Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot PC probleem met de POST.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groot PC probleem met de POST.

    Voor alle duidelijkheid de POST = "Power On Self Test".
    Onlangs een nieuwe grafische kaart in de PC van het vrouwke gestoken.
    Eerst oude driver en software van de vorige kaart verwijdert.
    Dus die nieuwe kaart erin, driver en software geïnstalleerd, pc start opnieuw op, alles normaal tot hier toe.
    PC wordt uitgeschakeld en bij de volgende opstart gebeurd het dan;
    - de PC start op en de POST verschijnt letter per letter, cijfer per cijfer ellendig traag.
    - de POST doorlopen duurt +/- 5 à 6 minuten, astemblief zeg!
    - eens de POST doorlopen doet de PC heel normaal zijn werk.

    Het OS = Vista 32-BIT
    De nieuwe graka = NVIdia GeForce GT 220
    Het BIOS staat goed dat heb ik natuurlijk nagekeken.

    Ondertussen heb ik heel de zwik er weer afgegooid en terug geïnstalleerd en het resultaat is precies hetzelfde gebleven.

    Iemand al dergelijk probleem meegemaakt, en hoe kon het opgelost worden?


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Groot PC probleem met de POST.

    Probeer die bios met zijn "default" instellingen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Groot PC probleem met de POST.

      Dat zal niks uithalen Theo want het BIOS staat juist.
      Voor zo'n probleem heb ik nog nooit gestaan, oftewel is het BIOS werkend oftewel is het stuk, maar zo traag heb ik nog nooit gezien.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Groot PC probleem met de POST.

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Dat zal niks uithalen Theo want het BIOS staat juist.
        Voor zo'n probleem heb ik nog nooit gestaan, oftewel is het BIOS werkend oftewel is het stuk, maar zo traag heb ik nog nooit gezien.


        Grtz, RF

        Wat als je een andere kaart plaatst, is de POST dan normaal?


        Zelfde probeem: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=150630
        Last edited by Bottie; 15 mei 2010, 22:33.
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #5
          Re: Groot PC probleem met de POST.

          'k Had het nog kunnen denken, volgens NVIdea ligt de fout bij de makers van de moederborden en ligt het natuurlijk niet aan NVidea.
          Ik ga er eens mijn ATI kaart insteken om te zien of de POST ook zo traag is.
          Ik laat nog van me horen, ene bedankt Bottie voor de link.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Groot PC probleem met de POST.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            'k Had het nog kunnen denken, volgens NVIdea ligt de fout bij de makers van de moederborden en ligt het natuurlijk niet aan NVidea.
            Ik ga er eens mijn ATI kaart insteken om te zien of de POST ook zo traag is.
            Ik laat nog van me horen, ene bedankt Bottie voor de link.


            Grtz, RF
            Fout van Nvidia zo te lezen op dat forum.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Groot PC probleem met de POST.

              Gewoon een veelvoorkomend probleem bij alle fabricanten.
              Nieuw materiaal is voorzien voor recente pc's en op oudere pc's kan dit voor compatibiliteitsproblemen zorgen.
              Daarom is het product niet slecht of bevat uw moederbord geen fabricageprobleem, ze zijn enkel niet op elkaar afgestemd.
              Ge kunt het vergelijken met een auto en aanhangwagen ... die aanhangwagen kan je ook niet gebruiken als ge uw wagen niet "update" met een trekhaak.
              Wilt ge uw oud moederbord gebruiken in combinatie met nieuw materiaal, dan moet ge soms enkele updates doen (indien mogelijk).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Groot PC probleem met de POST.

                De laatst beschikbare BIOS update had ik al geflasht VerSeg.
                Het is gewoon Nvidia die trekjes krijgt van Microsoft, geen nieuwe graka zonder nieuw mobo.
                Maar de zaak is opgelost, morgen gaat er een ATI kaart in en deze vertraagd de POST niet.
                Iedereen bedankt voor de input.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Groot PC probleem met de POST.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  De laatst beschikbare BIOS update had ik al geflasht VerSeg.
                  Het is gewoon Nvidia die trekjes krijgt van Microsoft, geen nieuwe graka zonder nieuw mobo.
                  Maar de zaak is opgelost, morgen gaat er een ATI kaart in en deze vertraagd de POST niet.
                  Iedereen bedankt voor de input.


