Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor hondenshows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor hondenshows

    Een vraagje : welk materiaal gebruikt men best voor hondenshows ?

    Ms tips van mensen die dat wel meer doen ?

    Gisteren ben ik naar de hondenshow in Wieze geweest. t Was er niet zo druk als bv in Antwerpen of Brussel, wat wel een voordeel was.

    Met mijn 70-200 mm f2.8 heb ik wel vrij goeie foto's kunnen nemen.

    De lichtomstandigheden zijn nog erger als bij een concert !

    Weinig licht of de combinatie van invallend daglicht en kunstlicht.

    Zelfs bij Iso 1600 en f2.8 moest ik lange sluitertijden (1/40 sec) kiezen wat natuurlijk ook niet alles is bij bewegende dieren.

    Voor honden die niet in de showring staan, maar op hun bench zitten, kwam mijn plastic fantastic lensje (50 mm f 1.8) heel goed van pas.

    Voor honden die zich in de ring bevinden, was het niet zo simpel.

    Ik zie dat veel mensen zelfs een externe flits gebruiken !

    Natuurlijk heb je ook weer mensen die voor je camera lopen net op t moment als je wil schieten.

    Iemand tips ? Ook ivm positie (in de ring zelf ? )
    Last edited by johan de man; 17 mei 2010, 10:45.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Tips voor hondenshows

    Allez, ik heb het antwoord ms zelf al gegeven, maar zit hier nu echt niemand die foto's neemt op hondenshows ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor hondenshows

      Zorgen dat je vooraan staat, dan kan er in ieder geval nieman voor je lens lopen en onzichtbaar leren flitsen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor hondenshows

        maar zit hier nu echt niemand die foto's neemt op hondenshows ?
        Yep ikke. Maar de "Snap Shot" foto's beschouw ik op voorhand al verloren.

        Wieze is heel erg donker, ik denk dat de makkelijkste show Mechelen zal zijn.

        Als ik fotografeer is het in de erering en voor publicatie in een magazine.

        Mijn formule: ISO 2500 tot 6400 + sb900 in I-TTL BL en er het beste van hopen...
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor hondenshows

          op hondenshows fotograferen is bijna niet te doen, de erering ja dat wil nog wel lukken met het juiste materiaal, ....
          pas nog een poging gedaan op de brabo show antwerpen grrrr gewoon hopeloos in da pikdonker kot (expo hallen) het viel dan nog mee omdat de inschrijvingen wat tegenvielen 1800 honden waren er dus ook wa minder volk , .....ik gebruik in ieder geval bijna altijd mijn flitser , maar shows houd ik voorlopig wel voor bekeken niet te doen....enkel wanneer wijzelf deelnemen met een paar honden van ons dan fotografeer ik nog anders niet, de gehoorzaamheids wedstrijden zijn veel interessanter om te fotograferen , is altijd buiten te doen en er is nog wa te zien ook....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor hondenshows

            Hallo,
            Ik maak al een tijdje de foto's voor de Belgian English Cocker Club,
            zowel voor de shows met Cac als de jonge cocker dag.
            Dieren binnen fotograferen in slechte licht omstandigheden (Tl, Spaarlamp, Halogeen, buitenlicht) en dan nog zwarte honden is niet te doen.
            Toch zal ik nooit flitsen, trekt op niks!
            In het begin deed ik het met mijn 10D en 28-135 IS en 50 1.8 en op de uiterste of erover werken.
            De laatste shows heb ik gedaan met mijn 50D en 24-70 2.8 en ook de 70-200 2.8 IS,
            en dat begint al aardig te lukken.
            Wel zorg ik ervoor dat in de zaal al het aanwezige licht brand, en ook stel ik op voorhand met een grijskaart of wit blad de wit balans in.
            De camera doet dit heel slecht met al die soorten licht en scheelt een hoop werk achteraf.
            Zo zagen de foto's van mijn eerste show's er aan de gele kant uit.
            Nu kan ik niet meer verbeteren of moet studio lampen gaan plaatsen.
            Foto's vind je op de site van de Belgian English Cocker Club
            of op mijn site http://gallery.atpic.com/34271
            Groeten

            Comment


            • #7
              Re: Tips voor hondenshows

              flitsen op niks trekken, wie heeft je dat nu weer wijs gemaakt?
              je dient wel op de goede manier te werken met flits he

              enne btw....heb even naar je fotokes gekeken , zolang je ze heel klein bekijkt gaat het wel , maar de grotere versies hmmmm, nog werk aan de winkel denk ik, geef mij dan maar mijn flitserke hoor.....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Tips voor hondenshows

                Bedankt voor de reakties !

