twaalf uur zat je ongewassen en
              ongeschoren, lekker beschut achter glas op een terrasje in damme. Daar zat je sigaartjes
              te roken, koffie te slurpen, met meer oog voor de billen van de serveerster dan voor de
              boerenbuiten.

              Tja, dat is ook waar... allemaal een kwestie van perceptie dus.

              Comment


              • #8
                Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

                zeer veel voorkomende reactie:
                "Wadde, kunde gij niet zoomen met u fototoestel?"
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

                  ik krijg altijd ne doef van mijn vrouw als ik op TV een Canon-camera met ne witte toeter herken
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    ik krijg altijd ne doef van mijn vrouw als ik op TV een Canon-camera met ne witte toeter herken
                    Herkenbaar Als we op straat lopen en ik zie iemand fotograferen met een reflex kijk ik ook eens welk materiaal, en dan krijg ik ook vaak de vraag: "En, ist wat deftig?" Ofwel krijgt ze dan het antwoord: "pff..." ofwel "uhu..."

                    Vroeger kreeg ik die reactie als ik naar een mooie vrouw keek, nu als ik een fototoestel zie
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: leuke opmerkingen van gezinsleden

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Zondagochtend, voor dag en dauw op, wind en weer trotserend, en met de camera in de
                      hand naar de boerenbuiten getrokken. Ja, ik heb er iets voor over. Voor mijn hobby.

                      Mijn vrouw: Doudeke, om elf uur ben je opgestaan, om twaalf uur zat je ongewassen en
                      ongeschoren, lekker beschut achter glas op een terrasje in damme. Daar zat je sigaartjes
                      te roken, koffie te slurpen, met meer oog voor de billen van de serveerster dan voor de
                      boerenbuiten.

                      Tja, dat is ook waar... allemaal een kwestie van perceptie dus.
                      Heerlijk hobby, ik zou zelfs geen camera meer meenemen
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment

                      Working...
                      X