Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedscheenjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breedscheenjuffer

    Last edited by Jacky2; 17 mei 2010, 11:37.
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

  • #2
    Re: Breedscheenjuffer

    Schitterende plaat Jacky. goede compo en vlijmscherp TOP



    Groetjes chrit.
    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

    Comment


    • #3
      Re: Breedscheenjuffer

      PRACHTIG!!!

      Comment


      • #4
        Re: Breedscheenjuffer

        scherp, mooi plaatje!

        groetjes
        hilde
        groetjes
        hilde

        Comment


        • #5
          Re: Breedscheenjuffer

          Wat poseren die beestjes toch altijd graag voor jou.
          Staat er weer heel knap op.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Breedscheenjuffer

            Mooie foto. Netjes scherp en mooie compositie met die lijn van links boven naar rechts onder.

            Dit is wel geen breedscheenjuffer. Breedscheenjuffer heeft, zoals de naam al doet vermoeden, "brede" schenen. Verder heeft ze ook een dubbele schouderstreep en veel minder zwart op de achterlijfsegmenten.
            Dit lijkt me een Azuurwaterjuffer...

            Het is niet persoonlijk op jou bedoeld, maar ik wou het toch eens opmerken. Het valt me op dat er steeds meer "natuur" fotografen zijn die eigenlijk vrij weinig kennis hebben van fauna en flora. Ik kan best begrijpen dat men niet alle soorten zomaar kent, maar wat kennis inzake fauna en flora zal de fotografie enkel ten goede komen. Zo weet je bijvoorbeeld waar je bepaalde soorten kan vinden aan de hand van het biotoop en de periode van het jaar. Bepaalde soorten hebben bijvoorbeeld specifieke waardplanten (bij vlinders), als je die plant dan kent, dan weet je ook de vlinder te vinden en omgekeerd. Een beetje natuurstudie kan dus zeker geen kwaad.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

            Comment


            • #7
              Re: Breedscheenjuffer

              Netjes scherp over het volledige lijf - niet makkelijk dus !!!
              Heel mooi
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Breedscheenjuffer

                Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                Mooie foto. Netjes scherp en mooie compositie met die lijn van links boven naar rechts onder.

                Dit is wel geen breedscheenjuffer. Breedscheenjuffer heeft, zoals de naam al doet vermoeden, "brede" schenen. Verder heeft ze ook een dubbele schouderstreep en veel minder zwart op de achterlijfsegmenten.
                Dit lijkt me een Azuurwaterjuffer...

                Het is niet persoonlijk op jou bedoeld, maar ik wou het toch eens opmerken. Het valt me op dat er steeds meer "natuur" fotografen zijn die eigenlijk vrij weinig kennis hebben van fauna en flora. Ik kan best begrijpen dat men niet alle soorten zomaar kent, maar wat kennis inzake fauna en flora zal de fotografie enkel ten goede komen. Zo weet je bijvoorbeeld waar je bepaalde soorten kan vinden aan de hand van het biotoop en de periode van het jaar. Bepaalde soorten hebben bijvoorbeeld specifieke waardplanten (bij vlinders), als je die plant dan kent, dan weet je ook de vlinder te vinden en omgekeerd. Een beetje natuurstudie kan dus zeker geen kwaad.
                Bedankt voor de determinatie!

                'k Kan je helemaal volgen in je uitleg hoor, 'k erger me er zelf dikwijls aan dat ik al die soorten beestjes en plantjes niet beter kan 'benoemen'. 'k Heb me daar dan ook al enkele keren in verdiept maar...'k vergeet 't toch telkens weer, moest ik nog jonger zijn...wie weet. 'k Zal volgende keer dus maar 'op veilig' spelen en 'Juffer' schrijven
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

                Comment


                • #9
                  Re: Breedscheenjuffer

                  toch mooi vast gelegd
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Breedscheenjuffer

                    Een hele mooie, Jacky.

                    Groetjes,
                    Jolien
                    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Breedscheenjuffer

                      Deze is ronduit schitterend
                      Niet alleen haarscherp en goede compo maar ook heel mooi van licht, het betere werk !
                      Hier ben ik weer jaloers op

                      groeten, frans
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Breedscheenjuffer

                        dit is weer een prachtige foto
                        Groetjes Vicky

                        Comment


                        • #13
                          Re: Breedscheenjuffer

                          Al heeft ie dan geen brede schenen en teveel zwart op de rug, blauw is ie alleszins en mooi zeker.
                          Fantastische foto Jaqueline, prima scherpte over gans de juffer, mooie kleuren en prima diagonaal, kortom: klasse!!!
                          Groet Theo
                          http://500px.com/diethe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Breedscheenjuffer

                            Iedereen bedankt voor 't reageren
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Breedscheenjuffer

                              weeral prachtig hoor Jacky ,ik sta telkens verwonderd hoe jij dat telkens weer voor elkaar krijgt

                              Comment

                              Working...
                              X