Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Iphone en waarom ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Iphone en waarom ...

    Ik plan op korte termijn (eind van de maand) een iphone aan te schaffen.
    Dé vraag is nu, dewelke.

    geen intensief internet gebruik, mail, twitter, ...
    geen nood aan véél opslag

    dan kom ik uit bij 3G 8GB.

    Loont het de moeite om +/- € 100 meer uit te geven voor de 3Gs 16GB, en zo ja waarom.

    Waar zijn ze het voordeeligst aan te schaffen? (zonder abo)

    Thx.
    Nikon stuff and more ...
    https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

  • #2
    Re: Welke Ipone en waarom ...

    Ik zou zeggen, kijk en beslis zelf of het de moeite waard is.
    http://store.apple.com/be-nl/browse/.../family/iphone

    Comment


    • #3
      Re: Welke Ipone en waarom ...

      Ik heb de iPhone 3G 32GB, heel mijn muziekcollectie van de eind jaren 60 tot half jaren 70 staat er op, ook een 18-tal filmen ( DVD's omgezet naar mp4 ), een 300-tal foto's en een 77-tal programma's. En ik heb nog 11 GB over. Wanneer ik tijd heb om de rest er op te zetten zal ik nog ongeveer een 2 GB vrij over houden. Alles hangt er gewoon van af wat je er mee wil doen he . . . de 3Gs is echt wel een stuk sneller in gebruik tov van de gewone 3G.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke Ipone en waarom ...

        De iPhone 8GB is van een oudere generatie. Trager processor, minder scherpe camera, geen kompas en minder geheugen. En dus ook geen multitasking wanneer iPhone OS 4 uit is deze zomer.

        Als ik jou was zou ik wachten tot de 4e generatie iPhone er is, maar gezien het verleden denk ik dat als die half juni aangekondigd wordt je realistisch gezien er pas eind augustus om zal kunnen gaan.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Welke Ipone en waarom ...

          Nu nog een 3G zou ik in geen geval nog doen.
          De 3G zal niet meer kunnen upgraden naar OS 4 en is zoals GroovBird zegt, een flink stuk trager dan de 3Gs.
          Bovendien zal er na de zomer zeer waarschijnlijk de nieuwe Iphone zijn en zoals bij alle voorgaande upgrades, zal zeer waarschijnlijk de prijs van de nieuwe versie evenveel zijn als de huidige prijzen...
          Ik zou dus wachten tot in de herfst

          Comment


          • #6
            Re: Welke Ipone en waarom ...

            Kan je wachten tot einde van het jaar, dan koop je een 4G, anders is het nu een 3GS, 16 of 32.
            De oude 3G 8gb is niet meer aan te raden, zoals hierboven reeds aangegeven, langzamer, beperkter, en geen volledige os4 mogelijkheden.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Ipone en waarom ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Frutsel Bekijk bericht
              De 3G zal niet meer kunnen upgraden naar OS 4
              Ho, maar dat heb ik niet gezegd. Je zal een 3G nog steeds kunnen upgraden naar OS4, maar je zal bepaalde features, zoals multitasking missen.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Welke Ipone en waarom ...

                Hey, bedankt voor de feedback .

                Het is swowieso voor eind van de maand, ik heb een GSM van doen (had één van 't werk) maar aangezien op mijn nieuwe job dit niet het geval meer is ...

                En eigenlijk stond de iphone al lang op het verlanglijstje, en nu heb ik de kans .

                Thx.

                PS: nog een vraagje: met welke provider werken jullie (abo, prepaid).
                ik dacht aan Jim Mobile 5€ voor 500MB. (zoals dit draadje http://forum.belgiumdigital.com/f59/...et-286954.html)
                Last edited by felpro; 16 mei 2010, 08:57. Reden: toevoeging
                Nikon stuff and more ...
                https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Ipone en waarom ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht

                  PS: nog een vraagje: met welke provider werken jullie (abo, prepaid).
                  ik dacht aan Jim Mobile 5€ voor 500MB. (zoals dit draadje http://forum.belgiumdigital.com/f59/...et-286954.html)
                  die gebruik ik ook
                  top manier voor mobiel internet, maar een hele zure appel als je even wil bellen naar niet base/jim nummer (30 cent per min)
                  Last edited by Matthias; 16 mei 2010, 11:41.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Iphone en waarom ...

                    Felpro,

                    Ben sedert ongeveer een jaar ook iPhone-gebruiker (3GS 16GB Black) en dit nadat ik de aanschaf van een iPhone zéér lang als een overbodige kost had afgedaan om dezelfde argumenten als jij aanhaalt.

                    Beste aanschaf lijkt mij via The Phonehouse, daar zijn ze vrij te koop zonder Mobistar-abonnement,
                    hebben ze meestal wel enkele verschillende exemplaren in voorraad en als je er een verzekering voor je iPhone bij neemt krijg je ook nog een aardige korting op je toestel.

                    Ik gebruik een Base-formule (Business 7: onbeperkt bellen + sms'en en 1GB download) en ben uiterst tevreden van de combinatie.