                Foto's van winnende honden in de ring, zijn wschl enkel voor de eigenaars interessant.

                Ik neem vooral foto's van rassen die ik nog niet gezien heb, of grappige taferelen net buiten de showring.

                Natuurlijk heb je altijd mensen die voor je camera lopen, en 'kampeerders' die met al hun toiletteergerief heel de boel moeten blokkeren. Blijkbaar vergeten ze dat de show vooral betaald wordt door de bezoekers.

                Wieze is goed te doen, niet zoveel volk en niet teveel honden.
                Zaal 2 in Wieze is wel stikdonker.

                Ik neem automatische witbalans en ga niet boven Iso 1600 omdat mijn camera dat niet aankan.

                Mijn 70-200 mm f 2.8 is natuurlijk een geweldige lens, maar f 2.8 is soms wat krap.

                Dan neem ik liever een portretje met mijn portretlens (50 mm f 1.8).
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Tips voor hondenshows

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  flitsen op niks trekken, wie heeft je dat nu weer wijs gemaakt?
                  je dient wel op de goede manier te werken met flits he

                  enne btw....heb even naar je fotokes gekeken , zolang je ze heel klein bekijkt gaat het wel , maar de grotere versies hmmmm, nog werk aan de winkel denk ik, geef mij dan maar mijn flitserke hoor.....
                  Spreek van ondervinding, zwarte Cockers en flitsen gaan niet samen.
                  Een beetje invulflitsen zou nog kunnen.
                  Wat de foto's betreft, je mag niet vergeten bijna allemaal iso 1600 en zeer lange sluiter tijden, altijd op de uitersten ook van de lens.
                  Bovendien wat je ziet op de website als je het grote formaat opent (te fel ingezoomd) is de gekende kleur ruis van de 50D waar ik me in het begin sterk aan ergerde en wat je ook buiten hebt bij iso 100.
                  Heb zo pas van een club lid nog een vergroting gezien, 80x120 cm en prachtig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips voor hondenshows

                    Blijkbaar vergeten ze dat de show vooral betaald wordt door de bezoekers.
                    Denk je? Je vergeet de standhouders en de mensen die hun honden showen... Inschrijving is ca 50 euro (zonder benche) voor één hond en één geleider... Kortrijk bv. is ca 2500 honden…

                    In elke geval, have fun op de shows! Liege, Kortrijk en Brussel zijn de grootste (en de drukste). In Mechelen heb je bij helder weer “veel” licht.
                    In Wieze heb je me waarschijnlijk ook gezien. Heb er gewerkt + had een Blauwe D-Dog veteraan van 8 jaar in de ring.

                    Spreek van ondervinding, zwarte Cockers en flitsen gaan niet samen.
                    Dat zal persoonlijke voorkeur zijn denk ik. Op de Cocker Spaniel dag in Zwankendamme heeft men mij vorig jaar ingehuurd (zowel voor ring foto’s als studio). Ik heb daar erg veel geflitst bij zwart (Tip, minstens één stop extra uit de flits als het baasje er niet bij opstaat). Maar ieder zijn stijl hé. Maar zwarte honden is idd moeilijk. Loopt al snel toe in het zwart.

                    Probeer eens te flitsen in combi met hoge iso. In elke geval ik vind scherp en goed belicht belangrijker dan ruis.
                    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips voor hondenshows

                      Kpas, ik ben enkel zondag geweest, zaterdag zat ik in t asiel.

                      Ik had beter zaterdag geweest, dan waren de doggen en Amstaffs en zo. Zondag niet veel rassen gezien die me boeiden.

                      Naar Hoogstraten ga ik ook altijd.

                      Je hebt gelijk ivm de prijzen, maar ik denk dat er tegenover 2500 deelnemers toch wel 10.000 bezoekers of meer zijn, niet ?

                      En in tegenstelling tot de deelnemers, nemen de bezoekers hun eigen eten en drinken niet mee.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips voor hondenshows

                        hmmm 10000 bezoekers kweet ni maar denk dat je met de helft al toekomt...

                        enne die betalen lang geen 50 euro ook niet he maar hoop en al nen euro of 6-7 ...

                        btw; zwarte honden flitsen geeft geen enkel probleem, t'is alleen hoe dat ge flits...
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment

                        Working...
                        X