Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder body, help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonder body, help!

    Zoals misschien al vernomen hier, is mijn 7D momenteel binnen voor reparaties aan de AF. Ik heb deze vrijdag (nog 4 dagen dus) een huwelijk te fotograferen en ik zit dus helemaal niet op mijn gemak, ondanks de beloftes van de winkel om hun uiterste best te doen om mijn body op tijd terug te krijgen.

    Nu is mijn vraag of iemand het zou zien zitten om voor één dag een body te missen nu vrijdag zodat ik (in het slechtste geval) toch nog een body heb om mee te fotograferen op dat huwelijk.
    Als iemand het ziet zitten om zijn toestel uit te lenen, zou ik hem/haar daar enorm dankbaar voor zijn.

    reageren kan hier of via pm
    ik weet dat ik voor zulke dingen niet te kieskeurig mag zijn, maar het spreekt wat voor zich dat mijn voorkeur uitgaat naar body's waarmee ik zelf ervaring heb en body's die BP511 batterijen en CF kaartjes gebruiken aangezien ik enkel daarvan voorzien ben

    alvast bedankt
    Last edited by Matthias; 17 mei 2010, 08:19.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Zonder body, help!

    Eentje huren bij Calumet Antwerpen?
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Zonder body, help!

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Eentje huren bij Calumet Antwerpen?
      dat is inderdaad mijn laatste optie, maar ik waag toch mn kans hier even
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Zonder body, help!

        Ben je niet toevallig CPS lid zodat je via hun een leentoestel kunt krijgen?
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Zonder body, help!

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ben je niet toevallig CPS lid zodat je via hun een leentoestel kunt krijgen?
          Ik vrees dat je met een 7D geen CPS lid kan worden, je moet hiervoor een pro toestel en enkele L-lenzen hebben, dus die optie zal niet lukken vrees ik.

          Ik zou ook opteren om te huren eerlijk gezegd ... een body uitlenen doe ik niet meer, sorry.

          Een hele tijd geleden een vriend uit de nood geholpen met mijn EOS uit te lenen ... kwam stuk terug, hij was uit zijn handen geglipt ... kan iedereen overkomen natuurlijk, maar meneer wou hem niet op zijn kosten laten herstellen ... dan leer je het snel af om iemand te helpen ... als het allemaal goed loopt is er geen enkele probleem, maar als er iets onverwachts om de hoek komt ... dan zit het spel op de wagen, wie gaat het betalen ?

          Sorry als dit ietwat gefrustreerd klinkt, maar het is de bittere waarheid spijtig genoeg.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Zonder body, help!

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik vrees dat je met een 7D geen CPS lid kan worden, je moet hiervoor een pro toestel en enkele L-lenzen hebben, dus die optie zal niet lukken vrees ik.
            Is mij bekend, maar aangezien Matthias tot op een paar maand geleden nog in het bezit was van een 1D III en een 5D II (gelijkertijd?) leek me dat hij wellicht al wel lid was geworden van CPS....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Zonder body, help!

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Is mij bekend, maar aangezien Matthias tot op een paar maand geleden nog in het bezit was van een 1D III en een 5D II (gelijkertijd?) leek me dat hij wellicht al wel lid was geworden van CPS....
              wrijf het er maar in!!

              desalniettemin, ik heb nog steeds geen spijt van de overschakeling. Wat doe ik in hemelsnaam als amateurfotograaf met een 1DmkIII en een 5DmkII, van overkill gesproken
              7D is voldoende voor mij, als ie nou eens goed zou focussen
              Last edited by Matthias; 17 mei 2010, 21:00.
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Zonder body, help!

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik vrees dat je met een 7D geen CPS lid kan worden, je moet hiervoor een pro toestel en enkele L-lenzen hebben, dus die optie zal niet lukken vrees ik.

                Ik zou ook opteren om te huren eerlijk gezegd ... een body uitlenen doe ik niet meer, sorry.

                Een hele tijd geleden een vriend uit de nood geholpen met mijn EOS uit te lenen ... kwam stuk terug, hij was uit zijn handen geglipt ... kan iedereen overkomen natuurlijk, maar meneer wou hem niet op zijn kosten laten herstellen ... dan leer je het snel af om iemand te helpen ... als het allemaal goed loopt is er geen enkele probleem, maar als er iets onverwachts om de hoek komt ... dan zit het spel op de wagen, wie gaat het betalen ?

                Sorry als dit ietwat gefrustreerd klinkt, maar het is de bittere waarheid spijtig genoeg.

                Mark
                Als ik iets leen dan beloof ik steeds dat ik voor 100% insta voor reparatiekosten als er iets mis mee zou gaan en in het ergste geval vergoeding voor nieuwe body
                ik zou er niet mee kunnen leven iemand anders materiaal om zeep te helpen en dan niet alle onkosten te vergoeden en daar houd ik me echt aan, overmacht of niet
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Zonder body, help!

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ik vrees dat je met een 7D geen CPS lid kan worden, je moet hiervoor een pro toestel en enkele L-lenzen hebben, dus die optie zal niet lukken vrees ik.
                  is tegenwoordig 2x een 40D en 2x L-lens ofzo al niet genoeg?
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonder body, help!

                    Wat doe ik in hemelsnaam als amateurfotograaf met een 1DmkIII en een 5DmkII, van overkill gesproken
                    Een huwelijk fotograferen misschien? Sorry dat bedoelde ik helemaal niet slecht hoor, was gewoon een "schot voor open doel"... Ik kan je trouwens niet helpen want ik werk met Nikon, heb zelf een huwelijksreportage dit weekend en in alle eerlijkheid: ik leen mijn materiaal ook nooit uit want heb het zelf nodig

                    Ik hoop dat je snel een camera vindt...

                    Roeland
                    www.135mm.be
                    @135mm_leuven
                    info@135mm.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonder body, help!

                      Zou je als beroeps niet een back-up toestel aanhouden ?
                      Is ook handig bij t gebruik van verschillende objectieven: je pakt gewoon de andere body ipv van objectief te wisselen.
                      En gaat één van de 2 bodies defect .. is er de ander nog altijd.
                      Die kosten zijn toch zo begrotelijk niet ? Uitgesmeerd over de langere termijn (3 jaar) ?
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonder body, help!

                        Ik zou in alle eerlijkheid ook niet meer willen werken met 1 body, zéker niet tijdens een (betaalde) opdracht. (heb er nu 3, da's wellicht wel een beetje overkill ).

                        Off-topic; Om lid te kunnen worden van CPS heb je tegenwoordig minimaal 2 body's nodig en dit moeten dan minimaal 40D of hoger zijn. Daarnaast nog 3 lenzen die in de lijst voorkomen (voornamelijk L glas en een aantal betere EF-S lenzen)...maar... om nog in aanmerking te komen voor leen-apparatuur moet je minimaal Gold member zijn.... En dat wordt je pas als je minimaal 2 pro body's hebt (5D of hoger) en minimaal 3 lenzen uit de lijst. Je moet dus nogal wat geld hebben gespendeerd voordat je recht hebt op deze extra service
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonder body, help!

                          Zou er iemand zou vriendelijk willen zijn om me de url of link door te sturen van Cps aub ,of waar ik me kan aamelden bij deze dienst .

                          Grtz

                          Ardesign
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonder body, help!

                            wat of wie is CPS?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonder body, help!

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              wat of wie is CPS?
                              grt,bouk.
                              CPS = Canon pro service
                              NPS = Nikon Pro service
                              Vriendelijke groeten,Raf

                              www.rafvandenbogaert.be

                              Comment

                              Working...
                              X