                    De enige bedenking die ik me maak is waarom je +/- € 500 zou uitgeven als je net de mogelijkheden (mail, agenda, synchronisatie, ...) die de iPhone tot zo'n handig en universeel toestel maken niet denkt te gaan gebruiken ...

                    Mvg,
                    Wim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Iphone en waarom ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                      Ik plan op korte termijn (eind van de maand) een iphone aan te schaffen.
                      Dé vraag is nu, dewelke.

                      geen intensief internet gebruik, mail, twitter, ...
                      geen nood aan véél opslag

                      dan kom ik uit bij 3G 8GB.

                      Loont het de moeite om +/- € 100 meer uit te geven voor de 3Gs 16GB, en zo ja waarom.

                      Waar zijn ze het voordeeligst aan te schaffen? (zonder abo)

                      Thx.
                      Voor de 100 Euro extra heb je een nieuwer toestel, met snellere processor en extra apps, betere camera en video camera, en het dubbele aan Ram, geheugen, dat lijkt me dus op dit moment het beste om doen. Wachten op de 4 is ook een optie, maar zo op het eerste zicht lijkt het mij eerder een magere upgrade, plus der eerste weken
                      (maanden) niet op voorraad ?
                      Ik kocht me een 3Gs - 16 GB einde april, en heb het me nog niet beklaagd, de 3 G was voor mij toen al geen optie meer!

                      My2cents
                      Jeff c.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Ipone en waarom ...

                        iPhone 4:

                        - Verbeterde camera
                        - Extra camera vooraan voor videochatfunctie
                        - Camera Flash
                        - Veel hogere resolutie scherm (denk 4x)
                        - Grotere batterij

                        Ik zou wel weten van te wachten of niet.
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Iphone en waarom ...

                          Bedankt voor de info.
                          ik ben zo ondertussen volledig overtuigd, dat het de 3Gs 16GB zal worden.

                          Ik heb mij wat ongelukkig uitgedrukt.
                          Ik bedoelde natuurlijk dat het niet de bedoeling is om intensief te surfen, enkel mail binnen halen, Twitter lezen en updaten, dat soort zaken. maar je weet natuurlijk nooit hé , eens de mogelijkheden er zijn...

                          Ne dikke merci.
                          Grt

                          Oorspronkelijk geplaatst door grafix Bekijk bericht
                          Felpro,

                          Ben sedert ongeveer een jaar ook iPhone-gebruiker (3GS 16GB Black) en dit nadat ik de aanschaf van een iPhone zéér lang als een overbodige kost had afgedaan om dezelfde argumenten als jij aanhaalt.

                          Beste aanschaf lijkt mij via The Phonehouse, daar zijn ze vrij te koop zonder Mobistar-abonnement,
                          hebben ze meestal wel enkele verschillende exemplaren in voorraad en als je er een verzekering voor je iPhone bij neemt krijg je ook nog een aardige korting op je toestel.

                          Ik gebruik een Base-formule (Business 7: onbeperkt bellen + sms'en en 1GB download) en ben uiterst tevreden van de combinatie.

                          De enige bedenking die ik me maak is waarom je +/- € 500 zou uitgeven als je net de mogelijkheden (mail, agenda, synchronisatie, ...) die de iPhone tot zo'n handig en universeel toestel maken niet denkt te gaan gebruiken ...

                          Mvg,
                          Wim
                          Nikon stuff and more ...
                          https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Iphone en waarom ...

                            En hij is er
                            Iphone 3Gs 16Gb gisteren aangekocht bij Saturn in Kortrijk voor de mooie prijs van 549€ ipv 575€ + nog een aankoopbon van 50€.
                            Ik denk dat ik mag spreken van een koopje .

                            nu had ik nog een vraag ivm de mail instellingen. Momenteel staat hij op Push, is dit ook zo?
                            Nu komt een nieuwe mail niet in mijn mailbox al hij op het startschem staat, ik moet op het mail icoon klikken, dan gaat hij gaan kijken als er nieuwe mail is.

                            Grt

                            PS: indien jullie nog andere tips hebben.... altijd welkom.
                            Nikon stuff and more ...
                            https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Iphone en waarom ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                              En hij is er
                              Iphone 3Gs 16Gb gisteren aangekocht bij Saturn in Kortrijk voor de mooie prijs van 549€ ipv 575€ + nog een aankoopbon van 50€.
                              Ik denk dat ik mag spreken van een koopje .

                              nu had ik nog een vraag ivm de mail instellingen. Momenteel staat hij op Push, is dit ook zo?
                              Nu komt een nieuwe mail niet in mijn mailbox al hij op het startschem staat, ik moet op het mail icoon klikken, dan gaat hij gaan kijken als er nieuwe mail is.

                              Grt

                              PS: indien jullie nog andere tips hebben.... altijd welkom.
                              jammer...
                              in juli komt er een nieuwe iPhone uit...

                              Comment

                              Working...
                              X