                  Grtz, RF
                  Ook de BIOS van de grafische kaart een update gegeven? Dit zou ook een oplossing zijn, maar dat hangt van de fabrikant van de kaart af (=/ nvidia).
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groot PC probleem met de POST.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    Ook de BIOS van de grafische kaart een update gegeven? Dit zou ook een oplossing zijn, maar dat hangt van de fabrikant van de kaart af (=/ nvidia).
                    De nieuwste driver van de oude kaart inderdaad geïnstalleerd, als het dat is dat u bedoeld.
                    De oude kaart kon de resolutie van het scherm (Samsung 22") wel aan, maar mijn madam speelt graag online spellen en deze haperden wel vandaar dat ik een nieuwe kaart wil steken.
                    Maar zoals je waarschijnlijk zelf in die link hebt gelezen heeft Nvidia problemen met sommige van hun GPU's bij iets oudere moederborden.
                    En wat is tegenwoordig oud hé, haar PC is iets meer dan twee jaar oud.
                    Het mobo ondersteund SLI maar vind nu nog ergens een 8500GT.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groot PC probleem met de POST.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      De nieuwste driver van de oude kaart inderdaad geïnstalleerd, als het dat is dat u bedoeld.
                      De oude kaart kon de resolutie van het scherm (Samsung 22") wel aan, maar mijn madam speelt graag online spellen en deze haperden wel vandaar dat ik een nieuwe kaart wil steken.
                      Maar zoals je waarschijnlijk zelf in die link hebt gelezen heeft Nvidia problemen met sommige van hun GPU's bij iets oudere moederborden.
                      En wat is tegenwoordig oud hé, haar PC is iets meer dan twee jaar oud.
                      Het mobo ondersteund SLI maar vind nu nog ergens een 8500GT.

                      Grtz, RF

                      Neenee, want een driver heeft nog geen invloed tijdens de POST. Ook een grafische kaart heeft een BIOS, deze dient weliswaar minder vaak een update te krijgen.
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groot PC probleem met de POST.

                        Traag bij internet-spellen ?
                        Dat kan dan mi niet aan de grafische kaart te wijten zijn, veel eerder de netwerkverbinding,én dan met name de provider denk ik.

                        Bij normale spellen is/was de harde schijf/ide de vertragende factor (mijn ervaring), maar ook wel het aantal programma's dat "in sleep mode" actief waren o de werkbalk.
                        Mijn recente ervaring is dat Microsoft Live Messenger veel geheugenruimte en processor-capaciteit vreet.

                        Wil je eens zien of haar problemen voorbij zijn als ze zoveel mogelijk niet-noodzakelijke programma's uit zet ?
                        (denk ook aan de virus-scanner: die zooi vréét capaciteit)
                        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groot PC probleem met de POST.

                          Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                          Traag bij internet-spellen ?
                          Dat kan dan mi niet aan de grafische kaart te wijten zijn, veel eerder de netwerkverbinding,én dan met name de provider denk ik.

                          Bij normale spellen is/was de harde schijf/ide de vertragende factor (mijn ervaring), maar ook wel het aantal programma's dat "in sleep mode" actief waren o de werkbalk.
                          Mijn recente ervaring is dat Microsoft Live Messenger veel geheugenruimte en processor-capaciteit vreet.

                          Wil je eens zien of haar problemen voorbij zijn als ze zoveel mogelijk niet-noodzakelijke programma's uit zet ?
                          (denk ook aan de virus-scanner: die zooi vréét capaciteit)
                          Mijn ervaring is dat als je iets doet op een windows-pc je best maar één taak doet.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groot PC probleem met de POST.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                            Neenee, want een driver heeft nog geen invloed tijdens de POST. Ook een grafische kaart heeft een BIOS, deze dient weliswaar minder vaak een update te krijgen.
                            Ik heb gezocht op een BIOS flash maar nergens er een gevonden.
                            Wel een programma om de kaart over te klocken, maar daar begin ik niet aan dat vraagt maar om problemen en zeker een veel betere koeling.

                            Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                            Traag bij internet-spellen ?
                            Dat kan dan mi niet aan de grafische kaart te wijten zijn, veel eerder de netwerkverbinding,én dan met name de provider denk ik.

                            Bij normale spellen is/was de harde schijf/ide de vertragende factor (mijn ervaring), maar ook wel het aantal programma's dat "in sleep mode" actief waren o de werkbalk.
                            Mijn recente ervaring is dat Microsoft Live Messenger veel geheugenruimte en processor-capaciteit vreet.

                            Wil je eens zien of haar problemen voorbij zijn als ze zoveel mogelijk niet-noodzakelijke programma's uit zet ?
                            (denk ook aan de virus-scanner: die zooi vréét capaciteit)
                            't Ja, MSN, 4-us scanner en de achetrgrond programma's staan open, maar als dit de oorzaak zou zijn betekend dit dat de kaart inderdaad te licht uitvalt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Mijn ervaring is dat als je iets doet op een windows-pc je best maar één taak doet.

                            Amaai Theo, ik beluister muziek, ben aan het modereren, outlook staat open en in CS4 ben ik foto's aan het bewerken en tot nog toe geen problemen hoor.
                            En dan heb ik nog altijd geen SSD HDD,


                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groot PC probleem met de POST.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Amaai Theo, ik beluister muziek, ben aan het modereren, outlook staat open en in CS4 ben ik foto's aan het bewerken en tot nog toe geen problemen hoor.
                              En dan heb ik nog altijd geen SSD HDD,

                              Grtz, RF
                              Ok dat kan ik ook wel hoor maar ik doe het niet
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X